iDNES.cz

Neplatíte dluhy? Expert radí jak postupovat

Jan Stopka
velikost textu:
vydáno 28.2.2007 12:00
Zajímá vás, jak správně postupovat, abyste se vyhnuli problémům plynoucím ze zařazení do registrů dlužníků? Nemáte na zaplacení splátek? V on-line rozhovoru vám poradí Jan Stopka, tajemník úvěrového registru SOLUS.
OTÁZKA: · Registry, ktere shromazduji udaje take o lidech kteri nic nedluzi po splatnosti, uvadeji jako benefit to, ze pak mohou dat banky lepsi podminky jejich uverum kdyz vidi, ze si jiz jinde pujcili a dobre splaceji. V CR se toto ale nedeje nebo jsem o tom alespon neslysel. Jsou tedy nejake realne benefity registru, ktere shromazduji udaje take o dobrych klientech? Jirina
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Benefitem registrů sdružení SOLUS je skutečnost, že například mobilní operátoři již nevybírají zálohu u nových klientů, kteří jim umožnili ověřit jejich platební morálku prostřednictvím SOLUSu. Ohledně benefitů pozitivních registrů doporučuji obrátit se na zástupce Czech Credit Bureau. Obecně lze říci, že registry přispívají k vyšší ochotě finančních institucí úvěr poskytnout a na toto rozhodnutí potřebují kratší čas, než v minulosti. 28.2.2007 12:57
OTÁZKA: Jaký typ údajů shromažďuje váš registr? Petr C.
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Negativní registry shromažďují informace nutné k identifikaci klienta, informaci o typu porušení smluvního závazku, informaci o aktuální výši dlužné částky po splatnosti (ne informaci o úvěrovém rámci) a informaci, z jakého typu produktu byl daný dluh vygenerován. 28.2.2007 12:59
OTÁZKA: Ví dotyční lidé o tom, že jsou o nich někde vedeny záznamy? Neměli by k tomu dát souhlas? holubicka
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Zpracování dat v registrech sdružení SOLUS probíhá na základě souhlasu klientů. Všichni klienti tedy vyslovili souhlas s tímto zpracováním. Každý občan má také právo požádat SOLUS (nebo jiný úvěrový registr)o vyhotovení výpisu zpracovávaných osobních údajů a o informaci o zdroji těchto údajů. Toto právo je stanoveno zákonem na ochranu osobních údajů. Žádost na sdružení SOLUS je zpoplatněna částkou 119,- Kč, více informací na www.solus.cz 28.2.2007 13:02
OTÁZKA: Jakou mam jistotu, ze data nebudou nejak zneuzita, ze se k nim nemuze nekdo dostat? tygr
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Bezpečnost zpracovávaných dat je klíčovou podmínku. Proto jsme se rozhodli oddělit zpracovatele registrů (Společnost pro informační databáze, a.s.) od tzv. technického zpracovatele (Global Paymenst Europe). Technický zpracovatel provádí fyzické zpracování dat, kde osobní údaje jsou šifrovány. Technický zpracovatel nezná tento šifrovací klíč. Veškeré dotazy ze strany členských společností do registru jsou logovány, takže víme přesně, kdo a kdy se do registru ptal. Samozřejmostí je přístup do registru přes povolené IP adresy, na přidělenou adresu a port a na základě certifikátů. V rámci kontroly ze strany inspektorů Úřadu pro ochranu osobních údajů bylo konstatováno, že zvolený systém zpracování dat odpovídá požadavkům kladeným na datebáze, kde jsou zpracovávány osobní údaje klientů. 28.2.2007 13:08
OTÁZKA: Je mozne, ze se do toho systemu dostanu nepravem, ze nikde nic nedluzim, ale presto tam jsem a pak mam problemy? Marika
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Kvalita a přesnost zpracovávaných dat je dalším klíčovým faktorem. Jsou nastaveny kontrolní mechanismy, které mají neoprávněnému zařazení zabránit. Pokud tedy hradíte své závazky v dohodnutých termínech, tak do registrů sdružení SOLUS nemůžete být zařazena. V poslední době se však například objevují podvody, kdy podvodníci "ukradnou" identitu klienta, např. z obchodního rejstříku a s touto novou identitou žádají o poskytnutí služby. Na tuto identitu v některých případech také uzavřou danou smlouvu a následně tuto službu nehradí. V případě, že je tento podvod odhalen, dochází okamžitě k výmazu takto zpracovávaných dat z registru. Osobně se domnívám, že by bylo velmi užitečné, pokud by r.č. jednatelů, členů statutárních orgánů apod. nefigurovala na internetu. 28.2.2007 13:15
OTÁZKA: Byl jsem na dovolene a prisel ucet za telefon, zemskal jsem jeho zaplaceni - znamena to, ze jsem ted v registru uveden jako neplatic? Jan P.
