Market Planner

Pokud má jakákoli větší společnost obsazenou pozici Market Planner, je takový člověk většinou zodpovědný marketingovému manažerovi.Jaké jsou jeho úkoly a povinnosti?

Základními úkoly Market Plannera jsou především tvorba marketingových měsíčních až dlouhodobých plánů a cen produktů společnosti. Podílí se na podpoře marketingových aktivit při plánování jednotlivých produktů s cílem optimalizace plánovacího výrobního procesu. Analyzuje ceny produktů společnosti, optimalizuje cenové úrovně stávajících a nově zaváděných produktů tak, aby ceny odpovídaly tržní situaci.

Plánuje jejich prodeje a distribuci, kontroluje přesnosti měsíčních předpovědí a prevence chyb ve výrobním plánu, sleduje možnosti snižování výrobních nákladů. Jeho úkolem je i příprava podkladů pro dlouhodobý plán ve všech teritoriích působnosti společnosti a realizace dlouhodobých plánů prodejů dle daných růstových ukazatelů společnosti. Analyzuje úhrady, ceny konkurence, maximální tržní ceny a následně připravuje podklady pro ceny a úhrady vlastních produktů s cílem dosažení maximální možné tržní ceny.

Market Planner by měl mít znalosti z marketingu a z oblasti plánování, přehled o aktuálních informacích na daném trhu včetně nových legislativních norem i současných cenových relacích. Předpokladem pro tuto pozici jsou analytické schopnosti, umění orientovat se na současném trhu a myslet strategicky. Angličtina na velmi dobré úrovni je v současné době již většinou nutností, zvláště u zahraničních firem, kde se očekává spolupráce na regionální úrovni.

Co jsme psali a co si přečtete

Chief Operating Officer
Project Manager
Metrolog
Market Planner
Property Lawyer
Broker
Bank Planning & Controlling Director
Card Business Manager