Diskuze

Povinné ručení bobtná, havarijní pojistka přestává být atraktivní

Povinné ručení je jedním z hlavních byznysů tuzemských pojišťoven. A jeho podoba se postupně mění. Z jednoduchého produktu se stává komplexní systém služeb, které mají klientům nabídnou více ochrany na cestách. Může však povinné ručení zcela nahradit havarijní pojistku?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Byly články o "revoluci" v povinném pojištění a nějak se nám to asi zadrhlo. Byl to jen pokus nalákat klienty, nic víc. Podle mne, by revoluci udělalo, kdyby povinné pojištění bylo dvojí. Na auto, klidně jen podle kubatury a typu (osobní malé x velké, nákladní podle tonáže,...) a na řidičák. S poměrem třeba 40:60 a bonusy a malusy se počítají jen řidičům. Z praxe se ví, že bourají řidiči, ne auta.

Chápu, že pro držitele řidičáku, který jede na velikonoce a o vánoce k dětem by to byla poměrově darda, ale takový řidič je z pohledu vyježděnosti nejnebezpečnější. A eliminovalo by se, že s autem nebourajícího taťky jede synáček jak se služebním a vysype se 2x do roka. A malusy má taťka, synáček je čistý jak lilium. A zmizely by z registru řidičáky, které nejezdí.

Ale to není na akci pojišťoven, tohle by musel pořešit zákon - povinnost mít pojistku na auto i na řidičák.

1 0
možnosti

Idea zajímavá ale příliš komplikovaná. Současný systém defacto většině lidí vyhovuje a je poměrně jednoduchý. Konkurence funguje, takže hra na bonusy a malusy vcelku nefunguje, pojistit může kdokoliv cokoliv i bez nějakého vztahu k vozidlu, ceny jsou relativné nízké...

0 0
možnosti

10 let staré BMW s tímto motorem a nájezdem bych chtěl vidět :D

1 0
možnosti

Osobní údaje - jako opravdu nejdůležitější vidím ve vašem odkazu na nabídku pojištění, nutnost vyplnit osobní údaje. Je mi jasné, že bez znalosti toho kdo jsem a kde bydlím, mi nejlevnější povinné ručení nelze nabídnout. :-P

0 0
možnosti

Ono totiž bez rodného čísla nelze nabídnout vůbec nic. To že vy řeknete že máte 100 měsíců bez nehod ještě neznamená že to tak spočítá kalkulačka pojišťovny. Dokonce by se v extrémním případě mohlo stát že byste byl vyhodnocen jako nepojistitelný. Obdobně u místa bydliště - k čemu by bylo strejdovi z Horní - Dolní vědět, kolik by zaplatil v Praze (jedna z nejdražších oblastí).

0 0
možnosti

K72a69r96e32l 19N58o50v48á22k

22. 3. 2018 19:52

jako hlavní nevýhodu vidím ve výpočtu pojistky, kdy se to stále počítá z objemu a ne z výkonu.

příklad 1,0 l vykon 100 kw pojistka za 1500 kc

objem 3,0 l vykon 60 kw pojistka za 5000 kč

dále pak mě vytáčí, že o body příchází člověk na koho je pojistka a né kdo tu nehodu zavinil. 10 let bez nehod a stejnak mám v čkp 2 nehody a bonusy skoro žádné. Rv

výpočet je starý 20 let a že by to někdo předělal je ani nenapadne. ;-O

6 0
možnosti

A28d48a92m 13R54y37c26h71l26ý

22. 3. 2018 21:00

za každou nehodu máte 24 měsíců mínus, ve vašem případě tedy 48 měsíců minus. 120 měsíců minus 48 tak pro pojištovnu máte jakoby 72 měsíců bez nehody. Po roce bez nehody Vám zase kladné měsíce přibudou

1 0
možnosti

Povinné ručení nenahrazuje zatím havarijní.... To snad chápe každý ne? Nebo mi nějaké povinné ručení zaplatí opravu mého auta když ho rozbiju? Nějaké ty asistenční nesmysly jsou jen prvním krokem k jednomu pojištění, ale zcela určitě nenahrazuje havarijko

4 0
možnosti

Máte pravdu v tom, že článek je v dělení na povinné a havarijní totální nesmysl. Ale na druhou stranu se mýlíte v hodnocení asistencí. Podle mne je to nejdůležitější připojejištění To pochopíte v okamžiku, kdy budete mít například ve Vídni vytlučenou baterii a přivolaný servisák si vezme 120€ v hotovosti a to bez dopravy ! V takových částkách se pár stovek ročně úplně ztratí.

