Osobní menu Živnostenské banky

Živnostenská banka nabízí svým klientům (fyzickým osobám i podnikatelům) balíčky služeb pod názvem Osobní, Business nebo Profesional menu. Obsahují standardní produkty a služby jako v případě většiny ostatní bank, avšak i jednu unikátní – banka v rámci těchto balíčků neúčtuje za příchozí a odchozí platby.

Klady

- Balíčky obsahují vedení běžného účtu, vydání a vedení platební karty, zřízení a vedení přímého bankovnictví (3 kanály), čtvrtletní výpis z účtu zaslaný poštou
- Zadávání trvalých příkazů k účtu v Kč a provádění jednotlivých plateb
- Změna a rušení trvalých příkazů či inkas (vč. SIPO) na účtu v Kč přes přímé kanály
- Výběr z vlastního bankomatu (41 ATM po celé ČR)
- Vkládání hotovosti pomocí bankomatu
- Založení spořícího účtu a termínovaného vkladu v Kč
- Neomezený počet tuzemských příchozích bezhotovostních transakcí na účet v Kč
- Neomezený počet tuzemských odchozích transakcí v Kč na účet v Kč zadaných přes přímé bankovnictví

 Zápory

- Měsíční cena produktu (nejlevnější Osobní menu standard stojí měsíčně 99 Kč), pokud na účtu neproběhne alespoň 5 transakcí měsíčně a 2 výběry z vlastního bankomatu, je poměrně vysoká.
- Výběr z cizího bankomatu je zpoplatněn částkou 40 Kč
- Příkaz podaný přes operátora Telebanky je zpoplatněn zvlášť za pojení 6 Kč

Osobní menu nabízejí svým majitelům úsporu financí v případě, že klient účet plně využívá. Jakmile na účtu provádí více transakcí a vybírá častěj hotovost z bankomatu, je pro něj osobní menu k nezaplacení, avšak pokud je na účtu minimum pohybů, pak lze získat lacinější produkt buď v samotné Živnobance nebo i jinde.