Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Penězoměry: Přístroj, který změní svět!

aktualizováno 
Šaty dělají člověka? Nikoli. Novinka, která byla v listopadu a prosinci uvedena na trhy ve Spojených státech a západní Evropě, dělá z tohoto rčení opravdu bezcenné klišé. Pokud je vaše krédo „peníze až na prvním místě“, rozhodně byste neměli nechat tento výrobek bez povšimnutí.

Výrobek americké společnosti INC & company nabízí neocenitelnou službu pro celý váš budoucí život. Přístroj velikosti krabičky od cigaret doslova měří bohatství. Pokud totiž přiblížíte „DoubleM“, jak je přístroj nazýván, do vzdálenosti menší než 20 cm k jiné osobě, přístroj změří velikost bohatství této osoby. INC uvádí, že s přesností na 95% určí výši majetku měřené osoby. Jack McHood, výkonný ředitel INC, uvádí, že sice výrobek má patentovou známku a je výrobním tajemstvím, avšak princip určení bohatství je jednoduchý.

 

Vychází totiž z měřitelných dat a detailních výzkumů. V moderní společnosti se již bohatství nepočítá na množství zlatých mincí v měšci, ale spíše podle počtu kreditních karet. Každé použití karty zanechá na jejím magnetickém proužku stopu, kterou je možné zaregistrovat a vyhodnotit. Citlivý skener v „penězoměru“ (z anglického názvu MoneyMeter) dokáže na dálku rozpoznat frekvenci používání kreditní karty, datum poslední transakce a výši transakce s přesností na 500 jednotek ($, €, Kč,…). Pokud používáte také (či výhradně) hotovost, je měření ještě snazší. Všechny mince obsahují stopové prvky kovů, které nesou slabý elektrický náboj a elektrické napětí, které vzniká při dotyku mincí elektromagnetickou indukcí, je rovněž zachycováno přístrojem. Bankovky všech států obsahují kovové prvky, ať již to jsou proužky přes bankovku, či vyobrazení na hologramech. Stejný princip zajišťuje přesný „odhad“ počtu peněz v kapsách či peněženkách. Navíc statická elektřina v textiliích a na kožených doplňcích ukrývá údaj o celkovém objemu peněz, který prošel rukama a peněženkou za dobu přibližně tří měsíců.

 

Rozsáhlá souhrnná (anonymní!) databáze o účtech a převodech peněz a průzkumy spotřebitelského chování doplňují získané údaje a poskytují konečný výsledek. Ten se od skutečného bohatství odchyluje maximálně o tři procenta v 95 měřeních ze sta. Ve zbývajících 5% se může výsledek odlišovat od skutečnosti do deseti procent.

 

Rozsáhlá reklamní kampaň, která na veřejných místech předváděla účinnost a přesnost „penězoměru“ odstartovala doslova nákupní horečku. Podle průzkumů americké National Affiliated Bureau of Economic Research (NABER) si „penězoměr“ pořídila v USA každá sedmá žena ve věku od 20 do 40 let a každá třetí žena z těch , které ho zatím nemají, o koupi uvažuje. „Penězoměr“ zatím spolehlivě funguje pouze u mužů. McHood to vysvětluje tím, že „ženy jsou pro přístroj zatím pod rozlišovací schopností, neboť používají různé zastírací manévry.“

 

Obrovský zájem o „penězoměry“ je sociology vysvětlován materializací a spotřebními návyky moderní společnosti. Doktor Reemack z chicagské univerzity tímto dokazuje přeměnu kultu svalovce jako obstaravatele potravy lovem na kult, kde blahobyt a „přežití rodu“ zajišťují peníze, tedy bohatý manžel.

 

S „penězoměry“ se tak můžete setkat doslova na každém rohu. Vidíte je v barech, ve frontách na lístky, při přijímacích pohovorech, kdy si adepti „skenují“ potenciální zaměstnavatele, jestli mají dost peněz a jsou tedy z bohaté a štědré firmy, prodavači a pojišťovací agenti získávají údaje o bonitě klientů a mohou tak lépe koncentrovat své snažení na bohaté zákazníky, zatímco ti, kteří nemají dost peněz jsou např. v obchodech a restauracích takřka přezíráni (číšník už dopředu ví, že nemůže očekávat velké dýžko),…

 

McHood na závěr doplňuje: „z penězoměrů mají prospěch všichni, kteří si je zakoupili a hlavně naši akcionáři, kteří nám věřili a poskytli kapitál pro rozjezd a reklamu.“ A má pravdu, hodnota akcií INC vzrostla za čtyři měsíce o plných 497%, z 11$ na současných 54,67$.

 

Obrovský zájem se očekává i v dalších zemích, Českou republiku nevyjímaje. „Penězoměry“ by zde měly přijít do prodeje během ledna a jejich cena by se neměla odlišovat od ceny v dolarech či eurech, kde za jeden přístroj zaplatíte okolo 14$ či EUR, tedy po přepočtu asi 420 Kč. V lednu by již měl být k dostání inovovaný model ve tvaru dámské rtěnky.

 

Koupíte si tento nový „zázrak techniky“ a zjistíte si, kolik vlastně bere váš kolega, či kolik má váš společník u večeře

 

Autor:



Nejčtenější

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Další z rubriky

Od narození do maturity stojí dítě až tři miliony. Jak to ustát?

Ilustrační snímek

Vychovat dítě je jeden z největších finančních závazků. Už samotné narození potomka výrazně ovlivní rodinný rozpočet po...

Vyznáte se v reklamacích? Otestujte svoje znalosti

Ilustrační snímek

Pokud krátce po nákupu zjistíme, že náš nový fén, vysavač či rádio fungují s poruchami nebo nefungují vůbec, máme jako...

Víte jak ušetřit na nákupu v zahraničním e-shopu? Otestujte se

Ilustrační snímek

Nakupování přes internet je pro většinu z nás docela běžnou záležitostí. Když nakupujeme v rámci Evropské unie, je to...

Další nabídka

Kurzy.cz

Co pošle bitcoin do stratosféry?
Co pošle bitcoin do stratosféry?

Kdo dnes neinvestuje do bitcoinu nebo jiné kryptoměny, jako kdyby nebyl. Ne každý chce investovat do něčeho, čemu neroz... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.