Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se šéfa oddělení platebních karet ČSOB

velikost textu:
vydáno 8.7.2004 10:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. července 2004 do 11:40

OTÁZKA: Dobrý den,rád bych se zeptal jakým způsobem je motivován prodejce v kamenném obchodě aby ověřoval podpis na platební kartě a považujete ochranu podpisem, který se dá snadno napodobit a při velmi neprofesionální vzebrubné kontrole prodavačkou za dostatečný?Proč není například povinnost prodejce u karet Maestro vyžadovat PIN?Například síť prodejen Hypernova vůbec PIN nevyžudauje,protože na to nemají terminály. Martin
ODPOVĚĎ: Ano, PIN je lepší než podpis. Při migraci na čipovou technologii se bude zavádět i na jiné produkty, než je Maestro. K vašemu problému s Maestrem mohu uvést pouze to, že vybavení terminály závisí na možnostech a schopnostech banky, která danému obchodníkovi terminál dává či zprostředkovává. Nicméně z hlediska mezibankovních pravidel je taková banka v nevýhodě. PSk 8.7.2004 11:53
OTÁZKA: Dobry den, mam dotaz proc ceske banky nebo CSOB nenabizi lidem vybrat si motiv karty. Momentalne pobyvam v Anglii a zde je to u vetsiny bank ci spolesnosti, ktere nabizeji kreditni karty normalni. Je velky problem udelat nabidku 10 karet s ruznymi motivy a nechat klienta vybrat si? Proc jsou u sluzby e-commerce tak velke procentove castky z provedene platby. 2,5 - 3,5% neni malo. Kdyz si vezmu, ze napr. u zajezdu ci elektroniky se muze jednat o desetitisocove castky. Napr. mam zajezd za 40 000 a CSOB si muze vzit az 1000 Kc za platbu. Pokud by chtel tuto sluzbu napr. nabidnout online portal se zajezdy vezmete s jejich provize 25%. Jsou procenta strhovana z castky bez DPH ci DPH? Pavel
ODPOVĚĎ: Banky v ČR (ani ČSOB) nevydávají takové množství karet (v porovnání třeba s velkými GB bankami), aby takovéto služby neměly vliv na cenu produktu. ČSOB se tento nedostatek snaží alespoň kompenzovat tím, že vydává karty k různým příležitostem EURO 2004, OH, atp. U vysokých placených částek je kalkulace nákladů poněkud odlišná a je možné marži individuálně snížit i pod 2%. Závisí to však na konmkrétním posouzení případu a oboustranném dodržování určitých pravidel. Kontaktujte akceptacekaret@csob.cz. :-)) PSk 8.7.2004 12:02
OTÁZKA: Velká většina obchodníků (zahraničí - třeba Británie) mi embosovanou Mastercard přijala bez problémů, ale už se mi jednou stalo, že mi ji i po několika pokusech odmítli (ač Mastercard i platby z ČR normálně přijímají). Kde mohla být chyba? Mr.Scully
ODPOVĚĎ: Bohužel možností, proč k platbě nedošlo je tolik, že je nemohu ani vyjmenovat. Přesnou odpověď však můžete vymámit ze své vydavatelské banky, která pochopitelně má všechny detaily každé transakce (nebo jen pokusu o ni) k dispozici za řadu let zpět. Lituji, ale nemohu Vám lépe pomoci. Petr Skála 8.7.2004 12:05
OTÁZKA: Jak to, že je jsou u nás platby kartou na internetu tak málo využívané (oproti ostatním zemím)? Lukáš P.
ODPOVĚĎ: Dosud banky spíše odrazovaly, než motivovaly. Tím nemohla ani vzniknout příslušná důvěra uživatelů, která je k rozšíření třeba. Banky a obchodníci znali i dobře rizika plynoucí z akceptace karet na internetu starým způsobem a nebylo-li to nezbytně nutné, snažili se tato rizika eliminovat. Nicméně, blýská se na časy... PSk 8.7.2004 12:18

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.