Jan Stopka ODPOVĚĎ: V tomto případě do registru sdružení SOLUS nebudete zařazen. K zařazení dochází až v okamžiku, kdy toto prodlení trvá v průběhu smluvního vztahu 3 měsíce. Výjimku tvoří situace na začátku smluvního vztahu. Zde můžete být zařazen, pokud budete v prodlení s úhradou svých dvou finančních závazků. 28.2.2007 13:18
OTÁZKA: Co musim udelat proto, abych vypadl pryc z registru? Staci, kdyz zaplatim to, co dluzim? Nebo musim zaplatit jeste neco navic? Jitka
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Musíte uhradit celou dlužnou částku po splatnosti. Poté, kdy daný věřitel provede aktualizaci vašeho záznamu, figujete v registru ještě po dobu 3 let (ale již s touto novou informací) od zaplacení. Po uplynutí 3 let dochází k automatickému výmazu záznamu, bez zásahu věřitele. 28.2.2007 13:20
OTÁZKA: Vyzne si myslite, ze to vsechno ma nejaky dopad? Neni to jen buzerace? Klesa diky Solusu nejak zadluzenost v CR? rejpal
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Jsem přesvědčen, že činnost sdružení SOLUS velmi výrazně přišpívá ke zlepšení platební morálky subjektů v ČR. Pomůžu si statistikou: za rok 2005 bylo necelých 20.000 nových příznaků Z-zaplaceno, za rok 2006 to bylo již více než 85.000 a za poslední 2 měsíce více než 26.000. Díky činnosti sdružení SOLUS dochází ke snížení souběhu věřitelů a klient v prodlení má ztíženou možnost se dále zadlužovat. Úhrada jednoho dluhu je poté mnohem jednodušší než úhrada např. 5-ti dluhů. SOLUS tak chrání také samotné klienty před jejich dalším neuváženým zadlužováním v případě, že již nesplácejí své předchozí závazky. 28.2.2007 13:24
OTÁZKA: kolik lidi v databazi vubec mate? mne to pripada, ze polovinu naroda.... stabajzna
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Bohužel k dnešnímu dni je v registru informace o více než 433 tisících unikátních klientech, z toho ale cca 24% tvoří tzv. příznaky Z-zaplaceno. Jsme přesvědčeni, že činnost SOLUSu ale bude působit preventivně a že toto číslo se v budoucnosti nebude již skokově zvyšovat. Bohužel při zapojování nových sektorů a nových členů toto číslo zatím roste. 28.2.2007 13:26
OTÁZKA: to znamena, ze banky se vas ptaji, zda nekdo nedluzi a vy jim reknete, zda ano nebo ne? kolik takovych dotazu mate? a kolik lidi je u vas uvedeno jako dluznik a kolik jich "ocistite". Mirek
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Ano, v okamžiku posuzování žádosti klienta o poskytnutí finanční služby má možnost banka realizovat dotaz do sdružení SOLUS (na základě souhlasu s dotazem ze strany žadatele o službu). Aktuálně vyřizujeme denně 8.000 - 10.000 dotazů, z toho u cca 12 - 15% je odpověď ANO, klient nalezen. 28.2.2007 13:29
OTÁZKA: Dobrý den, lze stanovit nějakou poměrnou hranici k čistému / hrubému příjmu a / nebo úsporám, kterou by neměly dluhy překročit. Příklad: mám dlouhodobě uloženo např. v akciových fondech 100, měsíčně mám čistý příjem 5 a když kupuji dům, výše hypotéky by neměla přesáhnout X? Kucera
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Určitě by neškodilo, pokud by si každý, kdo chce žádat o úvěr či jinou službu doma vypočítal, kolik je jeho aktuální čistý příjem a kolik z toho již musí vynaložit na splácení svých závazků, chod domácnosti a další režii. Ideální je situace, pokud klient má i určitou finanční rezervu, např. ve výši 6-ti splátek (to pro případ ztráty zaměstnání, apod.). 28.2.2007 13:32
OTÁZKA: Dobrý den, z médií (HN) jsem se dočetl, že spolupracujete s lidmi jako je například Alena Ludrovská, manažerka roku 2006. Jaká je tedy spolupráce s těmito odborníky? Děkuji Z. Zdeněk Magda
