Odpovídá šéf Modré pyramidy stavební spořitelny, Guido Lohmann

velikost textu:
vydáno 2.2.2005 12:55

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 2. února 2005 do 13:30

OTÁZKA: Dobry den, zajimalo by me pro srovnavate poplatek za vedeni uctu(stavebni sporeni) s poplatkem za vedeni bezneho uctu. Mnohem vhodnejsi by bylo srovnani s terminovanymi vklady. Jejich vedeni je ale zdarma a to se Vam patrne nehodi do kramu a proto se snazite takto mlzit. Pochybuju, ze jsou naklady na vedeni uctu SS a term. vklady tak rozdilne. Myslite si ze pokud by nebyl poskytovan na SS statni prispevek, tak by bylo vedeni uctu zdarma (prosim o jednoznacnou odpoved ANO/NE). Budete vracet poplatky za urokove zvyhodneni (sam jsem od Vasi spolecnosti takto zvyhodnovan). Pokud je nehodlate vratit, tak Vam mohu slibit, ze si uz priste u Vas novou smlouvu neuzavru (ted mi bezi 2.smlouva, konci cca. za rok, sporim "max." castku 18000kc/rok), radsi si vyberu spolecnost, ktera sve klienty takto nezvyhodnovala. Ales
ODPOVĚĎ: Mnohokrát vám děkuji za zaslanou otázku, ujišťuji vás, že my nic nezamlžujeme, naopak jsme velice transparentní. Účet stavebního spoření nelze srovnávat s termínovaným účtem, neboť na účtu stavebního spoření (obdobně jako např. na běžném účtu) jsou v průběhu roku pohyby a na rozdíl od běžného účtu, stavební spořitelna neúčtuje úhradu "za položky". Navíc spravujeme i státní podoru v zájmu našich klientů bez jakéhokoliv dalšího poplatku. Pokud jde o "bonusové" smlouvy: v rámci naší nové ofenzivní strategie jsme se zavázali k absolutní transparentnosti a zůstává jednotná úhrada 25 Kč měsíčně za vedení spořícího i úvěrového účtu. V tomto kontextu od roku 2005 už v naší poplatkové strategii není poplatek za evidenci úrokového zvýhodnění. Navíc našim klientům zabezpečujeme u všech smluv, které jsou ve stavu, i u všech smluv, které budou uzavřeny letos, že tato úhrada za vedení účtu nebude až do roku 2010 zvýšena. Velice by mě těšilo, kdybyste i další smlouvu uzavřel s naší stavební spořitelnou, jsem si jistý, že poskytujeme jak dobré poradenství, tak máme férové, transparentní poplatky a optimální úvěrovou nabídku. 2.2.2005 13:17
OTÁZKA: Dobrý den, vaše spořitelna prý garantuje, že poplatky za vedení účtu nezvýší až do roku 2010. Vázací doba je ale šest let, znamená to, že v šestém roce spoření 2011 mi tento poplatek může být nakonec zvýšen? Budu mít garanci neměnného poplatku někde ve smlouvě, nebo jakým způsobem klientům tuto záruku potvrdíte? Klára
ODPOVĚĎ: Představenstvo společnosti v roce 2005 rozhodlo o nové, klientsky orientované strategii a zároveň klientům - samozřejmě jak všem našim současným klientům, tak i těm, kteří uzavřou smlouvu v letošním roce, dáváme záruku nezvýšení poplatků za vedení účtu. Modrá pyramida toto stanovuje až do roku 2010 a prosím o pochopení, že nemohu dnes říci zatím nic závazného, pokud jde o pozdější dobu. Chtěl bych podotknout, že takovéto rozhodnutí žádná jiná finanční instituce neučinila. Jsem hrdý na to, že můžeme našim klientům nabídnout takovou jistotu. 2.2.2005 13:22
