Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novoročenky: na vtipné se nezapomíná

  10:00aktualizováno  10:00
Přání do Nového roku by mělo být zajímavé, osobní. Pokud zvolíte takové, které je podobné všem ostatním, pravděpodobně rychle skončí v koši.

„Péefko“ z tvrdého kartonu ve tvaru rybí kosti nebo papírové kukátko, v němž vidíte zasněženou krajinu. Novoročenky bývají originální i vtipné. Ale i neosobní, strohé, chladné či přímo nevkusné a přezdobené. Co prozradí na svého odesilatele?

Novoročenka, kterou zasíláme svým obchodním partnerům a klientům, prozradí nejen náš vkus, ale i to, jak si vážíme jejího adresáta. Každý z nás vnímá přání individuálně, nicméně pravidla pro ideální novoročenku existují. „Příliš vyzdobená přání působí nejen nevkusně, ale i neseriózně. Ta, která jsou psána stroze, neosobně, vypovídají o pisateli, že k nám nemá žádný bližší vztah, že se námi nehodlá zabývat více, než je nutné. Takové přání nikoho nezaujme, a proto si nikdo nezapamatuje, kdo je zaslal,“ říká psycholožka Renáta Gregorová.

Ideální přání nenudí

Mezi nepovedené novoročenky lze zařadit ty příliš barevné. Nebo také ty, které obsahují dlouhý, rozvláčný text či z grafického hlediska několik druhů písma. „Péefko“ by nemělo působit jako reklama na zboží, s nímž obchodujete. Mile překvapí novoročenky osobně podepsané - nejen vedením firmy, ale pokud je to možné, i ostatními zaměstnanci. „Od firem se očekává profesionální, střídmá novoročenka. Důležité je, aby příjemce měl pocit, že je psána pro něho osobně,“ dodává Gregorová. Text by měl být jasný a výstižný. Nápaditý, humorný. Může být osobní, ale rozhodně se vyvarujte jakýchkoli důvěrností a různých nevhodných poznámek nebo nudných říkanek a dlouhých básniček. Nepodléhejte infantilitě či přeslazeným průpovídkám - působí neprofesionálně. Celkový dojem by měl být vkusný, elegantní, protože jsou poděkováním za dosavadní spolupráci, ale i přáním pro udržení dobrých vztahů do budoucna.

Máte z čeho vybírat

Firmy vyrábějící přání k novému roku nabízejí bohatý sortiment -od jednoduchých kartiček s plastickým vzorem a tiskem až po otevírací hrací novoročenky s ražbou a melodií. Poslat PF je možné i e-mailem, a to i kreslené či animované. Chcete-li být původní, zašlete CD s vánoční hudbou a originální kresbou.

V každém případě je důležité zvolit správnou grafiku podle zaměření firmy. To, jaký zvolíte text a konečnou úpravu, vypovídá nejen o vašem vztahu k příjemci, ale je to i vaše vizitka, prezentace firmy. „Naše novoročenka je zhotovena na plechu, takže vypadá luxusně a draze - to také sledují firmy, které si ji u nás objednávají,“ říká Henryk Szlaur, šéf firmy Univox.

Aby bylo vaše přání dočteno...

Chcete-li, aby vaše novoročenka neskončila v záplavě jiných a příjemce ji nepřehlédl, měla by být zaslána včas. Zasíláte-li přání firmě, na první místo na obálku napište její název, poté jméno a funkci příjemce a nakonec adresu. U konkrétní osoby nejprve uvádíme jméno a funkci, dále pak adresu. Nezapomínáme ani na připojení adresy odesilatele, a to v levém horním rohu obálky s logem firmy, ale i vánoční grafikou. Některé firmy volí elektronickou poštu, která je rychlá a levnější. „Novoročenky rozesíláme e-mailem. Protože je angličtina naším hlavním ,úředním‘ sklářským jazykem, dáváme jí přednost i pro německy mluvící země,“ poznamenává Jaroslav Türnhofer, ředitel sklárny Ajeto. Dodává, že spíše než vlastní „péefko“ používá ve styku s nejvýznamnějšími zákazníky formu zdvořilostního dopisu s díky za spolupráci, krátkým hodnocením uplynulého roku a lehce naznačenými plány do roku budoucího.

Jak má vypadat novoročenka

Co nesmí na přání chybět:

  • název firmy
  • jméno odesilatele
  • text s přáním - jasný, stručný, výstižný, zapamatovatelný, vtipný, originální
  • vlastnoruční podpis

Jaké nemá být přání:

  • formou SMS
  • se zbytečnými rozvláčnými emocemi, nevhodnými komentáři
  • jako reklamní text
  • bez osobního jména, jen s názvem firmy

Chystáte se kolegovi, nebo dokonce šéfovi říct něco pěkně od plic? Jak na to? Čtěte ZDE.

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Srovnání generací: V čem jsou dnes mladí lidé jiní?

Zatímco generace X byla ráda, že má nějaké slušné zaměstnání, ta následující toužila hlavně po vysoké mzdě a kariérním postupu, pro což byla ochotná sedět v...  celý článek

Ilustrační snímek
Tradiční benefity netáhnou, lidé chtějí příspěvek na bydlení nebo relax

Minimální nezaměstnanost a boj o uchazeče, který vedou firmy napříč obory, se odráží i v nabídce nefinančních benefitů. Objevují se bonusy, o kterých ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %
Volební preference STEM: ANO posiluje, podpora ČSSD spadla pod 10 %

Necelý týden před volbami dál posilují preference hnutí ANO. Raketový nárůst zaznamenala SPD. Rostou také Piráti. Naopa... celý článek

Jobs Contact
CNC Frézař (25.000 - 32.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 25 000 - 32 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.