OTÁZKA:
Dobrý den,
jsem klientem Poštovní spořitelny už několik let. V poslední době však uvažuji o zrušení účtu, protože ho kvůli poplatkům příliš nevyužívám (služby jsou pořídit levněji u konkurence, např. ING konto, Fio).
Myslím, že by se ceny Poštovní spořitelny mohly snížit, aniž by to příliš ovlivnilo příjmy banky. Např. nechápu, proč musím jednou měsíčně dostat výpis, o který nestojím. Kdyby se měsíční poplatek snížil o 8 Kč s tím, že by si každý mohl v elektronickém bankovnictví zdarma nechat vypsat pohyby na účtu (systém to umí), tak by ušetřila jak banka náklady na poštovné, obálku, papír, tisk a lidskou práci, tak i klient na poplatcích. (Uvedená možnost by se mohla nastavovat přímo v elektronickém bankovnictví, protože by byla pouze pro ty, kdo tuto formu komunikace používá). Samozřejmě chápu nutnost jednou ročně zaslat papírový výpis, to by se zrušit nedalo.
Další kapitolou jsou poplatky za Maxkartu. Pro ty, kdo nepotřebují hodně vybírat z bankomatu, je levnější si pořídit kreditku např. u Citibank (vedení zdarma při roční útratě nad 36 tisíc Kč, klient ušetří 500 Kč ročně) a maxkartu zrušit s tím, že bude využívat bezúročné období na kreditce. Nemohla by Poštovní spořitelna zavést něco podobného - např. při útratě kartou nad 2 tisíce by v daném měsíci neúčtovala poplatek za kartu (a při útratě např. nad 5 tisíc by neúčtovala ani poplatek za vedení účtu), neboť už dost získala na poplatcích od obchodníka? Opět se domnívám, že by byli klienti motivováni k placení kartou a banka by si finančně polepšila.
V této souvislosti podotýkám, že maximální limit 15.000,- Kč na maxkartě týdně se mi zdá nízký. Nešlo by ho zvýšit např. na 30 tisíc?
Měl jsem na svém účtu kontokorent, ale po té, co jste začali posílat (zbytečné) prázdné výpisy a účtovat 8,- Kč měsíčně za tuto službu, jsem ho zrušil. Nepochopil jsem, proč prostě nemohu jít do mínusu na účtu a musím si zakládat jiný. Ostatní banky (např. ČS) mají překročení na účtu a klient nemusí za tuto službu platit.
Da
[tato otázka byla zkrácena]
Jan Kučera, Brno
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, Poštovní spořitelna zasílá výpisy zdarma. Od začátku července jsme zavedli možnost zasílání elektronických výpisů, takže klient má možnost volby.
Maxkarta není tradiční elektronická karta, má více funkcí, jde použít např. i ke vkládání peněz na účet na poště.
Limit na kartě je samozřejmě možné zvýšit na základě žádosti klienta.
Kontokorent je z hlediska administrativního zpracování náročnějším produktem, a proto je zpoplatňován, na rozdíl od kreditní karty, která je produktem v tomto ohledu pro klienta poplatkově jistě výhodnější. Doporučujeme navštívit pracoviště Poštovní spořitelny, kde Vám naši kolegové rádi vše vysvětlí.
18.7.2006 11:02