Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na vaše dotazy odpovídá finanční arbitr ČR, Otakar Schlossberger

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. února 2005 do 11:54

OTÁZKA: Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na problém s kopírováním karet v bankomatech. Mám účet u Živnostenské banky a v síti České spořitelny mi byla zkopírována karta a ŽB odmítá uznat reklamaci a odkazuje na ČS. Děkuji za odpověď. Martin Přibyl
OTÁZKA: Jak se divate na soucasnou praxi, kdy banky a stavebni sporitelny meni sazebniky, mnohdy o tom klienty ani neinformuji, a odvolavaji se na udajny souhlas s JAKYMKOLI cenikem pri podepsani smlouvy? lada
OTÁZKA: Da se vas plat porovnat s vysi platu v privatni bankovni sfere, nebo jste jako fakticky statni urednik placen bidne : ) Jana
OTÁZKA: Myslíte si, že je správné, aby banky požadovaly za zrušení účtu stakorunové sumy? (vychází z reálných informací) Josef
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi PRIBOREM a PRIBIDEM, a prosím o zodpovězení, jaký pod. subjekt musí vést podnikatelský účet a proč, velice děkuji Norbert
OTÁZKA: Finanční arbitr pomáhá zdarma, nezpůsobuje to, že vás drobní klienti zahlcují stížnostmi, které nemají žádné opodstatnění? Ivan
OTÁZKA: Připadá vám férové, že když se spozdí s platbou banka, tak platí penále pouze ve výší cca 5% p.a. - neboť se to odvíjí od sazeb ČNB. Pokud se spozdí se splátkou klient, tak platí penále zpravidla kolem 30% p.a. ročně? Mné to jako férové nepřijde. Mně ČSOB o 14 dní spozdila platbu cca 1 mil. Reklamaci uznala a dostal jsem 600 Kč náhrady. Za stejný prohřešek si banka naúčtuje 6 000 Kč. Pv
OTÁZKA: Dobrý den, podle toho co jsem slyšel, banky v jiných státech EU (např. Německo) nemohou účtovat žádné příchozí poplatky při platbách z EU. Naše banky tyto poplatky účtují, konkrétně např. KB 225,- Kč za položku - je to v pořádku? K. Mokrý
OTÁZKA: Jaká je přibližně délka řešení sporů, které spadají do vaší kompetence? Lépe řečeno jaká je efektivnost instituce Finanční arbitr? Píšete, že ze řešených problémů 38 % bylo ve prospěch klientů, zajímá mě však za jak dlouhou dobu. Honza Palan
OTÁZKA: Dobrý den, jak dlouho probíhá řízení u FA? Mají banky nějakou lhůtu k poskytnutí požadovaných informací a naopak Vy máte zákonem stanovenou lhůtu pro konečné rozhodnutí? Děkuji za odpověď Pavel
OTÁZKA: Máte firemní vůz, pane arbitře? Pokud ano, jaké značky? Josef Náboj
OTÁZKA: Dobry den! Libi se vam serial Simpsonovi? Dekuju! Lubor Mach
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz, je vůbec nějaký způsob jak přinutit banky ke změně poplatků za transakce. Nechápu proč mám bance platit poplatek za to že mi někdo pošle na účet peníze (nehledě na to že ten kdo mi to pošle také platí za odeslání). Zajímalo by mě jestli i banky v zahraničí účtují poplatky za každou provedenou transakci. Díky za odpověď. Anonym
OTÁZKA: Dobrý den, na webových stránkách většiny bank je obtížné najít alespoň náznak sazebníku. Nelze jim rozšířit povinnost informovat o podobných věcech i na internetu? Milan
OTÁZKA: Dobrý den, jaký je váš názor na rozšíření kompetencí finančního arbitra? Myslíte si, že by stát měl vůbec zasahovat do vztahů banka - klient? Milan
OTÁZKA: Dobry den, zajimalo by me nakolik se pri sve praci setkate s problemy, ktere jiz resili ombudsmani, ktere maji banky (CS a KB) a zda jejich cinnost povazuje te za uzitecnou. Dekuji za odpoved. Karel
OTÁZKA: Jak velký tým lidí s Vámi přímo spolupracuje? Nebo je vaše pozice vysloveně individuální? Děkuji za odpověď? Jaroslav Krátký
OTÁZKA: Napsal jste, že řešíte i přeshrniční platby. Jakou právní váhu pak má Vaše rozhodnutí pro zahraniční instituce? Spolupracujete s obdobnými orgány v zahraničí? Š. Vopat
OTÁZKA: Můžete vy osobně nějak pomoci člověku, který po skončení fixace dostal od hypoteční banky dramaticky vyšší sazbu než na začátku a s výší sazby rozhodně nesouhlasí? Mám přesně takový problém u České spořitelny... Andrea
OTÁZKA: Dobrý den, mohu vědět, kolik záležitostí, které s vámi řešili klienti, dopadlo kladně v jejich prospěch? (řekněme alespoň procentuelně) Ondřej Dvořák
OTÁZKA: Je velký rozdíl mezi pravocemi českého arbitra a arbitrem jiné evropské země (Německo, Británie atd.)? Novotný
OTÁZKA: Dobrý den, když už o tom byla řeč, jaká je oblast Vaší působnosti? Jak moc je v ČR finanční arbitr využíván? Děkuji. Š.Vopat
OTÁZKA: Vážený pane doktore, sice na Vás nemám žádnou konkrétní otázku, ale chci Vás jenom pozdravit a držím palce do dnešní diskuze. Zdraví, Eduard Šatra Eduard Šatra
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mne, s čím vším mi můžete pomoci, pokud narazím v oblasti finančních institucí na nějaký problém. Děkuji za odpověď. Jarolímek
OTÁZKA: Dobrý den,v 3/2003 jsem ukončil jedno stavební spoření u HYPO a těsně předtím založil nové u ČMSS. Při ukončování jsem ústně požádal zástupce HYPa o to aby mi státní podpora za rok 2003 již nebyla na staré spoření požadovaná. Tak se ovšem nestalo o čemž jsem se dozvěděl až v 7/2004, kdy mi byla odmítnuta státní podpora na nové stavební spoření(~4000) u ČMSS. Hypo stavební spořitelna odmítá uznat moji reklamaci a uhradit neobdrženou státní podporu. Jak mám dále postupovat? Předem děkuji za odpověď. Matoušek

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.