Když se však zejména do kancelářského prostředí podíváte pozorněji, zjistíte, že hodně lidí dělá spoustu zbytečné práce. Připravujete tabulku výsledků na poradu vedení. Součty, průměry, procenta… Strávíte tím dva dny a na poradě nakonec na vaše výsledky nezbyde čas. Nebo již několik týdnů pracujete na získání nového klienta pro vaši firmu. Zničehonic dostanete informaci, že máte všeho nechat a jít se věnovat někomu jinému.
Takové příklady nejsou, bohužel, v české praxi výjimkami. Jenom se rozhlédněte! Nestěžoval si na něco podobného kolega? Nezažili jste i vy sami někdy ten pocit zbytečně vyhozeného času?! Nikdo ještě v Česku nespočítal, jaké ztráty taková zbytečná práce přináší. Malé však nebudou. Čím to je, že tolik lidí dělá na něčem, co ostatní neocení? Málo se totiž ptáme a k věcem často přistupujeme se samozřejmostí. To je přece jasné!
V práci jsme jako sardinky. Musíte mít prostor a vzduch. Čtěte ZDE. |
Vždy, než se pustíte do práce, odpovězte si na podobné otázky. Výrazně tak omezíte podíl práce, který skončí v odpadkovém koši.