Ptejte se specialistky na bezpečnost karet

velikost textu:
vydáno 25.8.2004 11:25

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. srpna 2004 do 11:50

OTÁZKA: Moc Vám to sluší Mirek
ODPOVĚĎ: Děkuji. 25.8.2004 12:20
OTÁZKA: Nahlásím ztrátu embosované karty.Za jak dlouho se karta zablokuje tak, aby z ní nešlo vybírat z bankomatu? Za jak dlouho se karta zablokuje pro ONLINE a OFFLINE transakce? Kdo zaplatí ty výběry z platební karty během té doby od nahlášení ztráty, než to stačí projít do všech bankomatů? Mám EC-MC BUSINESS u KB David
ODPOVĚĎ: Viz. výše uvedené odpovědi. KB přebírá odpovědnost za veškeré transakce, u nichž je zjistitelný čas jejich provedení, okamžikem nahlášení stoplistace karty centrále KB. U transakcí, kde není čas transakce zjistitelný (transakce provedené přes imprinter), přebírá KB odpovědnost od půlnoci dne nahlášení. 25.8.2004 12:21
OTÁZKA: Dobrý den, při placení kartou v obchodě z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že obchodníci v 80% případů se na podpis ani nepodívají. Jak se potom řeší případné reklamace a zajímá mě, zda potom banky využívají i grafologický rozbor / v případě se se zloději podaří podpis dobře napodobit/ Radek
ODPOVĚĎ: Jak už jsem uvedla, jde o kvalitu obsluhujícího personálu u obchodníka. V případě ztráty/krádeže karty je rozhodující včasné nahlášení události bance a přenesení odpovědnosti na vydavatelskou banku. 25.8.2004 12:23
OTÁZKA: Dobry den, rad bych se zeptal jak je to s odpovednosti pri pouziti ''zehlicky''. V tomto pripade preci nemohu zarucit pozdejsi zneuziti prodejcem. Nebo ano? Dekuji za odpoved. Jindrich Zavadil
ODPOVĚĎ: Pro případy zneužití vyplývající z tohoto typu transakce jsou karetními asociacemi definovny jednoznačné reklamační postupy. V případě výskytu takového typu zneužití se obraťte s reklamací na banku, která Vám kartu vydala. 25.8.2004 12:26
OTÁZKA: Jak je to s povinnosti zadavani PINu pri platbe kartou Maestro? Dlouho jsem si myslel, ze PIN je povinny, ale pak k memu uzasu PIN nechteli a KB priznala, ze nekdy (terminal CS) opravdu neni treba. e to tak stale? Existuje v Cesku nejaka karta, kde je PIN opravdu treba vzdy? lada
ODPOVĚĎ: Podle pravidel karetní asociace MasterCard pro karty Maestro je v ČR povinné zadání PINu i pro transakce uskutečné v obchodech. Maestro je právě ta karta, u které je vždy podle pravidel asociace třeba zadat v ČR PIN. 25.8.2004 12:26
OTÁZKA: Zajímalo by mne, zda-li je možné vytvořit duplikát karty a pakliže ano, jak jsme proti tomu za strany našich bankovních ústavů zabezpečeni? Marek K.
ODPOVĚĎ: KB vydává všechny nové a obnovované karty na bázi čipové technologie, kterou nelze kopírovat. 25.8.2004 12:28
OTÁZKA: Jak se branit proti tomu, ze v obchode se ani nenamahaji kotrolovat podpisovy vzor na karte s podpisem na uctu? Maji vubec obchodnici takovou povinnost? A mohou byt za to postizeni? Rosta
ODPOVĚĎ: Viz. výše, obchodníci tuto povinnost mají. Při prokázání nesplnění této povinnosti může být transakce obchodnímu místu stornována. 25.8.2004 12:31
OTÁZKA: Dobrý den, minuly mesic mi byla odcizena platební karta a bez pouzití PINU mi z ní neznamy pachatel vybral vetsi financni castku. Je mozne toto u me banky nejakym zpusobem reklamovat? Dekuji, Petyen. Anonym
ODPOVĚĎ: Reklamovat samozřejmě můžete, a to u banky, která Vám kartu vydala. Bez bližších podrobností ovšem nemohu předjímat výsledek reklamačního řízení. 25.8.2004 12:33
OTÁZKA: Používá Vaše banka odpovídající systém fraud managent. Popřípadě nemáte zájem o zahájení spolupráce v rámci tohoto systému? Václav
ODPOVĚĎ: Fraud management systém používáme. Viz výše. 25.8.2004 12:34
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, jestli budou v budoucnu i karty VISA Classic s čipem? Bob
ODPOVĚĎ: KB vydává všechny nové a obnovované karty VISA a MasterCard na bázi čipoové technologie. Pokud již vlastníte kartu VISA Classic vydanou KB, bude Vám při její obnově vydána nová karta už jako čipová. 25.8.2004 12:36
OTÁZKA: Je normalni, aby v CSOB na primou otazku: "Jak provest bezpecne platbu kartou po internetu?" odpovedeli: "To nedoporucujeme!" ? Rosta
ODPOVĚĎ: Nepovažuji za vhodné komentovat tuto skutečnost. 25.8.2004 12:37
OTÁZKA: Používá Vaše banka odpovídající systém fraud managent. Popřípadě nemáte zájem o zahájení spolupráce v rámci tohoto systému? Václav
ODPOVĚĎ: Viz.výše 25.8.2004 12:37
OTÁZKA: Dobrý den, jak vycházíte s tím pánem, co má "ty velké brýle"? Anonym
ODPOVĚĎ: Bohužel jsem nepochopila otázku. 25.8.2004 12:38
OTÁZKA: Jaký je Váš profesionální a jaký Váš osobní názor na bezpečnost při používání platebních karet pro on-line platby na internetu. Cas od casu objevim server, který mi jinou možnost platby neumožňuje. Existuje nějaký seznam bezpečných serverů??? Roman K.
ODPOVĚĎ: Se systémemem 3D Secure, jehož zavedení připravujeme, budou jedoznačně identifikováni obchodníci obchodující na internetu pod tímto zabezpečením. Na stránkách těchto obchodníků bude uvedeno logo MasterCard SecureCode a/nebo Verified by VISA. 25.8.2004 12:42
OTÁZKA: Dobrý den, na který typ karty (od jaké společnosti) je nejvíce reklamací? karta
ODPOVĚĎ: Počet reklamací je závislý na počtu jednotlivých typů vydaných karet. 25.8.2004 12:43

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.