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Jsem velice rád, že mám možnost spolupracovat a profesně růst s lidmi, jako je např. JUDr. Ludrovská. S paní Ludrovskou se znám již od roku 1998 a patří mezi hlavní "duchovní otce" sdružení SOLUS. Věřím, že naše spolupráce bude pokračovat i v následujících letech. 28.2.2007 13:35
OTÁZKA: Dobrý den, mám asi trochu opačný dotaz, co dělat, když zjistím, že už v registru jsem? A nejsem si toho vědoma.. Je možno někdy zjistit, jaký tam mám záznam? Děkuji Markéta
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Na stránkách www.solus.cz najdete návod, jak v tomto případě postupovat. Je nutné poslat písemnou žádost s úředně ověřeným podpisem a na základě Vaší žádosti Vám bude vyhotoven výpis zpracovávaných dat a bude uvedena také informace o společnosti, která Vás do registru zařadila. Tato odpověď je zpoplatněna částkou 119,- Kč. Informace Vám bohužel nemůže být sdělena telefonicky či e-mailem. Poté doporučuji kontaktovat danou společnost s cílem vzniklou situaci vyřešit. 28.2.2007 13:38
OTÁZKA: Dobry den, rada bych se zeptala, jak je to s mezinarodni spolupraci. Existuji podobne registry take v jinych zemich? A spolupracuje s nimi Solus? Pokud jsem dluznikem v Nemecku, bude to mit dopad na pujcku v CR? Karina
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Spolupráce mezi sdružením SOLUS a zahraničními registry aktuálně neprobíhá. Ve Vámi popisované situaci by to tedy dopad na půjčku v ČR nemělo. 28.2.2007 13:40
OTÁZKA: Kdyz dluzim treba jen 200 korun, mohu byt take v databazi uveden? Nebo je nejaka hranice, nad kterou se musim dostat, abych byl uveden jako dluznik? Jenicek
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Existuje hranice pro zařazení do registru, tato hranice je stanovena na základě interních pravidel pro aktivní řešení dané pohledávky u daného člena. Nejnižší hranice je v rozmezí ve výši 100,- Kč až 500,- Kč. 28.2.2007 13:42
OTÁZKA: Je mozne do databaze nahlednout, zda treba novy najemnik, s kterym chci uzavrit smlouvu, take neco nedluzi? Marcela
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Možnost realizovat dotaz do registrů sdružení SOLUS mají jenom jeho řádní členové. 28.2.2007 13:43
OTÁZKA: Co se stane, kdyz zemre nekdo, kdo je v solusu uveden? Prechazi jeho zapis na jeho dedice? Nebo se tim automaticky z databaze vymaze? Dekuji za odpoved a preji pekny den. Jiri
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Dluh, který byl důvodem pro zařazení do registrů sdružení SOLUS, je vždy vázán na daného klienta. 28.2.2007 13:45
OTÁZKA: Pane Stopko, delate zasluznou praci a jste moc pekny muzsky, nesel byste nekdy na kafe? Martina
Jan Stopka ODPOVĚĎ: :-) 28.2.2007 13:45
OTÁZKA: Jaka je trreba nejvyssi castka, kterou dluzi nekdo, kdo je uveden ve vasem registru? Jsou tam take ti chudi miliardari, kteri dluzi, na koho se podivaji a jezdi jaguarem? rejpal
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Nejvyšší dluh v registru za fyzickou osobou je 1,8 mil. Kč. Průměrná dlužná částka však činí cca 12.000,- až 15.000,- Kč 28.2.2007 13:47
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli můžu u vas v registru zjistit, jestli si muj muz nekde neco nepujcil. Diky, Eva Eva
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Výpis z registru je vyhotovován na osobu, která o výpis požádala. V tomto případě by tedy musel Váš muž požádat o výpis sám, nelze odpovědět Vám. Osobně mám zkušenost, že řada občanských poraden by tuto možnost uvítala. Jsou situace, kdy muž "naseká" dluhy a poté se teprve rozvede nebo odejde od ženy. Ale legislativa tuto odpověď neumožňuje. 28.2.2007 13:50
