Práce, manažerka

Práce, manažerka - Práce, manažerka | foto: Profimedia.cz

Práce z domova snižuje firmám náklady

Moderní firmy zjišťují, že se jim nevyplatí zřizovat velké kanceláře a platit za jejich pronájem. Stávají se z nich virtuální firmy jejichž zaměstnanci pracují z domova.

Rostoucí počet teleworkerů neboli lidí, kteří pro svoji firmu plní úkoly z tepla svého domova, souvisí s rychlým rozvojem telekomunikačních a výpočetních technologií. Podle údajů z října minulého roku překročil počet teleworkerů v České republice stotisícovou hranici a stále stoupá.

Odborníci tvrdí, že tento nový druh zaměstnávání lidí může vyřešit problémy se sháněním práce, které mají především ženy s malými dětmi nebo zdravotně postižení.

Pro firmy znamená využití teleworkingu výrazné snížení nákladů. Nemusejí totiž platit za pronájem či provoz velkých kanceláří. Náklady spojené s nemovitostmi totiž představují hned po mzdách druhou nejvyšší firemní nákladovou položku.

popisekČÍM SI SNÍŽÍ DANĚ
podnikatelé

Teleworkeři však přesto nadále potřebují přístup k profesionálně vybaveným pracovištím a zasedacím místnostem na pořádání schůzí. Firmy tedy mohou vybudovat samy nějaké kancelářské prostory a nakoupit do nich potřebné vybavení, nebo si je mohou pronajmout v rámci outsourcingu už vybavené a ušetřit tím další náklady.

„Je v zájmu firem, aby mobilitu a outsourcing pracovišť přijaly jako nové řešení, které může významně a pozitivně ovlivnit jejich náklady,“ sdělil Kenneth Ohlendorff, viceprezident společnosti Regus Group pro severní část regionu Evropa, Střední východ a Afrika.

Tato společnost jako první v Česku začala nabízet pronájem plně vybavených kanceláří a profesionálně zařízených zasedacích místností.