Fio banka zaznamenala svůj zlatý hattrick. Po titulu Nejvstřícnější banka roku 2011 a 2012 získává i titul Nejvstřícnější banka roku 2013. Ilustrační snímek

Fio banka zaznamenala svůj zlatý hattrick. Po titulu Nejvstřícnější banka roku 2011 a 2012 získává i titul Nejvstřícnější banka roku 2013. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Ocenění Nejvstřícnější banka roku získala už potřetí Fio banka

  • 12
Nejvstřícnější bankou klientského ratingu bank OVB Vstřícná banka se za celý rok 2013 stala potřetí za sebou Fio banka. Na druhé místo se probojovala Air Bank a třetí nejlepší celkové hodnocení patří UniCredit Bank.

Hodnocení Vstřícná banka se skládá ze tří částí. O vítězi rozhoduje přístup k bankovním poplatkům, který sleduje server Bankovnipoplatky.com, hodnocení odborné poroty a názor veřejnosti v internetovém hlasování.

Rating se počítá během celého roku. O první místo se přetahovaly Fio a Air Bank, nakonec se v průměrném hodnocení podařilo vítězství uhájit Fio bance. Na třetí příčku ze čtvrté poskočila UniCredit Bank. Bramborovou medaili si odnesla Komerční banka, která se v předešlém ročníku v první pětici neumístila a páté místo obhájila Equa bank. mBank, která byla minule druhá, se tentokrát do pětice nejlepších nedostala.

"Fio banka se ve většině průzkumů umísťuje i ve čtvrtém čtvrtletí se svým běžným účtem na prvním nebo druhém místě. První místo v Q Reportu Scott & Rose obhájila banka i pro aktuální čtvrté čtvrtletí, a to se stejnou částkou jako minule - roční náklady standardního klienta jsou 158 korun. Za celý rok 2013 je Fio banka bankou s nejlepším hodnocením poplatkové politiky a přehlednosti sazebníku,"  říká organizátor projektu a hodnotitel za bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.

Vstřícná banka v roce 2013
BankaPrůměr hodnocení
Fio banka 72,41
Air Bank71,96
UniCredit Bank 68,87
Komerční banka68,59
Equa bank68,15

"Kulatých sto tisíc klientů asi nejlépe vypovídá o letošních úspěších Fio banky. Banka zavedla jednostránkovou žádost o účet, možnost založit účet prostřednictvím kurýra a podobně. Současně nabídla hned dvě akční slevy na hypotéky. Jako klientský bonus začala nabízet i možnost zvolit si číslo účtu," hodnotí úspěch vítěze porotce Jan Klička.

Na Air Bank veřejnost ocenila především možnost vybírat hotovost na terminálech sazky, čímž banka nahradila nedostatek vlastních bankomatů. Dalším krokem bylo zavedení půjček s odměnou za řádné splácení a také vstřícná poplatková politika. To ostatně dokazuje příliv nových klientů. Zatímco začátkem prosince roku 2012 měla banka více než 80 tisíc klientů, o rok později už více než 200 tisíc.

Srovnání běžných účtů na FINmarket.cz

Najděte pro sebe ten pravý účet na Finmarket.cz.

UniCredit Bank hodnotí porotci tradičně pozitivně. Tato středně velká banka umí pracovat s různými skupinami klientů a šít jim produkty přímo na míru. Pro některé profese se přitom banka stylizuje jako jejich dvorní banka. To platí například pro advokáty a její exkluzivní spolupráci s Českou advokátní komorou.

Velkým překvapením byla Komerční banka a její čtvrté místo. Jde o jedinou velkou banku mezi pěti nejlépe hodnocenými bankami. Komerční banka přitom velmi zaujala v prvním čtvrtletí roku, kdy se stala Nejvstřícnější bankou za první čtvrtletí s rekordním hodnocením 70,21 bodu. I když pak její hodnocení klesalo, celkově to stačilo na historický úspěch této banky v klientském ratingu.

První pětici uzavírá Equa bank. Tato banka od prvního čtvrtletí roku 2013 své hodnocení stále postupně posilovala a jestli vydrží, může v roce 2014 pomýšlet na medailové pozice.

Kompletní hodnocení, komentáře poroty, odůvodnění, výsledky, výpočty i vývoj hodnocení jsou přístupné na www.vstricnabanka.cz.