Naše důvěra v banky roste. Vyplývá to z průzkumu České bankovní asociace (ČBA), který realizovala agentura SC&C. Oproti loňsku si dokonce bankovní sektor polepšil a s letošními 7,4 body z 10 možných obsadil první místo mezi dalšími poskytovateli služeb. Předčil tak například i veřejné zdravotnictví či státní správu. Nejméně Češi důvěřují nebankovním poskytovatelům služeb, o čemž vypovídá pouhých 2,9 bodů.
KVÍZ: Poznáte banku podle reklamního sloganu? |
„Důvěra klientů je u bank na prvním místě. Ta se ale nedostavuje jen tak, sama o sobě, nýbrž banky – a nejenom ony – na ní musí neustále pracovat. Klíčovými činiteli důvěry jsou kvalitní služby a stabilita. Zatímco pro stabilitu je důležité stabilní podnikatelské prostředí a odpovědné hospodaření bank, zlepšování kvality služeb napomáhá zejména konkurenční prostředí, které je v České republice v porovnání s jinými státy opravdu vysoké,“ říká hlavní poradce České bankovní asociace Vladimír Staňura.
Kromě otázek týkajících se důvěryhodnosti se průzkum zaměřil i na spokojenost klientů. Mezi základní atributy ovlivňující spokojenost patří i kvalita poskytovaných služeb a v určité míře také úroveň internetového bankovnictví dané banky. „Spolu se vstřícností personálu, zázemím banky a plněním slibů jde rovněž o silné motivátory, které vedou klienty k tomu, aby danou banku využívali a třeba nepřešli k jiné,“ doplňuje poradkyně ČBA pro fintech a digitalizaci Helena Zavázalová.
Vysokou míru spokojenosti potvrzuje také fakt, že více než dvě třetiny respondentů v posledním roce vůbec neuvažovalo o změně své banky. Třetina z těch, kteří nad změnou banky uvažovali, se rozhodla začít využívat služeb i další banky a dvě třetiny ve výsledku neudělaly nic. Svou nečinnost odůvodnili zejména nepodstatnými rozdíly v nabídce služeb jednotlivých bank.