Ptejte se Petra Blažka, šéfa retailu Komerční banky

velikost textu:
vydáno 21.7.2005 10:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 21. července 2005 do 11:45

OTÁZKA: Hezký den, chtěl bych se zeptat - funguje aplikace na všech mobilních telefonech? Honza
ODPOVĚĎ: Dobrý den, Mobilní banka funguje na mobilních telefonech, které podporují technologii Java a jejichž minimální paměť je 64 Kb. Přehled podporovaných mobilních telefonů je možné najít na www.mojebanka.cz a je pravidelně aktualizován. 21.7.2005 11:05
OTÁZKA: Internet banking i GSM banking mi funguji i v cizině. Jak je na tom Vaše Mobilní banka? Asterix
ODPOVĚĎ: Dobrý den, Mobilní banku můžete samozřejmě používat i v zahraničí. Pokud zahraniční operátor podporuje GPRS, stačí si jen aktivovat službu data roaming u svého operátora. 21.7.2005 11:18
OTÁZKA: Dobrý den, jsem vašim klientem a velmi mě rozčiluje, že KB ještě nespustila a možná ani nespusí GSM banking na bázi sim toolkitu. Většina bank toto podporuje, proč se tomu tak bráníte? Děkuji Kirkland
ODPOVĚĎ: Dobrý den, KB spustila v květnu tohoto roku službu Mobilní banka, která je technologicky progresivnější a uživatelsky příjemnější než-li technologie SIM Toolkit. Mobilní banka na rozdíl od SIM Toolkit nabízí on-line přístup k účtu a snadnou aktivaci služby (stačí jeden telefonát do Telefonního centra KB). 21.7.2005 11:19
OTÁZKA: Jaké jsou zkušenosti s mobilní bankou ve světě? Je v zahraničí tato služba více využívaná než klasický GSM banking? XXX
ODPOVĚĎ: KB je první bankou v ČR a jednou z prvních na světě, která tuto technologii svým klientům nabízí. Osobně předpokládám, že tato technologie bude stále více využívána i ostatními bankami, a to nejen v ČR. 21.7.2005 11:31
OTÁZKA: Planujete v nejakem casovem segmentu podporu komunikatoru od Nokie, tedy 9300 a 9500? Jinak moc pekna aplikace a ve svete urcite nema obdoby. katie
ODPOVĚĎ: Dobrý den, samozřejmě, že plánujeme. Ještě během léta tyto telefony rozšíří seznam podporovaných mobilních telefonů, který naleznete na www.mojebanka.cz. 21.7.2005 11:34
OTÁZKA: Mam dotaz. Mam sluzbu Mobilni banka, vcelku povedena aplikace. ALE... Ale je to cele strasne pomale, prijde mi rychlejsi zavolat na Expresni linku. Objem prenesenych dat je asi 4 kB/pouziti, takze pomalym prenosem to nebude... Planujete nejakou novou (rychlejsi) verzi? PS: Ani mobil neni zadne siditko, nektere hry na Nokie jsou kvuli prilis velke rychlosti dokonce nehratelne... Corwin_x
ODPOVĚĎ: Dobrý den, služba Mobilní banka nabízí další možnost pro snadný přístup k účtu kdykoli a odkudkoli. Samozřejmě rychlost závisí na několika faktorech, které bohužel KB nemůže ovlivnit, jako je např. typ mobilního telefonu, konkrétní rychlost GPRS připojení v dané lokalitě nebo denní době. Vzhledem k rychlému vývoji trhu mobilních telefonů očekáváme stále nižší význam výběru mobilního telefonu. Otázka připojení záleží na konkrétním operátorovi. I já zaznamenávám rozdíl v rychlosti, pokud se připojuji v centru Prahy, nebo na chalupě. 21.7.2005 11:34
OTÁZKA: Dobrý den, zdá se mi pro bežného klienta dost nepřehledný a matoucí systém balíčků a poplatků s tím souvisejících. Máte/připravujete nejaký kalkulátor který by klentům úsnadnil výber vhodného produktu? Michal
ODPOVĚĎ: Dobrý den, omlouvám se, ale tato on-line diskuse je dnes věnována pouze novému produktu KB - Mobilní banka. Doporučuji Vám se obrátit na svého bankovního poradce, který Vám rád s výběrem pomůže. 21.7.2005 11:36
