Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jejich obchod funguje podobně jako za první republiky. A mají úspěch

aktualizováno 
Do obchodu The Room by Basmatee přišli původně jako zákazníci, teď ho vedou společně a daří se jim. Jiří Svoboda a Martin Hosnedl mají k oblečení a módě blízko. Jejich zákazníky jsou muži, kteří mají odvahu vyjádřit oblečením svou individualitu.

Jiří Svoboda (vlevo, 31), Martin Hosnedl (vpravo, 40) | foto: Tomáš Svoboda

Z kultovního obchodu se streetovým oblečením vyvinuli Jiří Svoboda a Martin Hosnedl unikátní concept store výhradně s pánskou módou. Prodávají originální kusy oblečení od menších progresivních značek zákazníkům, kteří se nebojí experimentovat.

Zajímavé profese

„Naši klienti se většinou pohybují v kreativním prostředí – pracují jako architekti, umělci nebo designéři. Chodí k nám ale nakupovat i právníci, kteří mají odvahu vyjádřit oblečením svou individualitu. Někteří zákazníci s námi i rostou a stejně jako se mění náš vkus a tím i nabídka, obměňují i oni postupně svůj šatník,“ říká Martin Hosnedl.

Jejich obchod The Room by Basmatee zaujme už vzhledem. Oblečení visí na lanech upevněných ve středovém sloupu, botám patří velkorysé otevřené police postavené šikmo do prostoru. Částečně tak zakrývají prodejní pult a kabinky na zkoušení. I přes nevelkou rozlohu mají zákazníci potřebné soukromí. Martin i Jiří tráví v obchodě většinu času, jsou jeho tváří a návštěvníkům poskytují příjemný servis.

Fotogalerie

„Snažíme se, aby obchod fungoval podobně jako za první republiky. Nechceme, aby za pultem stál v lepším případě nezaujatý prodavač. Naopak usilujeme o to, aby si lidé dokázali náš obchod spojit s konkrétní tváří majitele a důvěřovali nám. Proto musíme stát za prodejním pultem my a být připraveni plnit přání našich zákazníků, protože bez nich by obchod fungovat nemohl,“ směje se Jiří Svoboda.

Je vidět, že oba práce baví a obchod je jejich vášní. Nebojí se experimentovat a prakticky nepřetržitě vyhledávají pro své zákazníky nové originální značky. Pravidelně jezdí na veletrhy módy do Berlína, Paříže a Kodaně, kde vybírají většinu oblečení, bot a doplňků, jež se následující sezonu objeví v obchodu. „Rádi bychom, aby náš obchod fungoval jako inkubátor pro mladé tvůrce,“ říkají. A jaký je jejich recept na úspěch?

Osvědčené byznys tipy Martina Hosnedla a Jiřího Svobody:

  • Práce nás baví. I po čtyřech letech jsme každý den rádi v obchodě, pomáháme zákazníkům vybírat oblečení a kombinovat ho k sobě. Těšíme se na objevování nových kousků na veletrzích a při cestování.
  • Všechno zkoušíme. Prodáváme jen to, čemu bezpodmínečně věříme. Oblečení a boty vybíráme přímo u designérů, známe jejich příběh. Všechny modely také sami nosíme. Nabídka obchodu odráží náš přístup k módě a náš styl.
  • Známe své zákazníky. Myslíme na ně už při nákupu, a tak jim přivezeme často to, co přesně potřebují.
  • Máme rozdělené pravomoce. Oblečení a doplňky vybíráme společně, ale v běžném provozu se každý staráme o svou část – Martin o zákaznický servis a komunikaci obchodu, Jiří o sociální marketing a on-line kampaně.
  • Facebook, Instagram a blogy mají dnes velkou sílu. Jsme malá firma s velmi úzce zaměřeným profilem, fungují nám spíš alternativní formy propagace.
  • Hledáme nové cesty. Zákazníky oslovujeme zajímavými projekty a akcemi, představujeme jim nové značky, tvůrce, módní trendy, zveme je do obchodu na pop-up akce, party.
  • Koncept stále udržujeme. Nabídka oblečení je veliká a lidé si mohou koupit cokoliv. Chceme-li uspět, musíme jim nabídnout něco navíc a vtáhnout je do děje. O to se snažíme každý den – podobně jako zahradu je třeba stále okopávat, jinak zaroste plevelem a obnovit ji stojí zbytečně mnoho sil.

Více o The Room by Basmatee čtěte v magazínu City Life, luxusní příloze MF DNES, která vychází již tento pátek, 26. února v Praze. Magazín City Life přináší také rozhovor s módní návrhářkou Kateřinou Geislerovou a na dvanácti stranách vám ukáže, co se bude nosit letos na jaře.

Autor:


Nejčtenější

Platební karty dostávají nové funkce. Podívejte se, co už umí

Ilustrační snímek

Bezhotovostní placení „pípacími“ kartami strmě roste. Počet bezkontaktních transakcí v porovnání s loňskem stoupl o 28...

Češi mají mnohdy nesmyslné životní pojistky, říká odborník

Petr Borkovec

„V životním pojištění jsou Češi velmi často podpojištěni a mají nesmyslná připojištění,“ říká generální ředitel...



Víte, kolik let máte odpracováno? Pátrání se vyplatí kvůli důchodu

Ilustrační snímek

Pracovali jste pár let načerno? Už si nepamatujete, kde vás zaměstnali těsně po škole? Nechte si spočítat, kolik let...

Češi mění čile zaměstnání. A budou ještě aktivnější

Ilustrační snímek

Nezaměstnanost je na historicky nejnižších hodnotách. Zatímco firmy mají těžké časy, zaměstnanci naopak ty nejlepší....

Rozpoutá nová regulace národní banky od října hypoteční šílenství?

Ilustrační snímek

Česká národní banka zaznamenala nárůst objemu poskytnutých hypotečních úvěrů. Za mírným růstem stojí zřejmě i takzvané...

Další z rubriky

Ekonomka Lipovská: Délku pracovní doby a výši mezd by měl určit trh

Hana Lipovská je autorkou knihy „Kdo chce naše peníze? - Ekonomie bez politické...

Průměrná mzda v Česku roste, ve 2. čtvrtletí se vyhoupla na 31 851 korun. Platy ve veřejném sektoru však stoupají...

Odborník radí, jak poznat a motivovat budoucího šéfa

Ilustrační snímek

Aby byli spokojení zaměstnanci, musí být spokojení i vedoucí. Na nich závisí správných chod společnosti. Jak poznat...

Stokorunová stravenka má raketový nástup, dostává ji stále víc zaměstnanců

Ilustrační snímek

Firmy letos razantně přidávaly zaměstnancům na jídlo. Hodnota nejfrekventovanější stravenky se tak skokově zvýšila z...

Polovinu lidí v práci brzy nahradí roboti. Které profese zaniknou?

Polovinu lidí v práci brzy nahradí roboti. Které profese zaniknou?

Kurzy.cz Stroj versus člověk? Dnes zatím na trhu práce vítězí lidé, za čtyřicet let by se situace však mohla zcela změnit. Podle...

Najdete na iDNES.cz