Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Platební karty vytlačují fotografie v peněženkách

aktualizováno 
Chcete si vždy při platbě kartou vzpomenout na své přátele nebo na manželku, a to i jindy než když budete platit právě za ně? Můžete si nechat udělat kartu s jejich portréty. Na fotky zpěváků a nemorální obrázky na kartě ovšem musíte zapomenout.
Každý originální návrh musí být nejdříve schválen

Každý originální návrh musí být nejdříve schválen

Fotografiím v peněženkách přichází velká konkurence – platební karta, kterou si klient může navrhnout podle svého přání. Na její lícové straně může mít fotografii i vlastnoručně vyrobený obrázek.

S nabídkou těchto karet přišly začátkem června Komerční banka a ČSOB. Zatímco v případě KB si můžete kartu objednat už nyní, u ČSOB si ještě nějakou dobu počkáte. Důvodem je to, že ČSOB v první fázi tuto službu nabídne pouze VIP klientům jako uznání jejich loajality k bance, a to zdarma. V druhé fázi zhruba v půlce srpna si design karty budou moci změnit i ostatní klienti. Ti si ale budou muset připlatit. Kolik to přesně bude, zatím banka tají. Prozradila jen, že řádově to nebudou tisíce.

Fotografie za 400
Komerční banka už nyní na svých stránkách nabízí možnost vytvořit si kartu s vlastním designem. Klient však za kartu s obrázkem dle vlastních představ kromě běžných poplatků (v přepočtu 240 – 700 Kč ročně) zaplatí jednorázový poplatek 390 korun.

Karty mají stejně jako v případě ČSOB standardní dobu platnosti tři roky.
Také ČSOB bude službu nabízet na internetových stránkách. V současné době na ně ale má přístup jen 280 bankéřů, kteří se s Image kartami učí zacházet. Během několika dnů začnou oslovovat vybrané klienty, které zvolí podle vlastního uvážení. Limit je 30 klientů, ale může to být i více. Když uvažujeme na 280 bankéřů 30 klientů, bude karta nabídnuta minimálně 8500 zákazníkům. Ti pak přijdou přímo na pobočku a společně s bankéřem svoji kartu vytvoří.

Na Michaela Jacksona zapomeňte
Pokud už si nyní plánujete, koho nebo co si na kartu dáte, vyškrtněte si ze svého pomyslného seznamu logo své firmy, Michaela Jacksona nebo erotické motivy. A to není konec.

Co všechno by se tedy na kartě nemělo objevit?
ČSOB i Komerční banka mají podobné požadavky:

  • reklamní nebo propagační materiály, značkové výrobky
  • ochranné známky, loga, slogany
  • slavné osobnosti, politici, herci, kreslené postavičky
  • telefonní čísla, adresy, PINy
  • pornografie, sexistické motivy
  • alkohol, tabákové výrobky, střelné zbraně
  • motivy zobrazující nezákonné chování
  • rasistické a náboženské motivy
  • gesta, písmo (rukopis), neznámý jazyk
  • černobílý design

Každá fotografie, kterou pošlete, je nejprve schválena a teprve potom může vaše vlastní karta vzniknout.

A jak celý proces funguje?
Na internetových stránkách bank si můžete vybrat buď fotografii nabízenou bankou, nebo vložíte svou vlastní. Tu potom jednoduše upravíte. Tchyně v rohu fotky se tak dá například jednoduše odstranit. Následně vyplníte formulář se svým jménem a číslem účtu a je hotovo. Bojíte se, aby toto místo vás neudělal někdo jiný? Nemusíte, kartu vám totiž vydají na pobočce jen po předložení občanského průkazu.
PIN vám přitom může zůstat stejný jako u předchozí karty, nebo můžete požádat o úplně novou kartu s novým PINem.

Jen embosovaná Visa a kreditky
ČSOB zatím službu nabízí jen pro debetní embosované karty Visa Classic. Klienti Komerční banky si fotografií mohou ozdobit také vybrané typy kreditních karet, které jsou nabízeny i jako součást některých produktových balíčků. Postupně bude služba dostupná i u dalších typů karet, včetně podnikatelských. ČSOB plánuje službu rozšířit na kreditní karty až v budoucnu.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Češi jsou podpojištění. Co to znamená a jak to napravit?

Ilustrační snímek

Češi vydávají výrazně méně peněz za pojištění majetku, zdraví i života než lidé ve vyspělých evropských státech. Podle...

Češi se svěřili, že vážná životní situace přijde na osm tisíc měsíčně

Ilustrační snímek

Životní pojistku nemá sjednanou polovina Čechů. Ti, kdo ji mají, ji nemusí mít dobře nastavenou. Jen pouhá desetina od...

Povolání ovlivňuje cenu životního pojištění. Za riziko připlatíte

Ilustrační snímek

Povolání je jedním z faktorů, který má vliv na rizikovost klienta. Čím rizikovější povolání, tím vyšší cena pojištění....

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz