Máte problém s vaší bankou? Ptejte se finančního arbitra on-line

Klufa František, arbitr
velikost textu:
vydáno 23.1.2008 12:55
Hlavním posláním finančního arbitra je zajištění rychlého a efektivního vyřizování sporů klientů s převádějícími institucemi mimosoudní cestou. Diskutujte s Františkem Klufou on-line.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. ledna 2008 do 14:00

OTÁZKA: Dobrý den pane Klufo,stanoví někdo, jakým kurzem má banka přepočítávat cizí měnu na českou (nějaké rozmezí) nebo je to jen na libovůli manažerů? Janík
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Každá banka má svůj kursovní lístek, princip je téměř shodný, výši rozpětí musí určit a regulovat trh. 23.1.2008 13:39
OTÁZKA: Dobré odpoledne, dočetl sem se, že úřadujete teprve pár dní. Jak se v nové funkci cítíte a co například chcete dělat jinak, než váš předchůdce? Honza
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Dočetl jste se správně, chci se zaměřit na vyšší propagaci našeho institutu, k čemuž slouží např. i tato diskuse, chci prosadit i rozšíření kompetencí finančního arbitra, tak jak je obvyklé z ostatních zemích, změnit PR, úzce spolupracovat s partnerskými organizacemi a mnoho dalších kroků. 23.1.2008 13:42
OTÁZKA: Dobrý den, pane Klufo, jako bývalá kolegyně bych Vám předem chtěla srdečně pogratulovat k Vaší nové funkci a popřát mnoho úspěchů. Chci se zeptat, zda váš úřad řeší jen problémy týkající se platebního styku, anebo zda se na vás může klient obrátit i s jinými problémy, např. neoprávněné poskytnutí informací bankou o účtu a transakcích na něm jiné osobě vzniklé třeba shodou jmen klientů. Děkuji a přeji hezký den. Terezie Houdková
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Milá Terezo, děkuji za příní, náš úřad skutečně zatím řeší problémy v oblasti převodů peněz, opravných zúčtování, použití elektronických platebních prostředků. Neoprávněné infromace dosud nejsme kompetentní řešit. 23.1.2008 13:44
OTÁZKA: Může se na Vás obrátit kdokoliv? Myslím, když to bude např. Polák nebo Rus? V. Kroupa
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Má-li veden účet u banky na území ČR, tak ano. Má-li účet v zahraničí, musí kontaktovat příslušného arbitra v dané zemi. S tímto kontaktem rádi pomůžeme osobně nebo viz. www.finarbitr.cz. 23.1.2008 13:47
OTÁZKA: Dobrý den ještě jednou, ještě bych se chtěla zeptat, zda komunikujete s finančními arbitry v cizině a případně nějaké věci spolu konzultujete? Jan Hus
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Ze zákona máme povinnost spolupracovat s ostatními arbitry, a činíme tak, jsme také členy sítě FIN-NET (orgán sdružující finanční ombudsmany ze zemí členů EU resp. EHS). Na několika případech jsme konkrétně spolupracovali (Španělsko, Německo) 23.1.2008 13:50
OTÁZKA: Hezký den, i já Vám přeji hodně štěstí v nové funkci a příjemný každý den. S pozdravem bývalí kolega z 1. patra. Radek Radek Turín
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Radku děkuji za přání a zdravím všechny bývalé kolegy z 1. i ostatních pater. 23.1.2008 13:51
OTÁZKA: Dobrý den pane Klufo. Já se zeptám trochu jinak, než ostatní. Co Vás lákalo na tom ucházet se o funkci finančního arbitra? Tlustá Berta
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Myslím, že je to zajímavá pozice v rámci bankovního systému v České republice, věřím, že plně zúročím své mnoholeté zkušenosti a po skončení funkčního období bude za mnou vidět mé splněné cíle. Věřím, že mi k tomu dopomůže i můj tým lidí ! 23.1.2008 13:53
OTÁZKA: Zdravím pane arbitře, bohužel jsem poškozený v kauze VISA a a několikanásobné účtování výběru kartou. Tak se chci zeptat, jestli bankám za jejich počínání hrozí nějaký postih (případně VISE). Klient se nemá totiž, alespoň mám z toho všeho takový pocit, jak bránit. Děkuji a přeji pěkný den. Tomáš
Klufa František, arbitr ODPOVĚĎ: Vztah s bankou máte milý Tomáši Vy, tzn. domáhat se svých majetkových práv musíte na bance. Reklamujte tedy svůj problém u své banky. Neuspějete-li, obratťe se na nás, my se vynasnažíme Vám pomoci. 23.1.2008 13:55

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.