Ilustrační foto.

Ilustrační foto.

Přes internet si změníte už i adresu na pojistné smlouvě

  • 6
Sjednat si pojištění on-line bez návštěvy pobočky je naprosto běžné. Ale až donedávna jste nemohli měnit základní osobní údaje. Teď už to umožňují dvě pojišťovny, Česká pojišťovna a ČSOB Pojišťovna. Přes internet změníte na pojistných smlouvách například adresu, kontaktní údaje, ale i státní poznávací značku vašeho vozidla.

Zájemci o různé druhy pojištění si většinou nejprve shánějí informace na webu. Pak se teprve rozhodují, jaký produkt si pořídí. Proto Česká pojišťovna rozšířila portfolio možností, co vše se dá změnit přes jejich internetové stránky. 

Změnit můžete například adresu trvalého bydliště, telefon, e-mailovou adresu a SPZ. "Na většinu institucí musíte při změně adresy dojít osobně, případně existuje možnost zaslat doporučený dopis, kde žádáte o změnu. Proto jsme přistoupili k tomu, aby se adresa na pojistné smlouvě dala změnit on-line," vysvětluje Michael Knapp, ředitel odboru přímých kanálů České pojišťovny.

Pokud využijete nabídky a změníte si potřebné údaje přes internet, přijde vám e-mailem potvrzení o změně.

Bezpečnost je na prvním místě

Přes internet tedy lze měnit i poměrně citlivé osobní údaje. Proto je důležitá bezpečnost formulářů a celých internetových stránek.  "Web České pojišťovny je kvalitně zabezpečen," tvrdí Zdeněk Kaplan, náměstek ČP pro informační technologie. "Vždy se ověřují údaje klienta z jeho smlouvy. Snažili jsme se o kompromis mezi bezpečností a pohodlím uživatele," doplnil Kaplan.

Údaje, které po vás kvůli bezpečnosti budou po přihlášení chtít, je číslo smlouvy, datum narození, případně identifikační číslo vozu. Systém pak vygeneruje dvě kontrolní otázky, na které jste vy sami zadali odpověď při první návštěvě webu. V případě, že byste odpověděli třikrát špatně, jsou veškeré možnosti změn zablokovány.  

U ČSOB Pojišťovny lze měnit adresu on-line už od dubna

Podobně jako u České pojišťovny fungují internetové stránky ČSOB Pojišťovny, která měnění osobních údajů nabízí od letošního dubna.

"Ke změně kontaktních údajů nedochází každý den. Přesto se aplikace těší velké oblibě mezi klienty. Častěji je ale využíváno sledování procesu likvidace pojistných událostí," informuje o zkušenostech s úpravou údajů tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny Tomáš Hejda.

Co si změníte přes internet u tuzemských pojišťoven

Většina pojišťoven plánuje rozšíření on-line služeb na rok 2010. U Allianz si momentálně můžete zjistit pouze stav své pojistné smlouvy a vytvořit si osobní konto, kde máte přehled o svých sjednaných pojištěních. Přes internet ještě lze u Allianz vkládat dokumenty potřebné k likvidaci pojistné události.

AXA nabízí také sledování stavu pojistných smluv. Ale to je vše. Pro měnění osobních údajů u životního pojištění musíte písemně požádat prostřednictvím Změnového listu. Vše, co se týká neživotního pojištění, můžete nahlásit telefonicky nebo e-mailem.

Česká podnikatelská pojišťovna umožňuje zobrazení informací o pojistné smlouvě a změnu jména, titulu, kontaktních údajů (telefonní čísla, e-mail) a vybraných dat o vozidle, jako jsou čísla technického průkazu a státní poznávací značky.

Česká pojišťovna od 12. listopadu nabízí svým klientům on-line změnu veškerých osobních údajů, forem placení, změnu údajů o pojištěném vozidle a vrácení přeplatku pojistného. Prakticky to znamená, že přes internet změníte takřka všechny náležitosti pojistné smlouvy u všech produktů.

ČSOB Pojišťovna od dubna letošního roku prostřednictvím svých webových stránek umožňuje měnit titul, jméno, adresu a kontaktní údaje. On-line můžete spravovat i své investiční portfolio v rámci životního pojištění.

Direct Pojišťovna nabízí jen zobrazování informací o smlouvě, základní údaje a nahlášení škodní události a například doplnění registrační značky. Direct na příští rok také plánuje rozšíření on-line služeb.

Bez návštěvy pobočky pojišťovny Generali můžete nahlásit přes internet například změnu SPZ, číslo technického průkazu, místa při pojištění domácnosti a oznámení o ukončení stavby či rekonstrukce.

U Kooperativy lze sledovat aktuální stav likvidace pojistné události a změnit kontaktní údaje pro elektronickou komunikaci.

Klienti Pojišťovny České spořitelny mohou on-line získat pouze detailní informace o pojistných smlouvách. "Na začátek příštího roku chystáme nové webové stránky, na kterých bude možné provádět on-line změny osobních údajů," říká tisková mluvčí České spořitelny Pavla Langová.

Uniqa také on-line služby teprve plánuje. Jste-li klienty této pojišťovny, můžete o změně informovat telefonicky, písemně nebo e-mailem.