Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Průzkumy prozradily, v čem čeští manažeři vynikají a kde by měli přidat

aktualizováno 
Mezinárodní průzkum auditorské a poradenské sítě BDO zkoumal chování k podřízeným, organizaci práce, jazykové znalosti, kreativitu a další schopnosti manažerů. A jak Češi dopadli i v hodnocení zaměstnanců?

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Šetření auditorské firmy ukázalo, že ve srovnání se zahraničními manažery mají jejich čeští kolegové největší rezervy ve znalosti cizích jazyků. Často zaostávají také ve schopnosti vést podřízené či v umění organizovat čas a práci.

„Přestože sledujeme v posledních letech jisté zlepšení především v úrovni anglického jazyka, k ideálnímu stavu máme stále daleko. Je to přitom škoda, protože jazyková bariéra znemožňuje některým jinak špičkovým manažerům prodat své schopnosti na mezinárodním poli,“ komentuje výsledky Petr Kymlička z BDO. Navíc pouze s angličtinou si dnes šéfové už nevystačí. Stále důležitější je také němčina, španělština či francouzština.

Češi jsou kreativní a pracovití

Nedostatky zjistil průzkum také ve vedení pracovního týmu či podřízených. A každý desátý šéf u nás má problémy s organizací času a práce. Zvládnutý time management přitom dnes patří k hlavním atributům úspěšného manažera. Od západních kolegů se v této oblasti mají „naši“ ještě co učit.

A co naopak patří k silným stránkám českých šéfů? Nejvíce respondentů uvedlo, že vynikají především kreativitou. „Kreativita je velmi poptávaným a ceněným zbožím i na mezinárodním poli, pochopitelně především v oblasti marketingu, její úloha nicméně roste i v jiných oblastech byznysu,“ dodává Petr Kymlička, podle něhož se na českých manažerech cení ještě pracovitost a umění zvládat stresové situace.

Může se hodit

Sháníte práci v managementu?

Hledejte na správném místě - jobDNES.cz

Průzkum BDO se dotazoval několika stovek převážně vedoucích pracovníků napříč zeměmi ve finanční sféře, kteří se navzájem hodnotili. Ale jak pohlížejí na české manažery jejich přímí podřízení? To zase zjišťoval průzkum, který agentura STEM/MARK realizovala pro společnost Home Credit.

Mluvte s námi a budeme věrní, vzkazují zaměstnanci

Lidem vadí, že s nimi manažeři vůbec nemluví. „Stěžují si, že je mezi nimi a managementem jakási zeď. Vnímá ji téměř polovina zaměstnanců, což je pro firmy alarmující. Rozhodně je co vylepšovat, zvláště v otázce poskytování informací o firmě, o její misi a dalším směřování. Když kroky a rozhodnutí managementu jsou pro lidi nepochopitelné, těžko po nich můžeme chtít, aby se do nich s chutí zapojili,“ říká Gabriela Lžičařová ze společnosti Home Credit. Přitom více než 80 procent dotázaných zaměstnanců chce přispívat svou prací k celkovému výsledku firmy.

K jejich motivaci ovšem jen mzda a podmínky k růstu nestačí, upozorňuje dále Lžičařová. „Důležité je pracovníky informovat o nových výzvách, strategiích a směřování firmy. Musí se cítit jejich součástí,“ dodává. Doporučuje novinky sdělovat například přes firemní časopisy a intranet. Ideální je také přímý kontakt s managementem firmy, kdy klíčoví manažeři během půl hodiny představí zaměstnancům nové iniciativy a hlavně to, kam se v nich pokročilo. Všichni pak vědí, jaký je klíčový projekt a také kdo na něm pracuje.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Polovina Čechů dá pod stromeček peníze, je to podle psychologa správné?

Ilustrační snímek

Darovat k Vánocům obálku s penězi v letošním roce plánuje 48 % Čechů. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu finanční...

Další z rubriky

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Co si Češi závidí a co by chtěli mít jisté. Zapojte se do ankety

Ilustrační snímek

O Češích se říká, že jsou závistiví. Ale je česká závist stále tak silná, že se nám nedaří vymanit z klubka intrik,...

Další nabídka

Kurzy.cz

Rusnok míří vysoko, sazby by se měly rychle vrátit k normálu
Rusnok míří vysoko, sazby by se měly rychle vrátit k normálu

Ve čtvrtek se guvernér ČNB nechal slyšet, že by se české sazby měly velmi rychle vrátit do „normálu“. Tento normál naví... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.