Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na poplatcích u bank je možné ročně ušetřit tisíce korun

aktualizováno 
Chcete za rok ušetřit až několik tisíc korun? Srovnejte si, jaké poplatky vám banka účtuje za vedení účtu, výběry z bankomatů či možnost zadávat příkazy telefonem. Za stejný balík služeb při stejné frekvenci jejich využívání totiž v jednotlivých bankách zaplatíte za rok částky, které se liší o tisíce korun.

Za stejný balík služeb při stejné frekvenci jejich využívání totiž v jednotlivých bankách zaplatíte za rok částky, které se liší o tisíce korun.
Vyplývá to ze srovnání cen nejčastěji využívaných služeb tuzemských bank, v nichž má účty většina obyvatel.

Velké rozdíly jsou u zcela zásadní služby, kterou je vedení účtu a s ním spojený měsíční poplatek. Zatímco v některých bankách nestojí vedení účtu za rok ani korunu, ve čtvrtém největším finančním domě, HVB Bank, stojí tato služba ročně téměř 2400 korun.

Podstatné rozdíly jsou i u výběrů hotovosti z bankomatů, které v současné době představují pro většinu klientů bank nejčastější způsob výběru peněz. Pokud lidé vybírají průměrně například šestkrát za měsíc, nezaplatí za to v ČSOB a Živnobance nic, zatímco například v České spořitelně 228, v Komerční bance 360 a v eBance 648 korun.

V nedávné době některé z největších bank přistoupily ke zvýšení poplatků za transakce na přepážkách bank s vysvětlením, že zdražením chtějí motivovat klienty k využívání platebních karet, telefonického bankovnictví či internetu.

Z možností takzvaného přímého bankovnictví je většině obyvatel zřejmě nejdostupnější telefon. I v této službě existují mezi bankami značné rozdíly v měsíčním paušálu za užívání této služby. Zatímco v České spořitelně, která má přes čtyři miliony klientů, přijde měsíčně na 10 až 20 korun, v jiných bankách je to i 50 korun.

Bankovní odborníci ovšem poukazují na to, že poplatky nejsou hlavním kritériem, podle kterého si klienti vybírají banku nebo přecházejí k druhé. Loajalita klientů bank v Česku je podle průzkumů vysoká a velký význam má kvalita obsluhy a ochota personálu.

 

  KB ČSOB ČS GECB HVB Živnobanka Raiff-BA eBanka
Výběr hotovosti na přepážce 10; 40* 15 15 15 30 10 10 20 +0,15%*
Platební příkaz na přepážce 7 6 30 7 0 15 5 22-28**
Výběr z bankomatu 5 0 4 5; 10* 0,60* 0 1 9+0,25%
Zřízení trvalého příkazu 0 0 0 0 0 10 20 0,20***
zrušení trvalého příkazu 30 30 30 30 0 100** 20 10-20**
vedení účtu 15+20** M 0 5; 10 M** 0-30*** 199 M 0 0 55-125 M**
zrušení účtu 250 200 200 200 400 100 100 0
obsluha účtu po telefonu 49 M 0* 10; 20*** 30 M 50 M 50 M*** nemá* 0
obsluha účtu po internetu 49 M 0 5 30 M 50 M 0 0 0

Poznámka k tabulce:

M- měsíčně;

KB - *1. a 2. v měsíci za 10 Kč, ostatní 40, ** 20 Kč v případě, že klient nevyužívá elektronické bankovnictví

ČSOB – vedení zdarma, za převod 4 Kč

ČS – od 1. 1. 2002, **10 bez přímého bankovnictví, ***podle toho, zda jde o Spořitel nebo Servis 24

GECB - *10 Kč třetí a další výběry v měsíci, **20 při výběru v bankomatu ČS, ***se zasláním výpisu podle zůstatku

HVB Bank - *čtyři výběry za M zdarma, ostatní 60,- Banka vlastní bankomaty nemá

Živnobanka - *dva výběry za M zdarma, ostatní 30, **do jednoho měsíce od založení účtu 10, ***50 paušál, nebo 5 Kč za kontakt

Raiffeisenbank - *službu zavede během dvou týdnů

eBanka - *max. 1000 Kč, **podle typu používané služby – programu, ***20 Kč, pokud to není přímý komunikační kanál

 

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...



Další z rubriky

Proč platit za něco, co je absurdní. Boj s poplatky v Česku pokračuje

Ilustrační snímek

Na poplatcích vydělávají banky nemalé peníze, ty největší miliardy korun ročně. Již řadu let ale dávají Češi najevo, že...

Přinášíme aktuální přehled 10 nejvýhodnějších bankovních účtů

Ilustrační snímek

Banky vylepšují své bankovní účty a snaží se klienty hýčkat mnohem víc než dříve. Ve spolupráci s analytiky Scott &...

Sonda: proč vám bezkontaktní karta odmítne při placení poslušnost

Bezkontaktní karta odmítla třikrát poslušnost. Transakce proběhla až po vložení...

Bezkontaktní karty už prakticky převálcovaly ty klasické. Používá je v Česku přes 84 procent lidí. Placení je s nimi...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz