Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jméno firmy nejvíc poškozují internetové pomluvy, soudí manažeři

aktualizováno 
Téměř polovina manažerů se v dobách krize bojí o pověst svého podniku. Co firmě podle nich nejvíce škodí? Zvyšování cen, omezování služeb, podezření z korupce a neetické chování managementu.
Přes šedesát procent manažerů si myslí, že nejvíce může uškodit negativní reklama v televizním vysílání. Ilustrační snímek

Přes šedesát procent manažerů si myslí, že nejvíce může uškodit negativní reklama v televizním vysílání. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vezme-li dobré jméno za své, může to v době ekonomické krize vést až k bankrotu podniku. Jde s ním totiž ruku v ruce dostupnost bankovních úvěrů. Vyplynulo to z nedávného průzkumu společnosti Weber Shandwick a poradenské firmy RSM Tacoma.

"V krizových letech 2009 a 2010 řešilo případy poškození pověsti bezmála 35 procent firem. Pro letošní rok počítá s možným útokem na dobré jméno necelých 20 procent manažerů," říká Gabriela Kolářová ze společnosti Weber Shandwick.

Nejnebezpečnější je internetová komunikace

Přes šedesát procent manažerů si myslí, že nejvíce může uškodit negativní reklama v televizním vysílání. "Pomluvy se dále šíří přes sociální média a přes blogy, nicméně s výrazně menším podílem. Obává se jich 40 procent šéfů," tvrdí Gabriela Kolářová.

Co podle manažerů nejvíce ovlivňuje pověst podniku

  1. 1. kvalita produktů a služeb - 83,89 %
  2. 2. kvalita zaměstnanců - 44,4 %
  3. 3. finanční výsledky firmy - 33,9 %
  4. 4. kvalita managementu - 29,8 %

On-line média a přímá komunikace spotřebitelů jsou na třetím a čtvrtém místě. "Tištěná média odsunuli vrcholoví manažeři stovky firem trochu překvapivě až na pátou příčku. Zanedbatelný vliv přisuzují rozhlasu," dodává Gabriela Kovářová a upozorňuje, že při sečtení sociálních sítí a on-line médií je internetová komunikace pro šíření pomluv vůbec nejnebezpečnější.

Strach mají z nespokojenosti zákazníků a z agrese konkurence

V době ekonomické recese se manažeři obzvlášť obávají nespokojených zákazníků, a to v téměř 75 procentech. Třetina ředitelů má strach ze svých obchodních partnerů, kteří budou vyhrožovat odchodem k jiné společnosti.

V nespokojenosti vlastních zaměstnanců vidí výrazný problém pětina manažerů. "Hrozbou nadále zůstává i agrese ze strany konkurence. Respondenti se obávají pomluv a křivých obvinění, zejména pokud ekonomický pokles v daném odvětví vyvolává extrémní konkurenční tlak, až paniku," říká Gabriela Kovářová.

Pošleme ředitele do televize

Čeští manažeři jsou rozhodnuti proti poškozené pověsti bojovat pozitivními zprávami. Sedmdesát procent z nich je přesvědčeno, že by je v médiích měl prezentovat ideálně generální ředitel firmy. A když ten nemůže, tak alespoň tiskový mluvčí. Devět procent manažerů by ještě sáhlo k placené inzerci napříč médii, kde by se pokusili jméno společnosti očistit.




Nejčtenější

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Další z rubriky

Naše práce je dřina, uchazeče to odrazuje, říká pekař

Meduna

Je brzy ráno, stojím v pekárně čakovického hypermarketu Globus a vypadám jak šmoula. Na sobě mám bílý ochranný hábit a...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Další nabídka

Kurzy.cz

Co pošle bitcoin do stratosféry?
Co pošle bitcoin do stratosféry?

Kdo dnes neinvestuje do bitcoinu nebo jiné kryptoměny, jako kdyby nebyl. Ne každý chce investovat do něčeho, čemu neroz... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.