Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) - pohovor, manažer, | foto: Profimedia.cz

Personalisté: Lidé často ani nevědí, kam se hlásí o práci

  • 83
Nejčastějším průšvihem bývá naprostá nepřipravenost kandidátů. Nevědí vůbec nic o konkrétním místě, kam se hlásí, ani o firmě, myslí si tuzemští personalisté.

Zeptali jsme se čtyř odborníků na to, jaké jsou největší chyby, kterých se lidé při svých prvních profesních pohovorech, tedy hlavně absolventi, dopouštějí.

Irena Štětinová, personální manažerka
Nejhorší je absolutní nepřipravenost
Častá chyba je se na pohovor nepřipravit. Uchazeč o práci by si měl zjistit co nejvíc o tom, na jakou pozici se hlásí a kam. Také by si měl ujasnit, proč ho právě tato práce a společnost zaujaly a jaké jeho schopnosti jsou pro danou pozici největší výhoda. Moje rada: neučte se fráze, ale upřímně si odpovězte na otázky, které vás možná čekají.

Klára Lichá, partnerka společnosti Topsearch
Hlavně neodpovídat, že nevím
Běžnou chybou bývá nepřipravenost na obvyklé dotazy. Například jakou práci kandidát hledá, co chce vlastně v rámci své práce dělat? Zdánlivě jasný dotaz mnohdy končí katastrofální odpovědí nebo výrazem nevím. Jak mohu jít na pohovor a vůbec nevědět, jaký je můj profesní cíl?

Tomáš Gřešek, odborník na řízení škola CMC
Mladí mají přehnaná očekávání
Osobně si myslím, že mladí od své první práce často mají přehnaná očekávání, dobré zázemí, platy. Ani netuší, že budou muset pracovat, a počítají s tím, že bude pokračovat styl jejich studentského života. Také je časté, že si mladí na pohovor nenastudují informace o dané pozici a firmě.

Petr Janák, výkonný ředitel personalistiky PPF
Nevědí rozdíl mezi marketingem a reklamou
Často nevědí, co vlastně chtějí dělat a o jaké pozice se vlastně ucházejí. To znamená, že třeba přijdou na nějakou pozici v oblasti marketingu a na pohovoru pak vykládají, jak je strašně baví reklama. To je pak hodně tristní, zvláště v případě lidí, kteří něco takového vystudovali. Občas se stále setkáváme s přehnanými nároky, ale dnes už je takových absolventů stále méně.