Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Porada nemá být řečnickou etudou

  14:15aktualizováno  14:15
Pokud chcete, aby byla porada účinná, musíte ji předem dobře připravit. Důležité je již stanovení termínu. U pravidelně opakovaných provozních porad by měl být dán předem. Například v úterý odpoledne. Nehodí se pondělní rána, kdy se lidé po neděli teprve rozkoukávají, ani páteční odpoledne, kdy už všichni zase spěchají na víkend.

Porada by neměla být delší než dvě hodiny, spolupracovníci však určitě ocení, když bude kratší. Zakažte vyrušování, nechte vypnout i mobilní telefony. Dejte všem předem program a stručné písemné podklady, získáte čas.

Jednotlivá vystoupení by neměla trvat déle než dvě až tři minuty, což by mělo platit i pro toho, kdo poradu vede. Postupně je dobré vedením porady pověřovat všechny členy týmu. Důležitým věcem věnujte velký prostor a malichernostem úměrně menší. Uvědomte si přitom, že lidé více mluví o tom, čemu rozumějí, a méně o tom, čemu ne.

Co radí BESSEL KOK, zástupce generálního ředitele Českého Telecomu
1. Jmenujte vedoucího porady, který opravdu umí vést lidi.
2. Stanovte si dobu, kterou budete poradě věnovat.
3. Shrňte každých 5-10 minut dosavadní závěry z porady.
4. Veďte poradu tak, aby její účastníci cítili, že mohou ovlivnit rozhodování.
5. Na závěr shrňte úkoly z porady za pomocí jasného plánu aktivit, ve kterém uveďte cíle, osoby zodpovědné za jednotlivé úkoly a termíny plnění.

Nenechávejte je proto diskutovat o tisícovkách a miliony rychle odmávnout. Nezapomínejte na záležitosti personální a vztahové. Jejich probrání napomáhá tmelení týmu. Je proto vždy na místě uvést nového pracovníka, popřát lidem k narozeninám a svátkům, zmínit jubilea.

Bujaré oslavy však na poradu nepatří. Ten, kdo vede poradu, by měl umět dobře komunikovat. Měl by si všimnout nálady lidí a zvolit uklidňující, či naopak povzbuzující tón. Je třeba také připomenout program a probrat splněné i nesplněné úkoly z předchozí porady.

Všichni účastníci by měli dostat prostor k vyjádření, nové či nesmělé spolupracovníky je k němu někdy potřeba vhodným způsobem vyzvat: "Tady Pepa nám k tomu ještě nic neřekl." "A co si o tom myslí naši noví kolegové?" Naopak osvědčené "mluvky" se hodí umravnit.

K probraným úkolům se nevracejte a nedovolte to ani dalším členům týmu. Nezapomínejte na zápisy, které mají být spíše rekapitulací úkolů včetně termínů a zodpovědných pracovníků než slohovou prací na téma průběh porady. Spolupracovníky určitě potěšíte, pokud je na závěr budete pozitivně stimulovat: "Já vím, čekají nás náročné úkoly, ale s vámi se toho nebojím."

Autoři:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Chcete být úspěšní? Naučte se naslouchat a dávat to ostatním najevo

Není důležité všechno v práci vědět, ale naslouchat lidem. To je ten klíč k dorozumění s ostatními. Kdo umí naslouchat, dokáže v kolektivu udržovat dobré...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Ilustrační snímek
Kariéru mají rozjetou na plný plyn, přestože jsou ze školy jen pár let

Zvládli to ostatní, zvládneš to taky, říkají rodiče dětem, aby je uklidnili a motivovali. Pokud to na vás platí, přečtěte si tři příběhy úspěšných mladých...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...
Volební preference Median: Před volbami ztrácí ANO, ČSSD i KSČM na úkor SPD a Pi...

Podpora ANO, ČSSD i KSČM se podle říjnového průzkumu agentury Median od září mírně snížila. Podobně klesala i podpora T... celý článek

Grafton Recruitment Praha
ERP Admin - Helios

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 50 000 - 70 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.