Situace se zkomplikuje ve chvíli, kdy viníka neznáte nebo z místa nehody ujede. Případně vám sice slíbí, že svou pojišťovnu kontaktuje a dá jí souhlas, aby škodu proplatila, svůj slib však nedodrží. (Přiznání by ho totiž stálo slevový bonus, který každoročně získá od pojišťovny za řízení bez nehod.)
Pokud viníka nedoženete a nemáte uzavřenou havarijní pojistku, máte smůlu, peníze na opravu auta budete muset vytáhnout z vlastní kapsy. Výjimkou je, když dojde ke zranění, v tomto případě náklady na léčení za neznámého pachatele uhradí Česká kancelář pojistitelů.
Problémem je čelní sklo
Mezi nejčastější spory řidičů a pojišťoven patří náhrada škody za rozbité čelní sklo. To, že kamínek odlétne od kola kolemjedoucího vozu a poškodí čelní sklo vašeho auta, se může stát kdykoli. Ovšem chytit motoristu, který kámen odrazil, je v praxi skoro nemožné. Česká pojišťovna eviduje denně asi 200 takových nehod. „Pojistné plnění se pohybuje obvykle od 1 000 do 15 000 korun,“ uvádí tiskový mluvčí pojišťovny Václav Bálek.
Řešením je uzavřít si navíc havarijní pojištění nebo si čelní sklo k povinnému ručení připojistit. Za pojistku zaplatíte přibližně od 250 do 3 100 korun za rok. Ceny se liší podle pojišťovny i podle toho, jak vysoké si zvolíte pojistné krytí – obvykle máte na výběr limity 5 000, 10 000 a 20 000 korun. Některé pojišťovny přitom vyžadují i spoluúčast klienta.