Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Povinné ručení bobtná, havarijní pojistka přestává být atraktivní

Povinné ručení je jedním z hlavních byznysů tuzemských pojišťoven. A jeho podoba se postupně mění. Z jednoduchého produktu se stává komplexní systém služeb, které mají klientům nabídnou více ochrany na cestách. Může však povinné ručení zcela nahradit havarijní pojistku?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

Byly články o "revoluci" v povinném pojištění a nějak se nám to asi zadrhlo. Byl to jen pokus nalákat klienty, nic víc. Podle mne, by revoluci udělalo, kdyby povinné pojištění bylo dvojí. Na auto, klidně jen podle kubatury a typu (osobní malé x velké, nákladní podle tonáže,...) a na řidičák. S poměrem třeba 40:60 a bonusy a malusy se počítají jen řidičům. Z praxe se ví, že bourají řidiči, ne auta.

Chápu, že pro držitele řidičáku, který jede na velikonoce a o vánoce k dětem by to byla poměrově darda, ale takový řidič je z pohledu vyježděnosti nejnebezpečnější. A eliminovalo by se, že s autem nebourajícího taťky jede synáček jak se služebním a vysype se 2x do roka. A malusy má taťka, synáček je čistý jak lilium. A zmizely by z registru řidičáky, které nejezdí.

Ale to není na akci pojišťoven, tohle by musel pořešit zákon - povinnost mít pojistku na auto i na řidičák.

1 0
možnosti

Idea zajímavá ale příliš komplikovaná. Současný systém defacto většině lidí vyhovuje a je poměrně jednoduchý. Konkurence funguje, takže hra na bonusy a malusy vcelku nefunguje, pojistit může kdokoliv cokoliv i bez nějakého vztahu k vozidlu, ceny jsou relativné nízké...

0 0
možnosti
AM

10 let staré BMW s tímto motorem a nájezdem bych chtěl vidět :D

1 0
možnosti
MM

Osobní údaje - jako opravdu nejdůležitější vidím ve vašem odkazu na nabídku pojištění, nutnost vyplnit osobní údaje. Je mi jasné, že bez znalosti toho kdo jsem a kde bydlím, mi nejlevnější povinné ručení nelze nabídnout. :-P

0 0
možnosti
JK

Ono totiž bez rodného čísla nelze nabídnout vůbec nic. To že vy řeknete že máte 100 měsíců bez nehod ještě neznamená že to tak spočítá kalkulačka pojišťovny. Dokonce by se v extrémním případě mohlo stát že byste byl vyhodnocen jako nepojistitelný. Obdobně u místa bydliště - k čemu by bylo strejdovi z Horní - Dolní vědět, kolik by zaplatil v Praze (jedna z nejdražších oblastí).

0 0
možnosti
KN

K46a81r34e83l 80N70o15v72á98k

22. 3. 2018 19:52

jako hlavní nevýhodu vidím ve výpočtu pojistky, kdy se to stále počítá z objemu a ne z výkonu.

příklad 1,0 l vykon 100 kw pojistka za 1500 kc

objem 3,0 l vykon 60 kw pojistka za 5000 kč

dále pak mě vytáčí, že o body příchází člověk na koho je pojistka a né kdo tu nehodu zavinil. 10 let bez nehod a stejnak mám v čkp 2 nehody a bonusy skoro žádné. Rv

výpočet je starý 20 let a že by to někdo předělal je ani nenapadne. ;-O

6 0
možnosti
AR

A30d13a23m 60R94y50c97h88l54ý

22. 3. 2018 21:00

za každou nehodu máte 24 měsíců mínus, ve vašem případě tedy 48 měsíců minus. 120 měsíců minus 48 tak pro pojištovnu máte jakoby 72 měsíců bez nehody. Po roce bez nehody Vám zase kladné měsíce přibudou

1 0
možnosti
MK

Povinné ručení nenahrazuje zatím havarijní.... To snad chápe každý ne? Nebo mi nějaké povinné ručení zaplatí opravu mého auta když ho rozbiju? Nějaké ty asistenční nesmysly jsou jen prvním krokem k jednomu pojištění, ale zcela určitě nenahrazuje havarijko

4 0
možnosti
JK

Máte pravdu v tom, že článek je v dělení na povinné a havarijní totální nesmysl. Ale na druhou stranu se mýlíte v hodnocení asistencí. Podle mne je to nejdůležitější připojejištění To pochopíte v okamžiku, kdy budete mít například ve Vídni vytlučenou baterii a přivolaný servisák si vezme 120€ v hotovosti a to bez dopravy ! V takových částkách se pár stovek ročně úplně ztratí.