OTÁZKA: Kdyz jsem ve vasem seznamu, znamena to, ze mi uz nikdo nepujci a ze treba nedostanu hypoteku? a je to jako s trestnim rejstrikem, ze totiz vymazani neni uplne, ze zaznam tam uz navzdy zustane? miroslav
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Pokud jste aktuálně v prodlení s úhradou svých závazků, před žádostí o hypotéku tento dluh určitě nejdříve uhraďte. Informace o tom, že jste svůj dluh uhradil zůstane uchována ještě po dobu 3 let, poté je vymazána. Tzv. "na věky" v registru zůstane jenom informace o neuhrazeném dluhu. 28.2.2007 13:52
OTÁZKA: Co si myslite o firmach jako Provident Financial? Pavel

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: dobry den, vy jste clenem nejake nadnarodni nebo mezinarodni sdruzeni? myslim, ze neco podobnebo je v anglii cestovatel
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Zatím nejsme. Úzce spolupracujeme např. se sdružením SOLUS na Slovensku. Osobně si umím v čase představit, že by mohl vzniknout "Československý" SOLUS. 28.2.2007 13:55
OTÁZKA: je mozne se na vas obratit take tehdy, pokud narazim na nejake lichvare, nebo spatne praktiky spolecnosti, ktera je vasim clenem a mohla by mne tak uveest jako dluznika, i kdyz jsou to sami podvnodnici? vyloucite je potom od vas? marie
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Pokud člen sdružení SOLUS nebude dodržovat Etický kodex sdružení SOLUS, může být ze sdružení SOLUS vyloučen. V Etickém kodexu sdružení SOLUS jsou popsána pravidla etického chování členů sdružení vůči klientům. Například je tam uvedeno, že o nabízených a poskytovaných službách podávají pravdivé, úplné, aktuální a srozumitelné informace, které neuvedou klienta v omyl. 28.2.2007 13:59
OTÁZKA: Chhtel bych se zeptat, zda mate v databazi take nejake spolecnosti nebo organizace? Dekuji za odpoved a mejte se krasne. cola
Jan Stopka ODPOVĚĎ: V tzv. registru IČ, kde jsou informace o podnikatelích a právnických osobách, je aktuálně informace o více než 11.400 subjektech. V nejbližšší době očekávám skokový nárůst tohoto počtu, a to z důvodu zapojení dalších členů do činnosti registru IČ. 28.2.2007 14:01
OTÁZKA: Opravdu jsou do registru zadávány informace i o lidech, kteří své závazky plní? Když jsem své bance dával souhlas s poskytnutím mých osobních údajů, bylo to pouze pro potřeby banky. Je možné se z tohoto registru nějak dostat a zjistit které firmy informace o mě dostali? Jakub
Jan Stopka ODPOVĚĎ: V ČR je tzv. bankovní registr, v rámci kterého si mohou banky předávat pozitivní i negativní informace o svých klientech, a to bez jejich souhlasu. Dále je možné mezi bankovním a tzv. nebankovním registrem zprostředkovat informace, k tomuto se však potřebuje souhlas klienta. Se svým dotazem se prosím obraťte na zástupce těchto registrů, doporučuji webové stránky www.cbcb.cz a www.llcb.cz. V registrech sdružení SOLUS jsou informace jen o těch klientech, kteří hrubým způsobem porušili své smluvní závazky. 28.2.2007 14:05
OTÁZKA: Nekde jsem četl o jakýchci příznacích Z a ještě nějaká další písmenka. Co to znamená? David
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Příznak Z znamená, že klient svůj dluh, kvůli kterému byl do registru zařazen, zaplatil. Dále používám také další příznaky, které nám pomáhají určit povahu porušení smluvní povinnosti, zda se tak stalo na začátku smluvního vztahu, v průběhu nebo na konci. 28.2.2007 14:07
