Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvoří krabice pro hravé děti i rodiče. Zákazníků díky šeptandě přibývá

aktualizováno 
Na rodičovské dovolené dostala Kateřina Piliarik nápad, jak zabavit děti, jimž nestačí jenom televize a počítačové hry. Po třech letech je z dívčího týmu Ani-Muk firma, která rodičům co dva měsíce posílá krabice plné dobrodružství.

Dívčí tým Ani-Muk posílá rodičům co dva měsíce krabice plné dobrodružství. | foto:  František Vlček, MAFRA

Než rodiče večer zhasnou ratolestem, často se uchýlí k obligátnímu zaklínadlu: a už ani muk! Což dospělí říkají jako pobídku, aby konečně nastal klid a ticho, kdežto děti ho berou jako začátek nočního rejdění, u něhož jen nesmí být tak velký randál.

Když Kateřina Piliarik startovala před třemi lety s ilustrátorkou Emmou Vrbovou projekt Ani-Muk, chtěly stvořit něco, co bude děti bavit natolik, že zapomenou na zbytečné zlobení a rámusení, ale u čeho zároveň zakusí radost z vlastní práce a poznávání.

Čtěte také

V rubrice Práce a podnikání přinášíme rozhovory se zástupci zajímavých profesí.

Další příběhy čtěte ZDE

Krabice pro děti s názorem

Tým nakonec vymyslel a vytvořil krabice plné objevování. Tedy nic pro pasivní zápecníky, ale jak autorky říkají - pro děti s názorem. Pro ně rodiče, kteří zásilku objednají, dostanou v papírovém boxu tři kreativní sady na jednotné téma, z nichž potomci tvoří.

Třeba si vyrobí opravdickou indiánskou čelenku. Nebo začnou psát meteodeník, upečou sušenky, vytvoří herbář, udělají závěsnou sluneční soustavu, ušijí hlavonožce nebo sestrojí model lidské kostry.

Jedna taková dobrodružná krabice přijde rodiče přibližně na pětistovku, ale můžete si je také předplatit, na půl roku, rok, ale klidně do konce života nebo alespoň do doby, než to děti přestane bavit.

„Na začátku jsme měli předplatitelů pár, teď jich je okolo sto padesáti a přibývají další,“ těší zakladatelku Kateřinu Piliarik, že se firma, jež na začátku spoléhala výhradně na rodičovskou šeptandu, nakonec slušně rozjela.

Nikam nespěcháme, říkají podnikatelky

Aby bylo jasno, dívčí kolektiv, k němuž se přibližně před rokem přidala ještě Gabriela Nováková, nevstoupil do podnikatelského prostředí zrovna s ideálními předpoklady.

Fotogalerie

Kateřina je absolventkou pedagogiky a produkce na DAMU a už v začátcích byla mámou malé holčičky. Její kamarádka Emma stále ještě studuje na pražské UMPRUM a Gabriela má za sebou studia divadelní produkce. Dohromady jsou však důkazem, že dobrý nápad a správně zacílené místo na trhu může vynahradit dravé podnikatelské lokty a manažerské poučky.

„Od začátku jsme do našeho podnikání šly s tím, že budujeme firmu s pomalým růstem. Nepotřebovaly jsme hned vydělávat, ale chtěly jsme dělat práci, která nás baví. Neměly jsme žádná velká finanční očekávání a nechaly jsme si na rozvoj dost času,“ vysvětluje zakladatelka Ani-Muku, která podobný projekt našla v Německu, kde před lety s manželem žila.

Jmenoval se Wummelkiste. „Nápad to byl dobrý, ale mně se nelíbilo zpracování ani obsah. Nechtěla jsem, aby děti jen vytvořily něco, co si maminky dají na poličku a bude se na to prášit, ale aby se při práci něco dověděly,“ vypráví.

Vzor pro podnikavé maminky

Zatímco německý projekt je už minulostí, české firmě se začalo postupně dařit. Podíl na tom mají sociální sítě. 

Ani-Muk

  • V prosinci 2014 vydalo dívčí duo Kateřina Piliarik (zakladatelka, na společném snímku vlevo) a Emma Vrbová (výtvarnice, uprostřed) první tvůrčí krabici „pro děti s názorem“, v níž byly tři kreativní sady na téma čas. 
  • Později se k týmu přidala produkční Gabriela Nováková. 
  • Vzniklo už pětadvacet krabic, s nimiž děti tvořily například na téma moje planeta, džungle, lidské tělo, vesmír či podmořský svět. 

„Samozřejmě nám pořád pomáhá vzájemná komunikace rodičů, ale až s aktivitou na Facebooku a Instagramu se o nás začalo vědět víc,“ předává Kateřina Piliarik zkušenost, že i když se dobré zboží možná chválí samo, je fajn, když na sebe upozorníte, když přidá pochvalu někdo další, když si mohou mezi sebou rodiče předávat odkazy. A když alespoň na fotkách potenciální zákazníci vidí, jaké aktivity se do papírových krabic mohou vejít.

Všechny tři mladé dámy zatím dokážou svoje podnikání vtěsnat do půl úvazku. A tak fungují i jako vzor pro podnikavé maminky na rodičovské dovolené. „Než jsem se do podnikání pustila, zjišťovala jsem, jak to při rodičovské funguje. A ukázalo se, že to není nijak náročné. Jenom musíte chtít,“ líčí aktivní maminka Kateřina, která s kolegyněmi jednou za dva měsíce uspořádá holčičí víkend, při kterém dávají do krabic aktuální téma. Zároveň probírají nápady pro další sérii. 

I když dva měsíce na vytvoření hravé krabice vypadají jako dostatečné, na lenošení ani chyby není čas. „Proto pro nás bylo klíčové sehnat ke spolupráci spolehlivé řemeslníky. A to se nám konečně podařilo,“ dodává Kateřina Piliarik.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Ilustrační snímek
Srovnání: kdy má podnikatel zůstat OSVČ a kdy se mu vyplatí společnost

Asociace malých a středních podniků a živnostníků srovnala z právního a daňového pohledu, co je pro podnikatele výhodnější - zda nést titul osoby samostatně...  celý článek

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy
Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy

Publikováno: 17.10.2017 Autor: Odbor komunikace a marketingu 10500 Poslední dny hýbe českým mediálním prostorem kolem p... celý článek

Grafton Recruitment Praha
Tester - New Project!

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 50 000 - 75 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.