Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nepodceňujte zdánlivě bezvýznamná slova v inzerátech

aktualizováno 
Práce si mnoho lidí hledá prostřednictvím inzerátů. Ale některé nabídky zaměstnání se mohou zdát nejasné. Nejdůležitější je, abyste se z inzerátu dozvěděli název pozice, náplň práce – jakou práci budete vykonávat, požadavky a kontakt.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

"Pokud jde o pracovní požadavky, mohou být i na více než stránku dlouhé. Do tištěných inzerátů se tedy zadává jen to nejdůležitější, co pro získání daného místa musíte splňovat,“ říká Milan Novák. Upozorňuje současně, že není dobré v inzerátu podceňovat zdánlivě těžko srozumitelné výrazy. Přeložíme vám, co znamenají.

Dynamičnost a kreativita

"Připravte se na to, že se vás personalista bude třeba ptát, kdy jste naposledy v jednání se zákazníkem využili svoji kreativitu," vysvětluje. "Budou posuzovat, jestli a jak často svou kreativitu umíte využít. Stejné je to i se slovem dynamický. Počítejte s tím, že se budou hodnotit vaše prezentační a vyjednávací schopnosti," vysvětluje manažer Graftonu.

Rada

Když odpovíte na inzerát a zaměstnavatel se vám do dvou týdnů neozve, nepočítejte už s tím, že místo získáte. Každý seriózní zaměstnavatel by měl vyrozumět všechny, zda vypadli z výběrového řízení či postupují dál.

Flexibilita
Zda jste flexibilní, můžete podle Alice Hamidové, ředitelky personální agentury Mercury Group, těžko posoudit. To pozná z vašeho životopisu jen personalista nebo při testech psycholog. Můžete sami sebe odhadnout podle toho, zda pracujete spíše rychle, nebo pomalu a precizně. Pokud patříte k těm rychlým, kteří se umějí přizpůsobit situaci, budete nejspíš flexibilní.

Samostatnost
Tento výraz podle ředitelky Merkury Group znamená, že do firmy nastoupíte už s takovými zkušenostmi a znalostmi, s nimiž práci zvládnete, aniž byste se neustále vyptávali, co máte dělat. A pokud něco nebudete vědět, tak se sami zeptáte. Zkrátka nebudete čekat, až vám někdo řekne, co máte udělat.

Může se hodit

Velký přehled volných pracovních míst s možností vkládat vlastní inzeráty najdete na www.jobdnes.cz

Jestliže si nejste jisti, zda vaše schopnosti odpovídají požadavkům, přeptejte se lidí, kteří vás znají a pomohou vám posoudit, na jaké úrovni jsou vaše znalosti cizího jazyka. "V případě, že vám není něco jasné a je u inzerátu uvedeno telefonní číslo, nemusíte se bát zavolat a vše si upřesnit. Někdy jsou však personalisté natolik vytížení, že vám třeba nebudou zvedat telefon celý týden. Tím ztrácíte čas," upozorňuje manažer z agentury Grafton. Podle něj na inzerát reagujte a případné pochybnoti zmiňte v motivačním dopise.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nebáli se práce a rozjeli kariéru naplno. Jak se daří absolventům

Přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých lidí, kteří se po škole pustili naplno do práce a mají úspěšně rozjetou kariéru. Třeba vás inspirují a brzy budete...  celý článek

Ilustrační snímek
Chcete být úspěšní? Naučte se naslouchat a dávat to ostatním najevo

Není důležité všechno v práci vědět, ale naslouchat lidem. To je ten klíč k dorozumění s ostatními. Kdo umí naslouchat, dokáže v kolektivu udržovat dobré...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

ANO vyhrálo ve všech krajích. Podívejte, jak volili vaši sousedé
ANO vyhrálo ve všech krajích. Podívejte, jak volili vaši sousedé

Vítězství hnutí ANO ve volbách do Poslanecké sněmovny bylo opravdu drtivé. Strana Andreje Babiše vyhrála ve všech krají... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.