0 0
možnosti

to jsou fakt srandisti ti z Allianz, viz ti řidiči s velkým nájezdem a malou nehodovostí, ročně najedu 25tis+, celkem mám najeto těsně pod 500tis, jedna nehoda (na parkovišti jsem v noci při couvání před snad 10 lety škrábnul někomu zadní blatník) a z web kalkulačky té Allianzní bandy mi vypadlo povinné ručení 478 Kč/měs, tj. 5736 Kč/rok. U konkurence platím něco přes 3 tis.

Už se nedivím že si panáček z Allianz libuje nad těmi řidiči, to že je to sen pojišťovny mu věřím, nehodovost nula nula nic a příjem z toho tak 2x víc než jinde. Tihle řidiči jsou pro ně dar z nebes, to je kšeft když ne století, tak aspoň desetiletí. :-)

6 0
možnosti

Tady ta pasáž: Malou senzaci v roce 2016 způsobila Allianz pojišťovna, když jako první začala nabízet motoristům výpočet ceny povinného ručení, který vycházel z počtu ujetých kilometrů a nikoli z objemu motoru, jak je běžně zvykem. „Dva roky od uvedení novinky na trh máme přes 100 tisíc nových klientů s tímto pojištěním. V praxi se nám tak potvrzuje, že do svých řad získáváme kvalitní řidiče s velmi malým škodným průběhem. A to je sen každé pojišťovny,“ vysvětluje mluvčí Allianz pojišťovny Václav Bálek.

0 0
možnosti

Cit: "Jak přibývá doplňkových služeb k povinnému ručení, roste zároveň i jeho cena." Ta věta je myslím poněkud zavádějící.

Proč na férovku nenapsat, že většina pojišťoven na povinném ručení prodělává, a proto prostě potřebují zdražit? Jen se každá z pojišťoven pochopitelně ostýchá, protože je jasné, že zdražením může poslat část klientů ke konkurenci... - tím vzniká trochu patová situace, kdy každý hráč na pojišťovacím trhu by chtěl zdražit, ale nejradši by byl tím posledním, kdo to udělá.

Pokud mám správné informace, tak spíše než "přibýváním doplňkových služeb" je zdražení způsobeno potřebou krýt rostoucí škody (např. čím dál větší soudem přiznané odškodné za škody na zdraví a životech).

Osobně mám lepší pochopení pro zdražení mého povinného ručení, když tyto důvody znám, než když je přede mnou (a celou veřejností) pojišťovny tají. Ale samozřejmě stejně si radši vyberu pojišťovnu, která mne pojistí nejlevněji (a přitom bude solidní ve smyslu, že bude mít mou důvěru, že případně vzniklé škody uhradí).

13 0
možnosti

M93a68r37t11i90n 74A71n51f53t

22. 3. 2018 11:50

Pojišťovny určitě nejsou v mínusu. Prostě potřebuji zvyšovat zisky. Před pár lety někde byl článek. Tuším Anglická pojišťovna z vybraného pojistného vyplatí 80% a Česká 30% . Nevím, už přesně ta čísla ale tak nějak to bylo.

6 1
možnosti

Samozřejmě že havarijko přestává být atraktivní, jelikož pojišťovny plní podle svých tabulek, nikoli podle reality trhu.

Koupíte auto za milion, avšak podle pojišťovny má za tři roky cenu 300 tisíc. Což většinou neodpovidá ceně na trhu a už vůbec to nezajímá servis, při nacení opravy novými díly.

21 1
možnosti

Hodnota auta podle pojišťovny docela přesně odráží "bazarovou" cenu, třebas podle Tipcars. Pokud si myslíte že to auto má hodnotu vyšší, tak si ho můžete zkusit prodat za vyšší :-/ A pokud je rozdíl v nadstandartní výbavě - tak je to vaše chyba, 99% klientů o lepší výbavě pojišťováka odmítne informovat.

Já mám starší auto, havarijní platím cca 2000Kč a za loňský rok jsem 12 tisíc v plusu. Obdobně asistence - připlatil jsem si cca 600 ale odtah ze zahraničí při poruše termostatu která nešla do stanovené doby opravit na místě byl mnohonásobně dražší.

0 0
možnosti

Nemůže nahradit havarijní pojištění. Havarijní pojištění kryje většinu škod, které si způsobíte sami a kryje též škody u kterých nezjistíte pachatele včetně odcizení vozu. Povinné ručení je v základu jen pro povinné odškodnění těch, kterým škodu způsobíte a různé jeho nadstavby jsou za příplatky. Většinu z těch příplatků řeší dobří prodejci aut takzvanou zárukou mobility. A v neposlední řadě je havarijní pojištění rychlejší při vyřizování škody zejména ve sporných případech. Raději dám 5tisíc za spoluúčast, než abych čekal na opravení vozu půl roku...

9 1
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...