Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jejich obchod funguje podobně jako za první republiky. A mají úspěch

aktualizováno 
Do obchodu The Room by Basmatee přišli původně jako zákazníci, teď ho vedou společně a daří se jim. Jiří Svoboda a Martin Hosnedl mají k oblečení a módě blízko. Jejich zákazníky jsou muži, kteří mají odvahu vyjádřit oblečením svou individualitu.

Jiří Svoboda (vlevo, 31), Martin Hosnedl (vpravo, 40) | foto: Tomáš Svoboda

Z kultovního obchodu se streetovým oblečením vyvinuli Jiří Svoboda a Martin Hosnedl unikátní concept store výhradně s pánskou módou. Prodávají originální kusy oblečení od menších progresivních značek zákazníkům, kteří se nebojí experimentovat.

Zajímavé profese

„Naši klienti se většinou pohybují v kreativním prostředí – pracují jako architekti, umělci nebo designéři. Chodí k nám ale nakupovat i právníci, kteří mají odvahu vyjádřit oblečením svou individualitu. Někteří zákazníci s námi i rostou a stejně jako se mění náš vkus a tím i nabídka, obměňují i oni postupně svůj šatník,“ říká Martin Hosnedl.

Jejich obchod The Room by Basmatee zaujme už vzhledem. Oblečení visí na lanech upevněných ve středovém sloupu, botám patří velkorysé otevřené police postavené šikmo do prostoru. Částečně tak zakrývají prodejní pult a kabinky na zkoušení. I přes nevelkou rozlohu mají zákazníci potřebné soukromí. Martin i Jiří tráví v obchodě většinu času, jsou jeho tváří a návštěvníkům poskytují příjemný servis.

Fotogalerie

„Snažíme se, aby obchod fungoval podobně jako za první republiky. Nechceme, aby za pultem stál v lepším případě nezaujatý prodavač. Naopak usilujeme o to, aby si lidé dokázali náš obchod spojit s konkrétní tváří majitele a důvěřovali nám. Proto musíme stát za prodejním pultem my a být připraveni plnit přání našich zákazníků, protože bez nich by obchod fungovat nemohl,“ směje se Jiří Svoboda.

Je vidět, že oba práce baví a obchod je jejich vášní. Nebojí se experimentovat a prakticky nepřetržitě vyhledávají pro své zákazníky nové originální značky. Pravidelně jezdí na veletrhy módy do Berlína, Paříže a Kodaně, kde vybírají většinu oblečení, bot a doplňků, jež se následující sezonu objeví v obchodu. „Rádi bychom, aby náš obchod fungoval jako inkubátor pro mladé tvůrce,“ říkají. A jaký je jejich recept na úspěch?

Osvědčené byznys tipy Martina Hosnedla a Jiřího Svobody:

  • Práce nás baví. I po čtyřech letech jsme každý den rádi v obchodě, pomáháme zákazníkům vybírat oblečení a kombinovat ho k sobě. Těšíme se na objevování nových kousků na veletrzích a při cestování.
  • Všechno zkoušíme. Prodáváme jen to, čemu bezpodmínečně věříme. Oblečení a boty vybíráme přímo u designérů, známe jejich příběh. Všechny modely také sami nosíme. Nabídka obchodu odráží náš přístup k módě a náš styl.
  • Známe své zákazníky. Myslíme na ně už při nákupu, a tak jim přivezeme často to, co přesně potřebují.
  • Máme rozdělené pravomoce. Oblečení a doplňky vybíráme společně, ale v běžném provozu se každý staráme o svou část – Martin o zákaznický servis a komunikaci obchodu, Jiří o sociální marketing a on-line kampaně.
  • Facebook, Instagram a blogy mají dnes velkou sílu. Jsme malá firma s velmi úzce zaměřeným profilem, fungují nám spíš alternativní formy propagace.
  • Hledáme nové cesty. Zákazníky oslovujeme zajímavými projekty a akcemi, představujeme jim nové značky, tvůrce, módní trendy, zveme je do obchodu na pop-up akce, party.
  • Koncept stále udržujeme. Nabídka oblečení je veliká a lidé si mohou koupit cokoliv. Chceme-li uspět, musíme jim nabídnout něco navíc a vtáhnout je do děje. O to se snažíme každý den – podobně jako zahradu je třeba stále okopávat, jinak zaroste plevelem a obnovit ji stojí zbytečně mnoho sil.

Více o The Room by Basmatee čtěte v magazínu City Life, luxusní příloze MF DNES, která vychází již tento pátek, 26. února v Praze. Magazín City Life přináší také rozhovor s módní návrhářkou Kateřinou Geislerovou a na dvanácti stranách vám ukáže, co se bude nosit letos na jaře.

Autor:



Nejčtenější

Daňové přiznání za rok 2017: využijte chytré interaktivní formuláře

Ilustrační snímek

Přiznat daně z příjmu musí každoročně statisíce Čechů. Daňové přiznání, které budete letos, tedy v roce 2018 vyplňovat,...

Některé profese si výrazně polepšily, berou o deset i patnáct tisíc víc

Ilustrační snímek

Tisíce nových příležitostí a často skokový nárůst mezd ve většině oborů. Někteří si polepšili i o 20 procent. Tak...



Smí lyžařské areály zablokovat přeprodaný skipas? U soudu by nejspíš narazily

Na libereckých sjezdovkách varují lyžaře před příliš rychlou jízdou zábrany i...

Přivstanou si, lyžují pár hodin a před polednem skipas prodají nově příchozím. Tito návštěvníci jsou trnem v oku...

KOMENTÁŘ: Hypotéka pod tři procenta? Zapomeňte

Martin Mašát

Hypotéky se sazbou pod dvě procenta jsou nejspíš minulostí. V roce 2018 se sazby s největší pravděpodobností vyhoupnou...

Sedm pravidel, jak změnit myšlení a stát se chytřejším

Ilustrační snímek

Myšlení se věnujeme téměř každý den, a to po většinu života. Měli bychom proto v myšlení vynikat. Mezi myšlením a...

Další z rubriky

Trh práce 2018: rvačka o lidi, váhavé přidávání a čekající cizinci

Ilustrační snímek

Nezaměstnanost bude dál klesat. Lidé dostanou přidáno, ale jen v některých oborech, nabídka benefitů se zefektivní....

Umýt, převléct, nakrmit. Jak se žije chůvám v Česku?

Ilustrační snímek

Přečte dětem pohádku, pohraje si s nimi a ve dvanáct jde domů. Také tiší křik a pláč, nutí děti do jídla a převléká je....

Překonat Baťu je na dlouho, říká muž, jehož výrobky jsou v každé kuchyni

Petr Chmela, zakladatel českého výrobce kuchyňských potřeb Tescoma

Ovar mnozí z nás uvaří v „jeho“ hrnci, nakrájíme ho „jeho“ nožem, chlebíčky dáme na „jeho“ mísy, pít budeme z „jeho“...

Bitcoin čeká letos možná až 50 štěpení. Časem možná vyrovná podíl ICO

Bitcoin čeká letos možná až 50 štěpení. Časem možná vyrovná podíl ICO

Kurzy.cz Bitcoin ze své podstaty není vůbec stabilní a umožňuje v podstatě neomezené možnosti štěpení hlavního vývojového kmene,...

Najdete na iDNES.cz