Diskuze

Nejabsurdnější výluka z pojištění: lidem nejvíce vadí zanedbání povinnosti

Zanedbání povinnosti pojištěného se stalo historicky první nejabsurdnější výlukou z pojištění. O vítězství této výluky rozhodlo v anketě na serveru Bankovnipoplatky.com více než 14 tisíc hlasujících. Jaké další výluky se lidem nelíbí?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Problém pojištění je, že i když pojistné podmínky obecně definuje pojišťovna a pojištěnec si z nich vybírá, měly by být od základu definovány jako výčet toho co NENÍ pojištěno a tento seznam by měla definovat pojišťovna (už jen proto, že desetistránkový seznam výluk by v podstatě automaticky znamenal neprodejnost takovéto pojistky). Tím by došlo o omezení jen na některé přesně definované věci/události a zde se otevírá prostor pro změnu smlouvy.

Tedy ne že bude odmítnuto plnění kvůli krupobití, protože na krupobití nebyla pojistka sjednána (tedy - není tam uvedeno), ale neplní se pouze v případě že je tam na krupobití uvedena (a sjednána) konkrétní výluka.

0 0
možnosti

Kde je v pojsitných výlukách zanedbání povinnosti, tam je velmi na zvážení pojistku neuzavírat.

Zanedbání povinnosti se totiž dá naroubovat na prakticky každou pojistnou událost.

0 0
možnosti

Moc pěkná anketa, nicméně nezmění se nic..pojišťovnictví to je největší zlodějina a navíc legální..

5 2
možnosti

hmm, jedeme do Slovinska jezdit do hor, obycejne trasy s cestovkou, mame pojisteni I na prudsi sjezdy, tak jsem zvedav na ty vyluky, kdyz se neco stane :-))

1 0
možnosti

Pojišťovny to je opravdu něco co by zasloužilo pozornost státu a společnosti celkově. Nejnovější případ co znám je pojišťovna UNION, která na Slovensku prodává turistické pojištění. Bratr takhle potkal dva polské turisty a nějak došlo na to, že jdou na túru (Malá Fatra) a jestli jsou pojištění a tak. Nebyli tak jim to doporučil. Těšil jak moc jim pomohl protože nakonec je zachraňovala horská služby. Jaké bylo jeho překvapení, když mu polští turisté poslali e-mail, ve kterém jim pojišťovna oznamuje, že jim nic neproplatí, protože dle pojistných podmínek se pojištění vztahuje jen pokud nepůjdou víš jak 1600 metrů nad mořem a horská služby je nalezla ve výšce 1630!

Jako někteří lidi mají tendenci bránit "svobodu" a "svobodnou vůli" a zamezovat regulaci, ale všechno má své hranice. Pojistné podmínky pro tuto pojistku jsou na 55 A4 a kolik lidí věnuje hodiny čtení textu, kde objektivně nemůže rozumět všem použitým obratům a slovům (například rozdíl mezi povodní a záplavou zná kolik lidí?).

Je v zájmu společnosti aby se lidé pojišťovali a chránili tak rozložením rizika sebe a následně i společnost, která by se musel starat o předlužené lidi, kteří jsi mysleli, že se chovají odpovědně, když se pojistili... A také v tomto podporuji snahu EU o ochranu spotřebitele protože jsou oblasti jako třeba pojišťovnictví, kde je postavení smluvních stran zcela zjevně v nerovnováze.

15 0
možnosti

Presne toto je klasický priklad,poistenie na jeden-dva dni,poistite sa za pár minút alebo len poslaním smsky,ale podmienky sú na hodiny čitania,zaplatenie konzultacie pravnika a s klučkami ako je uvedené hore.Pritom kopa normálne Turisticky značených trás v Nizkych i Vysokých Tatrách je nad 1600 metrov. Počul som i to,že robia svinstvá s tým keď sa človek šmykne a zletí zo značeného chodníka,že nechcú preplatiť záchranu,lebo horská služby musela dotyčného zachraňovať mimo chodník.

7 0
možnosti

Ten hovorca je smiešny. Poisťovne sú majstri v tom aby uviedli zavádzajúce tvrdenie. Napríklad dajú do výluk udalosť,ktorá je podobná ako poistená udalosť a veľmi ťažko sa dokazuje či nastala tá alebo tá. Víťazná výluka je klasickým príkladom, dá sa použiť na čokoľvek.

7 0
možnosti

Jenže pak si ta pojišťovna koleduje o soudní řízení a náhradu škody za zmatečné formulace. Pokud je tam ta výluka napsaná, tak je to ještě docela jasné. Mnohem horší je obecné pojištění a násprotože tam není konkrétně uvedeno, že plnění se na danou událost vztahuje.

0 0
možnosti