OTÁZKA: Zdravím, proč některé naproto standarní transakce není možno dělat přes expresní linku? Např nebylo možno změnit korespondenční sdresu, přestože jsem byl ověřen plnohodnotně jako přo zadání platby. Byl jsem nucen kuli tomuto zajít na pobočku!!! Pavel
ODPOVĚĎ: Dobrý den, omlouvám se, ale jak jsem již zmínil, tato on-line diskuse je dnes věnována pouze novému produktu KB - Mobilní banka. 21.7.2005 11:37
OTÁZKA: Dobrý den, píšete, že aktivace služby je jednoduchá. Co tedy vlastně potřebuji k tomu, abych ji mohla využívat. Díky Saša
ODPOVĚĎ: Dobrý den, pro začátek je nutné mít aktivováno Telefonní bankovnictví Expresní linka, protože obě tyto služby využívají stejné bezpečnostní prvky. Expresní linku získáte výhodně v rámci balíčků KB nebo uzavřením smlouvy na pobočce KB. Pokud již jste klientem Expresní linky, stačí zavolat na Expresní linku a požádat o aktivaci Mobilní banky. S nastavením parametrů datového připojení Vám pomohou telefonní bankéři. Pro některé typy mobilních telefonů Vám mohou také zaslat konfigurační SMS zrávu. Navíc do konce září získáte službu Mobilní banka zdarma. 21.7.2005 11:44
OTÁZKA: Proč nezrušíte poplatek za příchozí platbu? Anonym
ODPOVĚĎ: Dobrý den, omlouvám se, ale tato on-line diskuse je dnes věnována pouze novému produktu KB - Mobilní banka. 21.7.2005 11:45
OTÁZKA: Dobrý den, KB spolupracovala s firmou Cleverlance pouze na tomto projektu, nebo se plánuje dlouhodobější spolupráce? Děkuji. XXXSize
ODPOVĚĎ: Dobrý den, firma Cleverlance je dlouhodobým partnerem KB. Navíc v případě Mobilní banky se jedná i o dlouhodobou spolupráci na jednom produktu, protože předpokládáme další rozšiřování služby. 21.7.2005 11:46
OTÁZKA: Dobrý den, mám GSM Banking Sim Toolkit u jedné velké banky a vím, že zasílané SMS zprávy jsou šifrované. Jaký způsobem je zabezpečen přenos dat? Umožňuje technologie JAVA obsluhovat více bankovních účtů z různých bank pomocí jednoho telefonu? Děkuju za odpověď. Jirka
ODPOVĚĎ: Dobrý den, veškerá komunikace mezi klientem a bankou probíhá šifrovaně pomocí algoritmu AES. Velkou výhodou technologie Java je právě možnost používat jeden mobilní telefon pro obsluhu více účtů vedených u různých bank. Samozřejmě podmínkou je zavedení technologie Java i ostatními bankami. 21.7.2005 11:51
OTÁZKA: Kolik stojí mobilní banka měsíčně a kolik jednotlivé operace? Dekuji. 007
ODPOVĚĎ: Dobrý den, Mobilní banka je do konce září nabízena zdarma. Poplatek za transakci je stejný jako u internetového bankovnictví, tj. 3 Kč. 21.7.2005 11:52
OTÁZKA: Službu mám, je fakt povedená, do konce září je prý zdarma, kolik bude stát potom? Z.
ODPOVĚĎ: Dobrý den, Mobilní banka bude od října zpoplatněna 15 Kč měsíčně. 21.7.2005 11:53
OTÁZKA: Je opravdu nutne, abyste klienty nutili ke zrizeni a hlavne placeni Expresni linky, pokud chce vyuzivat pouze Mobilni banku? Hanka
ODPOVĚĎ: Dobrý den, při zavádění Mobilní banky jsme vycházeli ze skutečnosti, že více jak polovina klientů KB již využívá službu Expresní linka a převážná většina nových klientů získává Expresní linku zdarma v rámci balíčků KB. Velkou výhodou je sdílení bezpečnostních prvků, to znamená, že můžete volit mezi dvěma službami s použitím pouze jednoho PINu a hesla. 21.7.2005 12:01

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.