Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechte se ošálit triky pouličních prodejců

aktualizováno 
S hezkým počasím se také venku objevilo i víc pouličních prodejců. Někdy je velmi těžké se takového prodejce zbavit a nepodlehnout jeho naléhání ke koupi zboží. Pokud však na ulici pod nátlakem podepíšete smlouvu například s mobilním operátorem, můžete od ní do 14 dnů odstoupit
Nakoupíte-li zboží na ulici, většinou neušetříte.

Nakoupíte-li zboží na ulici, většinou neušetříte. | foto: Profimedia.cz

"Nejčastěji se na ulicích nabízejí telekomunikační služby, kosmetika, parfémy, nádobí, keramické nože a někdy i nabídky energetických společností. Také jsme se setkali s prodejem zájezdů," říká Nikola Švábová z časopisu dTest.

Jde to na dračku, mám poslední tři balení

Podle ní mají prodejci zpravidla provize z každého prodaného výrobku. Jejich motivace prodat je tedy vysoká a snaží se tak kolemjdoucí přimět ke koupi téměř jakýmkoli způsobem.

"Většinou se snaží zákazníkovi namluvit, že o zboží je ohromný zájem a zbývají jím poslední kousky. Častým trikem je také nabídka údajně unikátní slevy, která se už nebude opakovat," dodává Nikola Švábová.

Jindy se zase pouliční prodejci zašťiťují mimořádnou kvalitou nabízeného zboží. Nezřídka také mlží o ceně a zdůrazňují, co vše zákazník dostane zdarma. Přepálenou cenu pak sdělí až nakonec.

Tato unikátní sleva platí jen dnes

Miroslav Huml ze Sdružení obrany spotřebitelů Spotrebitel.net před jakýmkoli rozhovorem s pouličními prodejci varuje. Jsou totiž velmi výřeční a často používají i lichotky, které prolomí ledy.

"Zákazník je zatažen do rozhovoru, kde se prodávající vyptá na zdravotní stav či přátele a rodinu. Poté zjistí situaci a volí argumenty tak, aby bylo těžké říci ne. Doporučujeme proto neodpovídat na otázky. Když totiž do rozhovoru zabředneme, jsme v tu chvíli více v ohrožení," doplňuje Huml.

Tyto švýcarské hodinky běžně neseženete

Hlavní zásadou je nic nepodepisovat. V případě, že se necháte zlákat pouličním prodejcem a pod nátlakem podepíšete smlouvu, není vše ztraceno. Do 14 dnů můžete bez jakýchkoli sankcí smlouvu písemně vypovědět. To se týká i podomních prodejců, kteří nabízejí například změnu dodavatele elektrické energie. Certifikovaný prodejce by vás na takovou možnost měl během prodeje upozornit.

Zboží u pouličních prodejců není většinou levnější než v kamenných obchodech nebo na internetu, takže rozhodně neušetříte. Další problém může být s reklamací zakoupených věcí. Ze zákona máte sice stejná práva na reklamaci, jako v kamenném obchodě, ale v praxi může být komunikace velmi problémová.

Při rozhovoru s některými prodejci si dejte pozor na své osobní věci. Existují také zlodějíčci, kteří pracují ve skupinách. Jeden vás má zabavit prodejem nějaké drogerie a druhý vás nestřežené chvíli okrade.



Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Dopřával si dovolenou, dva tisíce na malé děti neplatil. Co s tím?

S neplacením výživného se setkává až padesát procent rodičů samoživitelů. Téměř čtyřicet procent dětí z rozvedených rodin žije na hranici chudoby. Čísla jsou...  celý článek

Zaplacením faktury podnikatel uzavírá roční smlouvu. Ilustrační snímek
Vymysleli fintu, jak pro nepozornost inkasovat beztrestně tisíce

Obchodní nabídky nejrůznějšího druhu nacházíme ve firemní poště často. Ale pozor, existují firmy, jejichž obchodní nabídka vypadá jako faktura. A i když ji...  celý článek

Ilustrační snímek
Jste připraveni najít si novou práci? Otestujte se

Nezaměstnanost je na nejnižší úrovni za posledních devatenáct let a zvyšuje se poptávka po odbornících. Možná je tedy dobré poohlédnout se po novém místě. Jste...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy
Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy

Publikováno: 17.10.2017 Autor: Odbor komunikace a marketingu 10500 Poslední dny hýbe českým mediálním prostorem kolem p... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.