Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novoročenkou raději nešokujte

aktualizováno 
Ať už se rozhodnete pro jakýkoli typ novoročního přání, nezapomeňte na jednu věc, musí v něm být znatelný osobní přístup. A nezáleží na tom, zda ji pošlete poštou nebo e-mailem. Zda zvolíte decentní námět, tradiční nebo vtipný originál.
Šťastný a veselý nový rok.

Šťastný a veselý nový rok. | foto: Profimedia.cz

Vlastnoruční podpis je důležitý

"Masově rozesílaná novoroční přání nemají efekt, nikdy nesmí chybět vlastnoruční podpis. Ideální je i ručně napsaná adresa," říká Marie Poledníková, provozovatelka portálu www.asistentka.cz, který se zabývá také etiketou. Její hlavní rada zní: nebojte se být konzervativní, noblesní a přísně dodržujte společenská pravidla.

Aby novoročenka nezapadla

"Vhodným časem pro odeslání je začátek prosince a ještě lepší jsou první lednové dny. Důležité je, aby se novoročenka neztratila v záplavě dalších," doporučuje Marie Poledníková. Když už za novoročenky a poštovné vydáte hodně peněz, udělejte všechno, aby splnily svůj účel – přilákaly nové zákazníky, připomněly se těm starým. A hlavně jim vyjádřily dík a úctu.

Pozor na trapasy

Novoročenka může mít vtip a být originální, je jedno, jestli je jako pohlednice či skládačka, ale v každém případě musí odpovídat imagi společnosti.

"Není vhodné, aby se například konzervativní podnik prezentoval novoročenkou, na které bude management vyfocen se sobími parohy. Naopak u společnosti, která se snaží oslovit mladé lidi, nějaká ta vtipná ztřeštěnost nemusí vadit," dodává Marie Poledníková, která je také viceprezidentkou Asociace profesionálů v administrativě.

Je naprosto nevhodné, aby novoroční přání působilo jako reklama či obchodní sdělení. Logo firmy na ně nepatří.

Není větší trapas, než když pošlete novoroční přání řediteli, který byl před půl rokem sesazen, nebo ženě, která se během roku provdala, změnila příjmení a vy jste to nezaregistrovali. Databázi aktualizujte s předstihem a rozhodně ji nepodceňujte.

"Pokud bližším spolupracovníkům posíláte přání domů, uveďte i jméno manžela a manželky. Pokud váš klient není ve stavu manželském, jména na obálku nadepíšete v abecedním pořadí a každé na jiný řádek. I když jsou firemní kultury různé, etiketu dodržujte a nebojte se být až staromódní," radí Marie Poledníková.

Nic nezkazíte ani tím, když natištěný text jen podepíšete. Můžete celou agendu s vyřizováním novoročenek předat i specializované firmě. V tom případě si musíte ohlídat, že se nevytratí váš osobní přístup. U partnerů a klientů, jimž opravdu chcete vyjádřit úctu, se vyplatí osobní schůzka, na níž předáte novoročenku a malou pozornost, třeba cukroví.

Podpořte charitu

Jsou také firmy, které se rozhodly zcela ustoupit od tištěné formy vánočních a novoročních přání a zasílají je pouze e-mailem. Peníze ušetřené za poštovní služby pak věnují charitě. Může si to však dovolit jen ten, kdo se svými klienty a partnery po celý rok komunikuje prostřednictvím e-mailů. Jinak elektronická přání nejsou vhodná, i když mohou díky různým pohyblivým obrázkům vypadat velmi atraktivně. Důvod je zřejmý. Nebývá v nich znatelný osobní přístup, a tak se doporučují jen pro méně důležité klienty.

Novoroční přání spojuje s charitou i poradenská firma PricewaterhouseCoopers. Každoročně na své novoročenky dává obrázky dětí z dětských domovů a neziskových organizací, kterým vypomáhá. "Letos jsme například použili motiv nakreslený dítětem z Jedličkova ústavu," říká tisková mluvčí Lenka Čábelová.

Deset rad pro zdařilé novoročenky

1. Ohlídejte si kvalitu papíru a tisk novoročenky.
2. S předstihem aktualizujte databázi klientů, partnerů a zaměstnanců.
3. Vlastnoručně se podepište.
4. Adresu příjemce napište ručně.
5. Blízkým partnerům a klientům zašlete přání domů.
6. Nezapomeňte na titul příjemce.
7. Buďte citliví k tradicím a berte ohled na jiná náboženství.
8. Pošlete přání tak, aby dorazilo k příjemci počátkem ledna.
9. Nepoužívejte firemní razítko, raději přiložte vaši vizitku.
10. Text i motiv by měly být srdečné a vyjádřit úctu i vděčnost příjemci.

Zdroj: asistentka.cz

Pokud se i vy letos rozhodnete svými novoročními přáními podpořit ty, kdo to potřebují, můžete si už od většiny charitativních organizací novoroční přání zakoupit. Na jejich webových stránkách najdete nabídku, ze které si vyberete motiv, zadáte počet a novoročenky vám zašlou poštou.

"Přání zakoupené u charitativních organizací je rozhodně lepší než univerzální novoročenky zakoupené v supermarketu," říká Marie Poledníková. "Navíc je všem známo, že novoročenky od neziskových organizací bývají kvalitně zpracované, takže si ostudu neuděláte. Dá se jimi také řešit situace, kdy se vám nepodařilo zavčas objednat vlastní novoroční přání."

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu ČR a SR
Lidé nechtějí zaměstnání, ale smysluplnou práci, říká šéfka Microsoftu

Všeobecně se ví, že nejlepší benefity nabízejí zaměstnancům IT společnosti. Nad seznamem odměn v hodnotě i desítek tisíc měsíčně lidé z jiných oborů jen...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: Proč si zřizovat soukromou datovou schránku a na co dát pozor

Stále více lidí uvažuje o zřízení osobní datové schránky, aby mohli pohodlněji komunikovat se státními orgány. Jaké jsou výhody a nevýhody datové schránky, to...  celý článek

Ilustrační snímek
Srovnání: kdy má podnikatel zůstat OSVČ a kdy se mu vyplatí společnost

Asociace malých a středních podniků a živnostníků srovnala z právního a daňového pohledu, co je pro podnikatele výhodnější - zda nést titul osoby samostatně...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Konečné výsledky voleb do PS 2017
Konečné výsledky voleb do PS 2017

ČSÚ zveřejnil na svých stránkách konečné výsledky voleb. Volby 2017 - Volby do Parlamentu konané ve dnech 20.10. – 21.1... celý článek

Česká spořitelna, a.s.
Náborová podpora pro region Severozápadní Čechy

Česká spořitelna, a.s.
Středočeský kraj
nabízený plat: 20 000 - 24 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.