Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. srpna 2004 do 11:50
OTÁZKA:
Moc Vám to sluší
Mirek
ODPOVĚĎ:
Děkuji.
25.8.2004 12:20
OTÁZKA:
Nahlásím ztrátu embosované karty.Za jak dlouho se karta zablokuje tak, aby z ní nešlo vybírat z bankomatu?
Za jak dlouho se karta zablokuje pro ONLINE a OFFLINE transakce?
Kdo zaplatí ty výběry z platební karty během té doby od nahlášení ztráty, než to stačí projít do všech bankomatů?
Mám EC-MC BUSINESS u KB
David
ODPOVĚĎ:
Viz. výše uvedené odpovědi. KB přebírá odpovědnost za veškeré transakce, u nichž je zjistitelný čas jejich provedení, okamžikem nahlášení stoplistace karty centrále KB. U transakcí, kde není čas transakce zjistitelný (transakce provedené přes imprinter), přebírá KB odpovědnost od půlnoci dne nahlášení.
25.8.2004 12:21
OTÁZKA:
Dobrý den, při placení kartou v obchodě z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že obchodníci v 80% případů se na podpis ani nepodívají. Jak se potom řeší případné reklamace a zajímá mě, zda potom banky využívají i grafologický rozbor / v případě se se zloději podaří podpis dobře napodobit/
Radek
ODPOVĚĎ:
Jak už jsem uvedla, jde o kvalitu obsluhujícího personálu u obchodníka. V případě ztráty/krádeže karty je rozhodující včasné nahlášení události bance a přenesení odpovědnosti na vydavatelskou banku.
25.8.2004 12:23
OTÁZKA:
Dobry den,
rad bych se zeptal jak je to s odpovednosti pri pouziti ''zehlicky''. V tomto pripade preci nemohu zarucit pozdejsi zneuziti prodejcem. Nebo ano? Dekuji za odpoved.
Jindrich Zavadil
ODPOVĚĎ:
Pro případy zneužití vyplývající z tohoto typu transakce jsou karetními asociacemi definovny jednoznačné reklamační postupy. V případě výskytu takového typu zneužití se obraťte s reklamací na banku, která Vám kartu vydala.
25.8.2004 12:26
OTÁZKA:
Jak je to s povinnosti zadavani PINu pri platbe kartou Maestro? Dlouho jsem si myslel, ze PIN je povinny, ale pak k memu uzasu PIN nechteli a KB priznala, ze nekdy (terminal CS) opravdu neni treba. e to tak stale? Existuje v Cesku nejaka karta, kde je PIN opravdu treba vzdy?
lada
ODPOVĚĎ:
Podle pravidel karetní asociace MasterCard pro karty Maestro je v ČR povinné zadání PINu i pro transakce uskutečné v obchodech. Maestro je právě ta karta, u které je vždy podle pravidel asociace třeba zadat v ČR PIN.
25.8.2004 12:26
OTÁZKA:
Zajímalo by mne, zda-li je možné vytvořit duplikát karty a pakliže ano, jak jsme proti tomu za strany našich bankovních ústavů zabezpečeni?
Marek K.
ODPOVĚĎ:
KB vydává všechny nové a obnovované karty na bázi čipové technologie, kterou nelze kopírovat.
25.8.2004 12:28
OTÁZKA:
Jak se branit proti tomu, ze v obchode se ani nenamahaji kotrolovat podpisovy vzor na karte s podpisem na uctu? Maji vubec obchodnici takovou povinnost? A mohou byt za to postizeni?
Rosta
ODPOVĚĎ:
Viz. výše, obchodníci tuto povinnost mají. Při prokázání nesplnění této povinnosti může být transakce obchodnímu místu stornována.
25.8.2004 12:31
OTÁZKA:
Dobrý den, minuly mesic mi byla odcizena platební karta a bez pouzití PINU mi z ní neznamy pachatel vybral vetsi financni castku. Je mozne toto u me banky nejakym zpusobem reklamovat? Dekuji, Petyen.
Anonym
ODPOVĚĎ:
Reklamovat samozřejmě můžete, a to u banky, která Vám kartu vydala. Bez bližších podrobností ovšem nemohu předjímat výsledek reklamačního řízení.
25.8.2004 12:33
OTÁZKA:
Používá Vaše banka odpovídající systém fraud managent. Popřípadě nemáte zájem o zahájení spolupráce v rámci tohoto systému?
Václav
ODPOVĚĎ:
Fraud management systém používáme. Viz výše.
25.8.2004 12:34
OTÁZKA:
Dobrý den, chci se zeptat, jestli budou v budoucnu i karty VISA Classic s čipem?
Bob
ODPOVĚĎ:
KB vydává všechny nové a obnovované karty VISA a MasterCard na bázi čipoové technologie. Pokud již vlastníte kartu VISA Classic vydanou KB, bude Vám při její obnově vydána nová karta už jako čipová.
25.8.2004 12:36
OTÁZKA:
Je normalni, aby v CSOB na primou otazku: "Jak provest bezpecne platbu kartou po internetu?" odpovedeli: "To nedoporucujeme!" ?
Rosta
ODPOVĚĎ:
Nepovažuji za vhodné komentovat tuto skutečnost.
25.8.2004 12:37
OTÁZKA:
Používá Vaše banka odpovídající systém fraud managent. Popřípadě nemáte zájem o zahájení spolupráce v rámci tohoto systému?
Václav
ODPOVĚĎ:
Viz.výše
25.8.2004 12:37
OTÁZKA:
Dobrý den, jak vycházíte s tím pánem, co má "ty velké brýle"?
Anonym
ODPOVĚĎ:
Bohužel jsem nepochopila otázku.
25.8.2004 12:38
OTÁZKA:
Jaký je Váš profesionální a jaký Váš osobní názor na bezpečnost při používání platebních karet pro on-line platby na internetu. Cas od casu objevim server, který mi jinou možnost platby neumožňuje. Existuje nějaký seznam bezpečných serverů???
Roman K.
ODPOVĚĎ:
Se systémemem 3D Secure, jehož zavedení připravujeme, budou jedoznačně identifikováni obchodníci obchodující na internetu pod tímto zabezpečením. Na stránkách těchto obchodníků bude uvedeno logo MasterCard SecureCode a/nebo Verified by VISA.
25.8.2004 12:42
OTÁZKA:
Dobrý den,
na který typ karty (od jaké společnosti) je nejvíce reklamací?
karta
ODPOVĚĎ:
Počet reklamací je závislý na počtu jednotlivých typů vydaných karet.
25.8.2004 12:43
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.