Manažer pro rozvoj obchodu

Tento manažer má na starosti strategický rozvoj společnosti. To znamená hlavně získávání klientů a rozvoj produktů či služeb společnosti. Business development manager shromažduje potřebné informace z trhu v rámci svého oboru, které slouží jako podklad ke zvolení vhodné strategie, k oslovování vhodných zákazníků a udržení konkurenceschopnosti firmy.

Účastní se také různých mezinárodních seminářů a kongresů, kde navazuje obchodní kontakty s takzvanými decision makers - ti rozhodují o strategických otázkách společnosti v daném sektoru.

Manažer je zpravidla součástí užšího vedení firmy a je v pravidelném kontaktu s obchodním a finančním manažerem společnosti.

Vhodný kandidát na tuto pozici musí mít znalosti z daného oboru a za sebou několikaleté úspěšné zkušenosti z obchodně akviziční pozice. Přednost se dává člověku s vysokoškolským vzděláním, které může případně nahradit několikaletá praxe.

Počítač v práci? I kvůli erotice.
Více ZDE.

Člověk na této pozici se musí umět rychle a rozumně rozhodnout, mít vynikající prezentační a komunikační schopnosti, které umí využít k získání přirozené autority. Měl by být vůdčím typem, který dokáže motivovat ostatní k dobrým výsledkům. Jeho odměňování se zpravidla odvíjí od konkrétních výsledků jeho práce, to znamená fixní plat a bonus, závislý na zisku dané společnosti. Manažer si zpravidla vydělá 50 až 120 tisíc korun měsíčně včetně již zmíněných bonusů.