Marketing Manager

Ředitel marketingu je odpovědný za podporu výrobků či služeb společnosti. Má na starosti analýzu trhu, možnosti uplatnění výrobků či služeb společnosti a jejich propagaci. Úzce spolupracuje s obchodním oddělením, v některých společnostech je pozice ředitele marketingu a ředitele obchodu dokonce sloučená. Marketingový ředitel vytváří a realizuje obchodní strategii, rozhoduje o skladbě sortimentu, cenové politice, sleduje konkurenceschopnost společnosti. Je odpovědný za analýzy konkurenčního prostředí.

Formuluje strategii v oblasti vztahu k veřejnosti, navrhuje a realizuje nejúčinnější nástroje vnitropodnikové komunikace, projednává podmínky spolupráce s mediálními a reklamními agenturami, produkčními firmami, řídí a koordinuje činnost marketingového týmu. Ředitel marketingu by měl mít vysokoškolské vzdělání v oblasti marketingu, obchodu, ale není to podmínkou.

Měl by být samostatný a schopný budovat a vést tým. Měl by mít tvůrčí přístup a pro uplatnění v zahraniční firmě musí zároveň ovládat alespoň jeden cizí jazyk (zpravidla angličtinu). Jeho finanční ohodnocení se pohybuje od desítek tisíc v menších společnostech, jeho plat může překročit i 100 000, záleží na velikosti společnosti.

***

Co jsme psali a co si přečtete

Business Unit Manager
Category Manager
Country Manager
Private Banker
Relationship Manager
Tax advisor
Area Manager
HR Manager
Sales Manager
Marketing Manager
Brand Manager
Quality Manager
Plant Manager
Security Manager