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na splácení úvěru ze stavebního spoření. Pokud bych zbytek úvěru chtěl zaplatit najednou, ušetřím na úrocích nebo si je stav. spořitelna stejně připočte ke konečné sumě, tak jako kdybych dodržel splátkový kalendář ? Děkuji. Pavel
ODPOVĚĎ: Samozřejmě můžete přidělený úvěr ze stavebního spoření splatit kdykoliv dle vašich možností, a to bez jakéhokoliv poplatku či sankcí. Toto je jednou z velkých výhod naší nabídky přidělených úvěrů. 2.2.2005 13:24
OTÁZKA: DOBRÝ DEN. MÁM NÁSLEDUJÍCÍ DOTAZY. 1) UVAŽUJE MODRÁ PYRAMIDA O MOŽNOSTI ZPŘÍSTUPNĚNÍ PROHLÍŽENÍ ÚČTŮ ON-LINE NA INTERNETU A O MOŽNOSTI ZASÍLÁNÍ VÝPISŮ EMAILEM. 2)JE VYDÁVÁNÍ ČASOPISU PRO KLIENTY MODRÉ PYRAMIDY ZPOPLATNĚNO. 3)MÁ MODRÁ PYRAMIDA OSOBNÍ FINANČNÍ PORADCE, KTEŘÍ SE STARAJÍ O CELÝ PRŮBĚH SMLOUVY KLIENTA A VŽDY ALESPOŃ 1 X ZA ROK JSOU S NÍM V KONTAKTU. TAK TO MÁ ČMSS. JÁ MÁM 2 SMLOUVY U VÁS, ALE PŘÍMO ŽÁDNÉHO PORADCE NEMÁ. KDYŽ POTŘEBUJI NĚCO VYŘÍDIT MUSÍM NAVŠTÍVIT KONTAKTNÍ MÍSTO MODRÉ PYRAMIDY. DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ. S POZDRAVEM PETR
ODPOVĚĎ: Děkuji vám i za tyto otázky: ad1) samozřejmě uvažujeme o řadě zlepšení služeb, a to i v rámci technických zlepšení; ad2) časopis je pro klienty je zasílán zdarma; ad3)klademe neustále velký důraz, aby naši poradci pečovali o své klienty, a jak naši poradci, tak i kolegové v našich prodejních místech jsou kdykoliv ochotni poskytnout zdarma i úvěrové poradenství. Sdělte mi, prosím, kontakt a ozve se vám přímo váš osobní finanční poradce. Rád tento kontakt zprostředkuji. 2.2.2005 13:35
OTÁZKA: chtěl bych si stěžovat na vaše zaměstnance - spolupracovníky, včetně reg.ředitele. Můžete zveřejnit Vás osobní e-mail, kam se Vám dá napsat? Jste ochoten se tím zabývat? venda
ODPOVĚĎ: Dobrý den, rád se budu zabývat jakýmkoliv podnětem, který přispěje ke zlepšení naší práce. Děkuji, můžete mi napsat na adresu mé asistentky: helena.zitova@mpss.cz 2.2.2005 13:36
OTÁZKA: Co byste vy osobně změnil v zákonu o stavebním spoření? Myslíte si, že by v něm mělo být i pravidlo, jak spořitelny mohou hýbat s poplatky, nebo je to vnitřní věc spořitelen? Nevíte, kdy by mohl začít platit? Petra
ODPOVĚĎ: Nečekáme na to, jak dopadnou změny v zákoně, a jako jediná stavební spořitelna garantujeme všem současným klientům, i těm, kteří uzavřou smlouvu v letošním roce, nezvýšení stávajících poplatků za vedení účtů až do roku 2010. Já osobně bych v zájmu klientů přivítal, aby klienti mohli skutečně financovat vše, co se týká bydlení. Podle mého názoru je současný zákon o stavebním spoření včetně podpory státu velmi dobrý a dobře pomáhá lidem v zabezpeční jejich potřeb do budoucna. Já sám vidím ve vlastním bydlení největší jistotu, a to přesně odpovídá myšlence stavebního spoření. Kdy a zda začne novela zákona platit, nelze odhadnout. 2.2.2005 13:45
OTÁZKA: manzelka ma u vas dve staveb.sporeni.na jeden z nich jsem omylem poslal urcitou castku penez okamzite jsem to zjistil,ale za poslani penez na spravny ucet jsem musel souhlasit s prodlouzenim sporeni o dva roky kratochvil
