Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechcete zkrachovat? Dodržujte pravidla

aktualizováno 
Podnikání není pouze o tom přijít s dobrým nápadem, získat dostatečný kapitál na rozjezd firmy a správně jej realizovat. Pokud se nebudete držet základních podnikatelských zásad, nečekejte, že bude vaše firma excelentně prosperovat. O jakých zásadách je řeč?
Peníze, dluh

Peníze, dluh | foto: Profimedia.cz

Podnikatelů je v Česku jako máku. Ale kolika z nich se podařilo svou firmu dovést do opravdu zajímavých rozměrů a kolik z nich naopak podnikání zanechalo s pořádným šrámem na psychice i na svých financích?

Člověk, který hodlá svůj podnik dovést ke kýženým ziskům, nemůže být pouze dobrý manažer a inovátor. Je třeba aby sám, nebo za podpory lidí, kterými se v rámci firmy obklopuje, dbal několika základních principů, které jak firmu, tak jeho samotného posunou kupředu. Pokud opomene některé ze základních stavebních kamenů podnikání – bude volit špatné zaměstnance, příliš rozštěpí svůj cíl apod., riskuje brzký neúspěch.

Směrem k ujednocení těchto podnikatelských zásad se vydal internetový portál navolnenoze.cz. Naznačuje současným a budoucím podnikatelům základní pravidla, jejichž dodržováním lze docílit úspěchu jak z pohledu na finanční stránku podniku tak z pohledu zákazníků, klientů, která se v konečném důsledku v ziscích podniku samozřejmě odrazí. Pravidla korespondují se zdravými podnikatelskými tradicemi.

popisekINVESTUJTE DO VZDĚLÁNÍ
Vyděláte si pak mnohem více

 

Jakých pravidel byste se měl držet, pane podnikateli?

1) Budujte své dobré jméno
Profesionální a poctivá práce za všech okolností je základem trvalého úspěchu v každém oboru. Dbejte na svůj profesní věhlas a vyhýbejte se obchodním partnerům nevalné pověsti.

2) Soustřeďte se na jádro podnikání
Čistý podnikatelský záměr by měl obsahovat pouze jednu či dvě hlavní činnosti. Proto rozvíjejte a inovujte především tento základ, který vás živí.

3) Pečujte o své zákazníky
Dlouhodobý úspěch v podnikání vám přinesou jedině spokojení zákazníci a odběratelé. Udržujte s nimi pravidelný kontakt a naučte se je brát jako rovnocenné partnery.

4) Vybírejte si ty správné lidi
Dobrý úsudek o lidech je základním předpokladem pro správný výběr spolupracovníků, zaměstnanců i obchodních partnerů. Ryzí charakter je stejně důležitý jako profesní schopnosti.

5) Rozvíjejte se jako osobnost
Podmínkou každého profesního zrání je i harmonický osobní růst. Jděte s dobou ve svém oboru, ale nezapomínejte ani na relaxaci, péči o vlastní zdraví a další vzdělávání se.
 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Studie: český pracovní trh je vyčerpán, potřebuje vzdělané migranty

Českým firmám docházejí zaměstnanci, nemají je kde brát, nezaměstnanost je minimální. Proto jsou otevřenější cizincům, stejně jako ostatní státy. Vyplývá to ze...  celý článek

Koncentrace virtuálních sídel v Praze.
Virtuální kanceláře: kdo je využívá a kdo zneužívá

Za pár set korun měsíčně mohou podnikatelé získat sídlo firmy v centru Prahy. Jenže tolik oblíbené virtuální kanceláře mohou někdy firmám ubrat na prestiži....  celý článek

Ilustrační snímek
Chcete být úspěšní? Naučte se naslouchat a dávat to ostatním najevo

Není důležité všechno v práci vědět, ale naslouchat lidem. To je ten klíč k dorozumění s ostatními. Kdo umí naslouchat, dokáže v kolektivu udržovat dobré...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Jobs Contact
CNC Frézař (25.000 - 32.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 25 000 - 32 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.