Z průzkumu pro Mutumutu mimo jiné vyplynulo, že čtvrtina lidí nerozumí svým pojistným smlouvám a 14 % respondentů smlouvy dokonce vůbec nečte. I další zjištění jsou alarmující: 15 % účastníků průzkumu vůbec neví, co jejich pojištění kryje a pouhá dvě procenta vědí o všech výlukách.
Při pojistné události tak může člověka namísto očekávané pomoci čekat nepříjemné překvapení v podobě výluky či jiného omezení, které v nejhorším scénáři může znamenat i to, že nedostane ani korunu.
Kvíz: Víte, jak na životní pojištění?
„Nevěřím, že jde o hloupost klientů pojišťoven, že svým smlouvám nerozumí. Může za to způsob, jakým jsou pojišťovací smlouvy napsané. Pro běžného člověka, který nepracuje v pojišťovnictví, jsou smlouvy a obchodní podmínky většiny pojišťoven elaborátem příhodným k týdennímu studiu nebo k poradě s odborníkem. Nechuť lidí věnovat čas a energii pročítáním něčeho podobného je vlastně pochopitelná. Toto chceme změnit a důkazem je naše jednoduchá smlouva,” říká zakladatel a šéf online životního pojištění Mutumutu Jindřich Lenz.