Nechoďte do banky, když nemusíte

Bankovním sektorem se line vůně přímého bankovnictví. Jestliže chodíte osobně do své banky zadávat platební příkazy, inkasa nebo jen obyčejné avízo, okrádáte se zbytečně o čas i o peníze.
Bankovním sektorem se line vůně přímého bankovnictví. Jestliže chodíte osobně do své banky zadávat platební příkazy, inkasa nebo jen obyčejné avízo, okrádáte se zbytečně o čas i o peníze.

Není pochyb o tom, že rozvoj způsobů komunikace nabral v poslední době raketovou rychlost. Fenoménem posledních let se stal jednoznačně internet a o slovo se důrazně hlásí i jedna z nejmladších technologií - WAP. Jednoznačně nejužívanějším komunikačním prostředkem v přímém bankovnictví je však zatím telefon.

Zavolej svému účtu

Pokud nemáte k dispozici mobilní telefon či přístup na internet, nejste rozhodně ztraceni. K obsluze účtu vám totiž může velmi dobře posloužit obyčejný telefonní přístroj. Všechny významné banky totiž poskytují službu, která se obecně nazývá telebanking. Máte-li uzavřenou smlouvu na telebanking, můžete své konto pomocí telefonu obsluhovat nepřetržitě 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Při podpisu smlouvy vám bankovní úředník sdělí telefonní číslo banky pro telebanking a bezpečnostní kódy, pomocí nichž se budete identifikovat při obsluze účtu. Tuto službu lze využívat i ze zahraniční.

Samotná komunikace potom může probíhat dvěma způsoby. Většinou se setkáte s tzv. automatickým hlasovým systémem, se kterým lze komunikovat pouze za předpokladu, že vlastníte tlačítkový telefon s tónovou volbou. Po zadání identifikačních údajů vás hlasový systém vyzve k výběru požadované služby. Například zvolením jedničky získáte informaci o zůstatku na účtu, dvojkou zadáte platební příkaz atd.

Druhou možností je komunikace s živým operátorem banky. Zde si samozřejmě vystačíte i s telefonem bez tónové volby. Zabezpečení je podobné jako u hlasového systému a některé banky pořizují dokonce záznam hovoru pro případné reklamace.