Office manager

Pozici office managera mnozí zaměňují s funkcí ředitele společnosti. Ve skutečnosti je office manager zaměstnancem, který má na starosti celkový chod kanceláře, nikoliv řízení společnosti. Náplň práce office managera se však liší tak, jako jsou rozdílné jednotlivé firmy.
U některých společností má office manager povinnosti asistentky, jinde jde skutečně o manažerské úkoly a pravomoci. Samostatnost pozice se obvykle zvětšuje úměrně s velikostí firmy. Klasická pracovní náplň ve firmě střední velikosti zahrnuje komunikaci s úřady, objednávky souvisící s fungováním kanceláře ­ tedy kancelářské potřeby, občerstvení a podobně, komunikaci se správou budovy, popřípadě zajišťování nutných oprav či revizí, péče o počítačové vybavení a mobilní telefony. Office manager často zpracovává také podklady pro mzdy a faktury, komunikuje s účetní, eviduje docházku. V mnohých firmách má office manager na starosti oblast personalistiky ­ především administrativní část. Dobrý office manager je osobou, která firmu spojuje a spoluvytváří příjemné pracovní prostředí. Mzdové ohodnocení se pohybuje v rozmezí 20 000 až 50 000 korun.

Co jsme psali a co si přečtete

Front Office Manager
Senior IT
IT Konzultant
Key Account Manager
IT Manager
Media Planner
Media Buyer
Office Manager
Temporary Worker