ODPOVĚĎ: Chtěl bych vám co nejpřesněji odpovědět, ale potřeboval bych znát čísla účtů stavebního spoření, kterých se to týká. 2.2.2005 13:51
OTÁZKA: Zvýšil jsem si na konci roku cílovou částku z 60 na 160 tis Kč. Dle sdělení finan. poradce jsem tak učinil zbytečně a zbytečně budu platit poplatek. Je to prosím tak a pokud ano, je možné toto navýšení zrušit (i s vracením poplatku? Děkuji Radek
ODPOVĚĎ: Otázku mohu zodpovědět, pokud mi sdělíte potřebné podrobnosti. 2.2.2005 13:58
OTÁZKA: Dobrý den, i mě zajímá zpřístupnění výpisu on-line. Uzavřela jsem pro dceru program Junior v prosinci 2003, peníze na rok 2004 jsem odeslala v březnu 2004 a teprve minulý týden jsem po obdržení výpisu jsem zjistila, že peníze došly OK. V době uzavření smlouvy byl poplatek za vedení účtu 220Kč, z výpisu jsem zjistila, že pro rok 2004 bylo strženo 300Kč. Bylo slušné a seriozní držet poplatky na stejné úrovni. Jana
ODPOVĚĎ: Momentálně není možné získat informace on-line, ale na našich poradenských místech můžete kdykoliv potřebné informace získat. Mohu vás ujistit, že se naše stavení spořitelna jako jediná v letošním roce rozhodla garantovat všem současným klientům i těm, kteří uzavřou smlouvu v letošním roce, že poplatky za vedení účtu až do roku 2010 nezvýší. 2.2.2005 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi stručně sdělit výhody karet klubu MP? Na jakou kartu mám nárok, mám-li u Vaší stavební spořitelny již 3. smlouvu? Lucie
ODPOVĚĎ: V současné době nabízíme všem našim klientům tzv. modrou kartu, na základě které jsou poskytovány slevy ve více než 2000 firem po celé republice. Katalog získáte buď na našich poradenských místech, nebo na našich internetových stránkách: www.modrapyramida.cz 2.2.2005 14:15
OTÁZKA: Vaše vystoupení s omluvou a s prohlášením, že se ruší poplatek za úrokové zvýhodněnní není úplnou pravdou (dá se polemizovat jestli to nebyla lež), protože poplatek rušíte až od roku 2005. Za rok 2004 jste ho účtovali opět. Mám takový dojem, že jste si dobře spočítali kolik starých smluv bude v nejbližších měsících končit a tudiž ho nebude komu účtovat. Dále Vaše chování je plně v rámci naších zákonů (těch co stvořil náš parlament) avšak k solidnosti má dost daleko, v zemích na západ od našich hranic by jste si to dovolit nemohli. Nebo si snad myslíte že se mýlim? Děkuji za odpověď. Martin
ODPOVĚĎ: Děkuji vám za kritickou připomínku, já sám pocházím ze země na západ od našich hranic, mám 20ti letou zkušenost ve finančním sektoru a jistota v poplatcích, kterou našim klientům až do roku 2010 garantujeme - jak všem našim stávajícím, tak všem, kteří uzavřou smlouvu v roce 2005 - nemá obdoby. Dovolte mi poukázat na to, že já osobně jsem informoval o tom, že naše stavební spořitelna v rámci své nové, klientsky orientované strategie - kromě jistoty těchto poplatků do roku 2010, navíc od roku 2005 nebudou účtovány poplatky za evidenci úrokového zvýhodnění. Náš postup považuji nejenom za solidní, nýbrž i za skutečně transparentní a nanejvýš čestný. 2.2.2005 14:24
