Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pět pravidel manažerů na startu

aktualizováno 
Mnohaleté zkušenosti v oboru jdou často při povýšení stranou. Přicházejí nové úkoly, se kterými nemáte žádnou zkušenost. Možná si na nové pozici vzpomenete na své pracovní začátky po škole.

Je to často lepší přístup, než se hned tvářit jako manažer-profesionál.

Promyslete si podmínky
Nikdo po vás nemůže chtít, abyste přijali řídicí funkci a odpovědnost za lidi, aniž by se změnily vaše pracovní podmínky. Povýšení by proto měl provázet dodatek k vaší pracovní smlouvě, kde budou nově vymezeny vaše úkoly.

Před přijetím nabídky mluvte o penězích a zaměstnaneckých výhodách. Vedoucí pracovníci si mohou obvykle říci o jiný druh benefitů, než mají běžní pracovníci – služební mobil, notebook a podobně. Ty, o které sami požádáte, by měly být určeny ke zkvalitnění vaší práce, ne k soukromým požitkům.

Nepodceňte time management
Noví šéfové musejí hospodařit s časem mnohem pozorněji, než byli dosud zvyklí. Vyjasněte si se svými nadřízenými úkoly, které vás v nadcházejícím období čekají, a stanovte si priority. U všech méně podstatných úkolů zvažte, zda je můžete přenést na podřízené. Šéf, který toho chce udělat co nejvíc sám, se obvykle nestíhá dostatečně věnovat lidem. Pro tým – a nakonec i pro jeho kariéru – to může mít horší následky, než kdyby nedělal nic.

Nenastupujte od příštího pondělí
Pokud nemáte s vedením lidí zkušenosti, neslibujte, že budete pracovat jako manažer od příštího týdne. Stejně jako si můžete nechat čas na rozmyšlenou mezi nabídkou pozice a jejím přijetím, požádejte o čas mezi jejím přijetím a nástupem. Jestliže jste byli na vedoucí pozici vybráni, neměly by hrát roli dny, ale podle typu firmy spíše týdny či měsíce.

Požádejte vedení, aby vás pro začátek poslalo na kvalitní manažerský kurz, a proberte možnosti dalšího vzdělávání v průběhu práce.

Dobrý šéf si nechá poradit
Pro první měsíce si najděte rádce, na kterého se můžete spolehnout. Pokud se váš předchůdce rozešel s firmou v dobrém, neostýchejte se ho zeptat, jaký je jeho názor na zaměstnance, co je největší problém oddělení. Nebojte se čerpat zkušenosti také od podřízených. Jestliže se před nimi budete tvářit, že všechno víte, vaší autoritě to nepomůže.

Ujasněte si, co chtějí nadřízení
Chtějte vědět, kam máte své oddělení dovést, co je cílem změny ve vedení. Zeptejte se nadřízených, co od vás očekávají – rychlé zlepšení výsledků, stabilizaci týmu nebo třeba organizační změny? Zjistěte, podle čeho vás budou jako manažera hodnotit. V souladu s těmito cíli si připravte plán na první období – například tři měsíce, šest měsíců či jeden rok.

Autoři: ,


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Koncentrace virtuálních sídel v Praze.
Virtuální kanceláře: kdo je využívá a kdo zneužívá

Za pár set korun měsíčně mohou podnikatelé získat sídlo firmy v centru Prahy. Jenže tolik oblíbené virtuální kanceláře mohou někdy firmám ubrat na prestiži....  celý článek

Ilustrační snímek
Srovnání: kdy má podnikatel zůstat OSVČ a kdy se mu vyplatí společnost

Asociace malých a středních podniků a živnostníků srovnala z právního a daňového pohledu, co je pro podnikatele výhodnější - zda nést titul osoby samostatně...  celý článek

Ilustrační snímek
Srovnání generací: V čem jsou dnes mladí lidé jiní?

Zatímco generace X byla ráda, že má nějaké slušné zaměstnání, ta následující toužila hlavně po vysoké mzdě a kariérním postupu, pro což byla ochotná sedět v...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy
Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy

Publikováno: 17.10.2017 Autor: Odbor komunikace a marketingu 10500 Poslední dny hýbe českým mediálním prostorem kolem p... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.