Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Najděte identitu své firmy, nastavte si svou image

aktualizováno 
Corporate Identity je firemní styl, který zahrnuje logo, jednotné barvy a pravidla určující jejich použití a zaručující jednotný styl prezentování firmy. Tolik Slovník cizích slov. Teď si vysvětlíme víc.
Jednoté vystupování je důležité pro dobré povědomí o firmě

Jednoté vystupování je důležité pro dobré povědomí o firmě

Corporate Identity, neboli vizuální identita každé firmy, je prvotním ukazatelem kultury a image společnosti. Při rozhodování klientů totiž nerozhoduje pouze kvalita vaší nabídky, ale rovněž způsob její prezentace. Sofistikovaná vizitka či perfektní hlavičkový papír bývají často právě tím faktorem, který vychýlí jazýček vah na vaši stranu. Kvalitní firemní image je vůbec jedním z důležitých pilířů marketingové komunikace.

Úroveň a estetická kvalita vizuálního řešení firemních dokumentů, katalogů, vizitek atd. je důležitá nejen pro získání prvního dojmu například z firemního katalogu nebo webové prezentace. Kvalitní Corporate Identity může významným způsobem přispět k posílení povědomí o vašich produktech, službách nebo značce.

Logo, tiskoviny
Začneme grafickým řešením firemního loga – značky. Firemní logo, jímž se společnost prezentuje, je bezesporu základní grafický prvek, který je neoddělitelně spojen s firmou, s jejími produkty a službami. Logo může zahrnovat textové i grafické prvky. Při tvorbě loga, stejně jako při tvorbě komplexního Corporate Identity, by měla reklamní firma, která je vymýšlí, postupovat s estetickým citem, s ohledem na obor činnosti firmy a ohlížet se také na univerzálnost použití loga pro prezentaci společnosti.

Důležitým aspektem Corporate Identity je také jednotný vizuální vzhled veškerých firemních tiskovin a propagačních materiálů. Mezi tyto dokumenty zahrnujeme vizitky, hlavičkové papíry, jako jsou fax, zpráva, obecný dokument nebo smlouva, dále šablony pro elektronické dokumenty, například pro e-mail, a layout neboli vzhled firemních katalogů, referenčních listů. A klidně tam můžeme zařadit i samolepicí etikety.

popisekBEZKONTAKTNÍ PLATEBNÍ KARTY
už klepou na dveře

Prezentace firmy
Důležitou součástí Corporate Identity je prezentace společnosti na veřejnosti. Tou se vlastně sdělují základní i detailnější informace o vaší společnosti nebo o vašich produktech potencionálním zákazníkům. Reklamní agentury zpravidla navrhnou a zpracují inzeráty, které by měly být zajímavé a poutavé, vymyslí i upoutávající text. Pro firmu navrhnou vizuální podobu velkoplošných tisků, tedy billboardů, nebo ,jen‘ obal na výrobek firmy. Mezi služby Corporate Identity také patří tzv. Car image. Ve většině firem se bohužel podceňuje označení služebních aut. Přitom je to finančně nenáročná a současně poutavá forma propagace.

Grafický manuál
Důležitou součástí Corporate Identity je grafický manuál. To je vlastně komplexní zpracování pravidel a doporučení pro tištěnou i elektronickou vizuální prezentaci společnosti. Grafický manuál, stejně jako celá Corporate Identity, lze řešit buď komplexně, či po jednotlivých částech, přesně podle potřeb zákazníka. Grafický manuál je jako dokument zpravidla dodáván v elektronické podobě na CD-ROMu. Co komplexně řešený grafický manuál obsahuje? Vše podle přání zákazníka, ale hlavně:

• Souhrn grafických pravidel
• Definice layoutu dokumentů
• Definice a pravidla využívání stylu písem
• Definice barev a pravidla pro jejich užívání
• Logo, jeho varianty a pravidla pro používání loga
• Firemní dokumenty – šablony, hlavičkové papíry, vizitky

Koho a za kolik?
Pokud ještě nemáte ve své firmě CI vyřešenu nebo se s ní neidentifikujete, porozhlédněte se po nové identitě své firmy. Reklamních agentur, které se Corporate Identity věnují, jsou desítky. Přesné ceny nikdo neuvádí, ale podle zadání se mohou pohybovat od tisíců až po desetitisíce korun. V případě nadnárodních gigantů už jsou to samozřejmě statisíce, ojedinělé zakázky stojí miliony korun.

Autor:



Nejčtenější

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Další z rubriky

Naše práce je dřina, uchazeče to odrazuje, říká pekař

Meduna

Je brzy ráno, stojím v pekárně čakovického hypermarketu Globus a vypadám jak šmoula. Na sobě mám bílý ochranný hábit a...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Další nabídka

Kurzy.cz

Co pošle bitcoin do stratosféry?
Co pošle bitcoin do stratosféry?

Kdo dnes neinvestuje do bitcoinu nebo jiné kryptoměny, jako kdyby nebyl. Ne každý chce investovat do něčeho, čemu neroz... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.