OTÁZKA: U žádosti pro poskytnutí úvěru koncem loňského roku na 300 000 jsem potřeboval 2 ručitele. U jednoho ručitele se vyskytl problém, že nedoložil potvrzení na nedoplatek daně 28 Kč při odevzdané dani z příjmu z března. Celá transakce se protáhla, dokud mu FÚ toto potvrzení nevydala. Není to klasická buzerace???? hondza
ODPOVĚĎ: Neznám samozřejmě konkrétní případ. Je mi líto, ale běžně současně s předložením daňového přiznání každý dokládá potvrzení o zaplacení daně. Na vystavení potvrzení nemá stavební spořitelna vliv, je to záležitost klienta (ručitele) a finančního úřadu. 2.2.2005 14:31
OTÁZKA: Dobrý den, v průvodním článku k této "konferenci" se píš, že ke snižování poplatků nyní přistoupila i Vaše SS. Ale 25,- měsíčně stále znamená 300,- Kč ročně jako v minulém roce. Jak to tedy je? Michal HORÁK
ODPOVĚĎ: Děkuji za dotaz, naše klientsky orientovaná strategie dává klientům jistotu, že nezvýšíme současným klientům a ani těm, kteří uzavřou smlouvu v letošním roce, úhradu za vedení účtů až do roku 2010. V České republice se jedná o ojedinělý postup. V souvislosti s novou strategií Modrá pyramida od roku 2005 ruší - tedy snižuje na nulu - poplatek za evidenci úrokového zvýhodnění. 2.2.2005 14:34
OTÁZKA: Vážený pane předsedo,zajímá mne proč MP nevyúčtovala poplatek za zaslání výpisu za rok 2004 ve výši Kč 30,-, když byl stanoven v sazebníku.Jak je možné, že ve výpisech z účtu za rok 2004 došlo k chybě u rodného čísla.Vyvozujete v těchto případech osobní zodpovědnost a jak je to s úhradou dalších vzniklých nákladů.Na předmětném výpise je uvedeno v bodě 1, odstavec 3,že peníze jsem mohl složit do konce roku,ale na prodejním místě mi bylo sděleno,že je musím složit do 29.12.2004 do 13:00 hodin.Která informace je pravdivá?A jak to,že existují dva rozdílné termíny.Nově vydaný sazebník úhrad s platností od 1.1.2005, už 21. 1. 2005 neplatí, další zbytečné náklady - proč?Neuvažujete o změně sídla společnosti, tzn. umístění mimo Prahu a s tím související kvalita pracovníků a jejich mzdové ohodnoceni (viz BHW)? Ivo
ODPOVĚĎ: Roční výpis z účtu je u Modré pyramidy zdarma. Odpověď na idividuální otázku týkající se výpisu z vašeho účtu vám rád zodpoví váš osobní finanční poradce. Koncem roku byli klienti zevrubně informování jak v tisku, tak individuálně přes naše poradce, pokud jde o termíny zaslání plateb na účet stavebního spoření. V zájmu našich klientů jsme v lednu 2005 provedli další zlepšení - a to se samozřejmě projevilo i v sazebníku úhrad. Sídlo naší společnosti a zastoupení naší společnosti po celé republice je podle mého názoru optimální. Mohu být hrdý na vysokou kvalitu a nasazení všech našich spolupracovníků. Dovolte, abych vám na závěr poděkoval za váš zájem o stavební spoření i za zaslání podnětů, které přispějí ke zlepšení našich služeb klientům. Guido Lohmann předseda představenstva Modré pyramidy 2.2.2005 14:56

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.