Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lukrativní adresu v centru Prahy pořídíte za 3 000 korun měsíčně

aktualizováno 
S dobrou adresou podnikatel získává především dobrou značku, a to jak před svými klienty, tak i před obchodními partnery. V mnoha případech jde proto o investici do vlastního jména. Kontaktní adresu si podnikatel kupuje nejčastěji proto, aby plnila marketingové účely, jelikož ji využívá například na prezentačních materiálech.
Kontaktní adresu využívají firmy pro zvýšení kreditu v obchodním světě.

Kontaktní adresu využívají firmy pro zvýšení kreditu v obchodním světě. | foto: Profimedia.cz

Pokud se firma rozhodne koupit si obchodní adresu, neboli sídlo, pak následuje zápis kontaktní adresy do obchodního rejstříku. Společnost nemusí v místě svého pronajatého sídla držet žádné zaměstnance. Provozovatel byznys centra jí přeposílá korespondenci, zajišťuje kontakt s veřejností a na požádání jí zorganizuje v některé ze zasedacích místností i obchodní schůzku.

Na určitém telefonním čísle společnosti asistentka byznys centra jménem firmy vyřizuje telefonáty, přebírá vzkazy, vede evidenci došlé pošty, v případě potřeby zajišťuje základní elektronickou komunikaci na daném e-mailovém účtu apod.

"Našim klientům dáváme k dispozici také tzv. webovou asistentku, elektronický systém, který mohou využívat pro přebírání vzkazů a k dohledání informací z vedených evidencí, aniž by museli byznys centrum fyzicky navštívit," říká Adam Zvada, ředitel společnosti Office House.

Cena lukrativní adresy v Praze a v brně:

Cena adresy v centru hlavního města se pohybuje kolem 3 000 korun měsíčně, na Praze 10 už je to částka třetinová. Ceny v krajských městech se liší podle atraktivity lokality i podle  momentální poptávky.

V Brně lze pořídit kontaktní adresu za částku kolem 1 000 korun měsíčně, v Pardubicích i za polovic, v Ostravě se cena pohybuje někde mezi těmito hodnotami. Konečná výše měsíčních poplatků se odvíjí od doprovodných služeb, které podnikatel využívá.

Klientům jsou také přímo v místě adresy k dispozici pro jednání zasedací místnosti i se službami recepce. Jednací a školicí místnosti v byznys centrech disponují technickou i personální podporou, zajišťují nájemcům při organizaci schůzky potřebné zázemí - od připojení na internet přes pronájem videokonferenční techniky až po cateringové služby. 

Lukrativní adresa zvyšuje zakázky
Sídlo si v byznys centrech pořizují různé typy firem z různých oborů, ať už jde o advokátní kanceláře, reklamní společnosti nebo finanční skupiny. Častými klienty jsou i zahraniční společnosti, které se na českém trhu teprve usidlují.

Právě těchto klientů bude podle něho mělo v následujících letech přibývat na úkor těch, kteří si kupují v centrech měst obchodní adresu, tedy sídlo.

Klientelu tvoří také firmy z regionů, kterým prostory v hlavním městě zvyšují možnosti při získávání zakázek, či nově vznikající, které potřebují dostát zákonným požadavkům na sídlo firmy, kterým zatím samy nedisponují.

"U běžných konvenčních kancelářských pronájmů se podnikatel zavazuje využívat prostor po fixní dobu, nejčastěji na pět let. V případě předčasné výpovědi buď musí hledat dalšího nájemce, který jeho závazek vůči pronajímateli převezme, nebo mu nezbývá než částku za nájem doplatit do konce platnosti smlouvy," vysvětluje Adam Zvada.

V případě koupě sídla podnikatel skládá vratnou zálohu. Z té pak hradí průběžně čerpané služby. Podnikatel může kdykoliv od smlouvy odstoupit a zbytek vratné zálohy dostane zpět na svůj účet. Toho využívají především začínající firmy, které nájmem sídla řeší dočasný stav, kdy ještě nedisponují vlastními prostory.

Autor:


Nejčtenější

Rodiny začínají počítat jinak. Podívejte se, na co Čechům schází peníze

Ilustrační snímek

Finanční situace českých domácností se vylepšuje. Jako dobrou ji vnímají čtyři pětiny rodin. Přesto osmdesát procent...

Pořídit si malou cukrárnu odradí i ty nejotrlejší, říkají podnikatelé

Ilustrační snímek

Dvacet stanovisek a ohlášení před zahájením činnosti a až třicet kontrol v rámci běžného provozu. Na to se musí...



KOMENTÁŘ: Zveřejňovat v inzerátech povinně výši mzdy je absurdní

Tomáš Surka z personálně-poradenské společnosti Devire

Mají firmy v pracovním inzerátu uvádět výši mzdy, nebo je lépe příjem neuvádět? Na Slovensku nemají na výběr, u našich...

KVÍZ: Víte, jaká je životní úroveň v Česku a kdo je chudý?

Ilustrační snímek

Podle statistik snědli Češi loni v průměru přes 80 kilo masa a 84 kilo ovoce. Průměrnému Čechovi se také zvýšila mzda,...

Na splátku hypotéky padne průměrně 42 procent příjmů. A bude hůř

Ilustrační snímek

Pořídit si vlastní bydlení na hypotéku bude od 1. října výrazně složitější. Pro 13 procent Čechů jsou změny motivací...

Další z rubriky

První obchodní počin byl fiaskem, dnes jeho firma funguje už 26 let

Mít vlastní obchod byl vždycky jeho sen.

Jeho otec byl vášnivý zahradník. Zdeněk Adam mu musel od malička pomáhat a nenáviděl to. Přesto se dnes zahradničením...

Překvapte kolegy promyšlenou prezentací. Chce to vtip a správné obrázky

Ilustrační snímek

Prezentace v práci před nadřízenými a kolegy má rád málokdo. Potvrzují to průzkumy, jejichž respondenti tvrdí, že při...

Pořídit si malou cukrárnu odradí i ty nejotrlejší, říkají podnikatelé

Ilustrační snímek

Dvacet stanovisek a ohlášení před zahájením činnosti a až třicet kontrol v rámci běžného provozu. Na to se musí...

Víkendář: Řecko se pouští do „experimentu, který nemá obdoby“. Budeme se od něj ...

Víkendář: Řecko se pouští do „experimentu, který nemá obdoby“. Budeme se od něj ...

Kurzy.cz Německý Der Spiegel připomíná, že dvacátého srpna dojde svému konci třetí záchranný balíček poskytnutý Řecku a „prozatí...

Najdete na iDNES.cz