OTÁZKA: Dobrý den pane Stopko, rád bych se Vás zeptal jestli jsou v úvěrových registrech pouze negativní nebo i pozitivní informace o dluzích. Kabelka
Jan Stopka ODPOVĚĎ: V ČR jsou oba typy registrů. Sdružení SOLUS zpracovává tzv. negativní informace, bankovní registr a nebankovní registr zpracovávají pozitivní i negativní informace. Dále také ČNB vede registr pro bankovní sektor, ale jen o podnikatelích a právnických osobách. 28.2.2007 14:09
OTÁZKA: Dobrý den pane Stopko, kolik z měsíčních příjmů by dle Vašeho názoru mohlo jít na užitečné dluhy(hypotéka) vyjádřeno v procentech. Kolik procent z příjmu(čistého) by dle Vašeho názoru nemělo překročit spotřebitelské úvěra atd. Děkuji Kabelka
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Na tuto otázku nelze jednoznačně odpovědět. Pokud budete vydělávat 10.000 čistého měšíčně a výdaje na domácnost a další výdaje dosáhnou hodnoty např. 8.000,- Kč, tak Vám zůstane 20% k dispozici. Pokud ale budete např. vydělávat 30.000 čistého při stejných výdajích, tak Vám zůstane cca 73% k dispozici. V určité fázi Vašeho života si budete chtít zvýšit svojí životní úroveň a tak budete upřednostňovat nákup např. plazmové TV a jindy zase budete řešit bytovou situaci. Osobně moc nedoporučuji dovolenou na splátky, protože to bych si jí asi moc neužil. 28.2.2007 14:14
OTÁZKA: Mohu byt zarazen do registru dluzniku, kdyz odmitnu splatit uver , jako rucitel? Karel
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Do registrů sdružení SOLUS je zařazován jen "hlavní" klient, tedy ne ručitel ani ne spolužadatel. 28.2.2007 14:15
OTÁZKA: Po jak dlouhé době dochází k výmazu u jednotlivých registrů(Solus, CBCB, LLCB) děkuji. Novák
Jan Stopka ODPOVĚĎ: U SOLUSu to jsou 3 roky po uhrazení dluhu, u CBCB a LLCB to jsou tuším 4 roky. 28.2.2007 14:15
OTÁZKA: V případě že jsem v roce 2005 dohradil s půlročním spožděním splátky za Cetelem tak jak dlouho bude informace a v kterém registru o tom že jsem uhradil po splatnosti-jednalo se o poslendí splátku půjčky. Novák
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Informace v registru sdružení SOLUS je uchovávána ještě po dobu 3 let od okamžiku uhrazení dluhu. 28.2.2007 14:16
OTÁZKA: Zajímalo by mně co dělat, když nemám na zaplacení splátek? Riki
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Osobně doporučuji kontaktovat věřitele a požádat ho o odklad splátek, případně o restrukturalizaci Vašeho dluhu (prodloužení splácení např. ze 3 let na 5, a tím dojde ke snížení měsíčních splátek). Nejhorší situací je nereagovat a nekomunikovat s věřitelem. Řešení dluhu např. soudní cestou nebo přes exekutory Vám velmi výrazně prodraží úhradu dluhu. Setkal jsem se také s případem, kdy původní dluh ve výši 300,- Kč za neuhrazený poplatek jedné obci se následně vyšplhal až na 13.000,- Kč. Určitě komunikujte s věřitelem a sám navrhněte způsob, jak dluh v čase uhradit. 28.2.2007 14:19
OTÁZKA: Dostal jsem se před časem do problémů se splácením úvěru, ale po dohodě s bankou jsem nakonec už celý úvěr splatil i s úroky a dokonce o rok dřív než zněla původní úvěrová smlouva. Otázka zní:jsem v databázi Solus veden jako neplatič, dlužník nebo jako co? Pavel
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Aktuálně je členem sdružení SOLUS 5 bank: HVB, Raiffeisenbank, eBanka, ČSOB a Komerční banka. Abyste byl v SOLUSu zařazen, musíte být nejenom "historickým" dlužníkem u jedné z těchto bank, ale také jste musel poskytnout souhlas se zařazením do SOLUSu. Výše zmíněné banky v rozdílném čase zahájily sběr těchto souhlasů. 28.2.2007 14:21
