Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Někdo musí z kola ven

  10:00aktualizováno  10:00
Manažeři často musí propustit některého ze stávajících zaměstnanců. Podle čeho poznat, který zaměstnanec má pro firmu větší význam a bez kterého se firma obejde? Právě v tomto případě lze použít takzvanou segmentaci - rozvrstvení zaměstnanců dle určitých kritérií.

Jednoduchou pomůckou pro každého manažera může být rozdělení jeho týmu na tyto typy:

Zaměstnanci A

Ti mají výsledky a ztotožňují se s hodnotami společnosti. Jsou pro ni důležití a je třeba si je udržet. Tito zaměstnanci jsou tahouni, často ostatní motivují k vyšším výkonům. Takových zaměstnanců bývá ve společnosti tak 20 procent.

Zaměstnanci B

Rozdělíme je na dvě skupiny:

  • nemají výsledky, ale ztotožňují se s hodnotami společnosti.
  • mají výsledky, ale neztotožňují se s hodnotami společnosti.
NENECHTE SI UJÍT
Ženevský autosalon 2004
Komu si říct o leasing?
Na českém trhu najdete nyní nepřeberné množství leasingových společností. Jak si správně vybrat?

migréna
Když práce zhoršuje zdraví
Úředníky často štípou oči z počítače, mívají migrénu, bolí je záda. Lze získat za tyto choroby odškodnění?

Náplast
Náplasti mohou vyvolat alergii
Na rozbité koleno či odřený loket, o něž není o prázdninách nouze hlavně u dětí, patří náplast. Není však toxická?

Tyto zaměstnance, kterých bývá zhruba 70 procent, je možné správným vedením motivovat a posunout do kategorie zaměstnanců A. Nečinností a nevšímavostí manažera se z nich ale následkem demotivace mohou naopak stát zaměstnanci typu C.

Zaměstnanci C

Ti nemají ani výsledky, ani se neztotožňují s hodnotami společnosti.

Tyto zaměstnance je třeba nahradit, protože do společnosti nic nepřinášejí. Naopak mohou "nakazit" ostatní svou pasivitou a špatným přístupem k práci. Těchto zaměstnanců bývá zhruba 10 procent.

Každý manažer by si měl udělat "jasno" ve svých zaměstnancích, stanovit si pro segmentaci svého týmu kriteria a ujasnit si, s kým půjde do další "pracovní" sezony, a s kým se naopak rozloučí. Daná kritéria si může přitom každý stanovit sám, podle svých potřeb.

Chtějí mi změnit pracovní náplň!
Přidání práce. 
Více ZDE.




Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tradiční benefity netáhnou, lidé chtějí příspěvek na bydlení nebo relax

Minimální nezaměstnanost a boj o uchazeče, který vedou firmy napříč obory, se odráží i v nabídce nefinančních benefitů. Objevují se bonusy, o kterých ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Ilustrační snímek
Chcete být úspěšní? Naučte se naslouchat a dávat to ostatním najevo

Není důležité všechno v práci vědět, ale naslouchat lidem. To je ten klíč k dorozumění s ostatními. Kdo umí naslouchat, dokáže v kolektivu udržovat dobré...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Grafton Recruitment Praha
MISTR SEŘIZOVAČ, AŽ 30 000 Kč/měs.

Grafton Recruitment Praha
Středočeský kraj
nabízený plat: 25 000 - 30 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.