0 0
možnosti
PP

to jsou fakt srandisti ti z Allianz, viz ti řidiči s velkým nájezdem a malou nehodovostí, ročně najedu 25tis+, celkem mám najeto těsně pod 500tis, jedna nehoda (na parkovišti jsem v noci při couvání před snad 10 lety škrábnul někomu zadní blatník) a z web kalkulačky té Allianzní bandy mi vypadlo povinné ručení 478 Kč/měs, tj. 5736 Kč/rok. U konkurence platím něco přes 3 tis.

Už se nedivím že si panáček z Allianz libuje nad těmi řidiči, to že je to sen pojišťovny mu věřím, nehodovost nula nula nic a příjem z toho tak 2x víc než jinde. Tihle řidiči jsou pro ně dar z nebes, to je kšeft když ne století, tak aspoň desetiletí. :-)

6 0
možnosti
PP

Tady ta pasáž: Malou senzaci v roce 2016 způsobila Allianz pojišťovna, když jako první začala nabízet motoristům výpočet ceny povinného ručení, který vycházel z počtu ujetých kilometrů a nikoli z objemu motoru, jak je běžně zvykem. „Dva roky od uvedení novinky na trh máme přes 100 tisíc nových klientů s tímto pojištěním. V praxi se nám tak potvrzuje, že do svých řad získáváme kvalitní řidiče s velmi malým škodným průběhem. A to je sen každé pojišťovny,“ vysvětluje mluvčí Allianz pojišťovny Václav Bálek.

0 0
možnosti
MS

Cit: "Jak přibývá doplňkových služeb k povinnému ručení, roste zároveň i jeho cena." Ta věta je myslím poněkud zavádějící.

Proč na férovku nenapsat, že většina pojišťoven na povinném ručení prodělává, a proto prostě potřebují zdražit? Jen se každá z pojišťoven pochopitelně ostýchá, protože je jasné, že zdražením může poslat část klientů ke konkurenci... - tím vzniká trochu patová situace, kdy každý hráč na pojišťovacím trhu by chtěl zdražit, ale nejradši by byl tím posledním, kdo to udělá.

Pokud mám správné informace, tak spíše než "přibýváním doplňkových služeb" je zdražení způsobeno potřebou krýt rostoucí škody (např. čím dál větší soudem přiznané odškodné za škody na zdraví a životech).

Osobně mám lepší pochopení pro zdražení mého povinného ručení, když tyto důvody znám, než když je přede mnou (a celou veřejností) pojišťovny tají. Ale samozřejmě stejně si radši vyberu pojišťovnu, která mne pojistí nejlevněji (a přitom bude solidní ve smyslu, že bude mít mou důvěru, že případně vzniklé škody uhradí).

13 0
možnosti
MA

M89a53r14t74i56n 87A77n56f84t

22. 3. 2018 11:50

Pojišťovny určitě nejsou v mínusu. Prostě potřebuji zvyšovat zisky. Před pár lety někde byl článek. Tuším Anglická pojišťovna z vybraného pojistného vyplatí 80% a Česká 30% . Nevím, už přesně ta čísla ale tak nějak to bylo.

6 1
možnosti
JF

Samozřejmě že havarijko přestává být atraktivní, jelikož pojišťovny plní podle svých tabulek, nikoli podle reality trhu.

Koupíte auto za milion, avšak podle pojišťovny má za tři roky cenu 300 tisíc. Což většinou neodpovidá ceně na trhu a už vůbec to nezajímá servis, při nacení opravy novými díly.

21 1
možnosti
JK

Hodnota auta podle pojišťovny docela přesně odráží "bazarovou" cenu, třebas podle Tipcars. Pokud si myslíte že to auto má hodnotu vyšší, tak si ho můžete zkusit prodat za vyšší :-/ A pokud je rozdíl v nadstandartní výbavě - tak je to vaše chyba, 99% klientů o lepší výbavě pojišťováka odmítne informovat.

Já mám starší auto, havarijní platím cca 2000Kč a za loňský rok jsem 12 tisíc v plusu. Obdobně asistence - připlatil jsem si cca 600 ale odtah ze zahraničí při poruše termostatu která nešla do stanovené doby opravit na místě byl mnohonásobně dražší.

0 0
možnosti
JK

Nemůže nahradit havarijní pojištění. Havarijní pojištění kryje většinu škod, které si způsobíte sami a kryje též škody u kterých nezjistíte pachatele včetně odcizení vozu. Povinné ručení je v základu jen pro povinné odškodnění těch, kterým škodu způsobíte a různé jeho nadstavby jsou za příplatky. Většinu z těch příplatků řeší dobří prodejci aut takzvanou zárukou mobility. A v neposlední řadě je havarijní pojištění rychlejší při vyřizování škody zejména ve sporných případech. Raději dám 5tisíc za spoluúčast, než abych čekal na opravení vozu půl roku...

9 1
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...