OTÁZKA: Dobry den, v nedavne dobe zadal u nejmenovaneho bankovniho ustavu o mensi hypotecni uver a donutili mne zajit i pro vypis z CBCB i presto ze u stejneho ustavu radne jiz nekolik let bez nejmensich problemu splacim vyssi hypoteku. Nikdy jsem nemel nikde zadany skraloup a vsechny sve pujcky radne splacim presto pred cca dvema lety ne moji vinou doslo ke zpozdeni TP pri splatce o jeden den a tyto udaje se propsali CBCB musim rict ze jsem si pripadal jako zlodej kdyz jsem videl nektere jine osoby zadajici od vypis z CBCB ale zaroven jsem byl nucen kvuli teto zalezitosti jeste navstivit jiny bankovni ustav kde me vystavili potrvzeni o radnem splaceni jejic kontorentniho uveru. Kvuli bankovnimu registru a chybe jeden banky jsem ztratil dohromady 3 dny a poplatky dohromady cca 500 Kč nepocitaje 3 pracovní dny. Snazil jsem se bankovnimu ustavu u ktereho jsem zadal predlozit pres el. bankovnictvi radnost svych splatek za posledni dva roky, ale i kdyz banka pres el. bankovnictvi akceptuje veskere platby tak i presto ze bych se pred zraky bankovniho specialisty pripojil jim nebylo dost. No uprimne dle meho nazoru je k zamysleni jak dlouho by meli tyto naproste drobnosti v registrech zustavat a stezovat slusnym lidem zivot. Co rikate castejsi aktualizace dat v registru a vymazani( bez vlastni zadosti) uz po kratsim obdobi Dekuji M. Michal
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Jedním z kritérií při nastavování podmínek pro zařazení klienta do registrů SOLUSu bylo zařazovat až ty klienty, o které již daný člen nemá "zájem". Tedy jenom ty, kteří hrubým způsobem porušili své smluvní závazky. Krátkodobé či jednorázové prodlení není důvodem pro zařazení do SOLUSu. Data v registru SOLUS jsou aktualizována podle Pravidel minimálně 1x za měsíc s tím, že řada společností provádí aktualizaci v týdenním režimu. Při naléhavých případech probíhá aktualizac i několikrát denně ze strany dané společnosti. 28.2.2007 14:24
OTÁZKA: kdyz je nekdo v solusu, znamena to, ze mu na zaklade toho muzou prijit exekutori? dotazek
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Ne, zařazení do registru SOLUS se automaticky nerovná pokynu pro exekutora. Řešení pohledávky za klientem cestou přes exekutory je rozhodnutí dané společnosti. V této souvislosti bych možná jenom poznamenal, že činnosti sdružení SOLUS přispívá k ochraně dlužníků před exekucí tím, že díky snížení souběhu dluhů pravděpodobnost uhrazení významně roste. Za poslední 3 roky již více než 140.000 klientů své závazky uhradilo poté, co byli zařazeni do SOLUSu. To je podle mého názoru velmi významné číslo. 28.2.2007 14:27
OTÁZKA: kdyz je nekdo v solusu, znamena to, ze mu na zaklade toho muzou prijit exekutori? dotazek
Jan Stopka ODPOVĚĎ: viz předchozí odpověď 28.2.2007 14:28
OTÁZKA: Nelíbí se mi, že když dám souhlas se zpracováním údajů jedné bance, tak to roztroubí do dalších bank. Těm jsem přeci souhlas nedala. Připadá mi to protiprávní. Jiřina
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Rád bych Vás uklidnil tím, že společnosti potřebují dva typy souhlasů. Jeden souhlas je se zařazením do SOLUSu a druhý je s dotazem do SOLUSu. Jinak v rámci bankovního registru banky Váš souhlas nepotřebují. 28.2.2007 14:29
OTÁZKA: A kde vlastne mohu ziskat informaci o tom, ze jsme take v databazi Solus? Viktorka
Jan Stopka ODPOVĚĎ: na www.solus.cz je popsán postup, také viz mé předchozí odpovědi 28.2.2007 14:30
OTÁZKA: Hezký den, líbí se vám seriál Simpsonovi.cz? Děkuji. Lubor
Jan Stopka ODPOVĚĎ: Tuším že běží na ČT2 někdy kolem 19:30 a někdy se na něj rád podívám :-) 8.4.2008 11:12
zpět na osobnost