Máte problém s vaší bankou? Ptejte se finančního arbitra on-line
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. ledna 2008 do 14:00
OTÁZKA:
Dobrý den pane Klufo,stanoví někdo, jakým kurzem má banka přepočítávat cizí měnu na českou (nějaké rozmezí) nebo je to jen na libovůli manažerů?
Janík
ODPOVĚĎ:
Každá banka má svůj kursovní lístek, princip je téměř shodný, výši rozpětí musí určit a regulovat trh.
23.1.2008 13:39
OTÁZKA:
Dobré odpoledne, dočetl sem se, že úřadujete teprve pár dní. Jak se v nové funkci cítíte a co například chcete dělat jinak, než váš předchůdce?
Honza
ODPOVĚĎ:
Dočetl jste se správně, chci se zaměřit na vyšší propagaci našeho institutu, k čemuž slouží např. i tato diskuse, chci prosadit i rozšíření kompetencí finančního arbitra, tak jak je obvyklé z ostatních zemích, změnit PR, úzce spolupracovat s partnerskými organizacemi a mnoho dalších kroků.
23.1.2008 13:42
OTÁZKA:
Dobrý den, pane Klufo, jako bývalá kolegyně bych Vám předem chtěla srdečně pogratulovat k Vaší nové funkci a popřát mnoho úspěchů. Chci se zeptat, zda váš úřad řeší jen problémy týkající se platebního styku, anebo zda se na vás může klient obrátit i s jinými problémy, např. neoprávněné poskytnutí informací bankou o účtu a transakcích na něm jiné osobě vzniklé třeba shodou jmen klientů. Děkuji a přeji hezký den.
Terezie Houdková
ODPOVĚĎ:
Milá Terezo, děkuji za příní, náš úřad skutečně zatím řeší problémy v oblasti převodů peněz, opravných zúčtování, použití elektronických platebních prostředků. Neoprávněné infromace dosud nejsme kompetentní řešit.
23.1.2008 13:44
OTÁZKA:
Může se na Vás obrátit kdokoliv? Myslím, když to bude např. Polák nebo Rus?
V. Kroupa
ODPOVĚĎ:
Má-li veden účet u banky na území ČR, tak ano. Má-li účet v zahraničí, musí kontaktovat příslušného arbitra v dané zemi. S tímto kontaktem rádi pomůžeme osobně nebo viz. www.finarbitr.cz.
23.1.2008 13:47
OTÁZKA:
Dobrý den ještě jednou, ještě bych se chtěla zeptat, zda komunikujete s finančními arbitry v cizině a případně nějaké věci spolu konzultujete?
Jan Hus
ODPOVĚĎ:
Ze zákona máme povinnost spolupracovat s ostatními arbitry, a činíme tak, jsme také členy sítě FIN-NET (orgán sdružující finanční ombudsmany ze zemí členů EU resp. EHS). Na několika případech jsme konkrétně spolupracovali (Španělsko, Německo)
23.1.2008 13:50
OTÁZKA:
Hezký den, i já Vám přeji hodně štěstí v nové funkci a příjemný každý den. S pozdravem bývalí kolega z 1. patra. Radek
Radek Turín
ODPOVĚĎ:
Radku děkuji za přání a zdravím všechny bývalé kolegy z 1. i ostatních pater.
23.1.2008 13:51
OTÁZKA:
Dobrý den pane Klufo. Já se zeptám trochu jinak, než ostatní. Co Vás lákalo na tom ucházet se o funkci finančního arbitra?
Tlustá Berta
ODPOVĚĎ:
Myslím, že je to zajímavá pozice v rámci bankovního systému v České republice, věřím, že plně zúročím své mnoholeté zkušenosti a po skončení funkčního období bude za mnou vidět mé splněné cíle. Věřím, že mi k tomu dopomůže i můj tým lidí !
23.1.2008 13:53
OTÁZKA:
Zdravím pane arbitře, bohužel jsem poškozený v kauze VISA a a několikanásobné účtování výběru kartou. Tak se chci zeptat, jestli bankám za jejich počínání hrozí nějaký postih (případně VISE). Klient se nemá totiž, alespoň mám z toho všeho takový pocit, jak bránit. Děkuji a přeji pěkný den.
Tomáš
ODPOVĚĎ:
Vztah s bankou máte milý Tomáši Vy, tzn. domáhat se svých majetkových práv musíte na bance. Reklamujte tedy svůj problém u své banky. Neuspějete-li, obratťe se na nás, my se vynasnažíme Vám pomoci.
23.1.2008 13:55
předchozí | 1 2 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.