Transakční terminál

Transakční terminál | foto: Česká spořitelna

Přes nové transakční terminály zaplatíte složenku i fakturu

  • 8
Česká spořitelna zprovoznila ve velkých městech České republiky transakční terminály. Samoobslužný terminál snímá doklady na podporovaných formulářích a načítá údaje z čárového kódu. To znamená, že přes něj můžete zaplatit složenku, ale i fakturu.

Nové samoobslužné zařízení funguje hlavně pro vyřízení bezhotovostních plateb. Terminál vypadá jako bankomat, ale hotovost nevydává. Vše se ovládá pomocí dotykové obrazovky, kde si můžete vybrat z nabízeného menu.

Potvrzení o platbě dostanete

Služba je dostupná jen pro klienty České spořitelny. Nejprve do terminálu vložíte debetní kartu a zadáte PIN. Takže identifikace probíhá stejně, jako při výběru z bankomatu. "Terminál však zatím neakceptuje kreditní karty, ale počítáme s tím, že do půl roku by se to mělo změnit," dodává Miloslav Křečan z kartového centra České spořitelny.

Z nabídky si pak vyberete, jakou transakci chcete provést. Terminál nabízí například dobití kreditu mobilních telefonů, změnu PINu, dotaz na limit na kartě nebo právě nové zadání příkazu k úhradě.

Po provedení příkazu k úhradě automaticky dostanete potvrzení o zadání platby a originál platebního příkazu. Ještě před tím si zadané údaje můžete zkontrolovat. Pokud se například spletete v zadávání čísla účtu na složence, údaj lze okamžitě opravit.

Transakční terminál

Zaplatit můžete i fakturu. Terminály zatím podporují jen SIPO České pošty a v jednání je možnost placení faktur od ČEZu. Uhradit přes terminál můžete jednopoložkový nebo třípoložkový příkaz k úhradě České spořitelny a poštovní poukázku A České pošty.

Převést během jednoho dne můžete pomocí terminálu 199 999 korun. Přes sběrný box je denní limit 99 999 korun. Poplatek za jeden převod v rámci České spořitelny je pět korun a do jiné banky sedm korun.

"Zatím je v provozu celkem 11 terminálů v celé České republice. Plánujeme, že postupem času by ve velkých pobočkách mohly terminály nahradit sběrné boxy," plánuje do budoucna Miloslav Křečan.

Česká spořitelna slibuje, že u každého terminálu bude brigádník, který vám se zadáváním poradí. Otázka je, zda tato forma placení osloví větší množství lidí. V bezhotovostních platbách totiž jasně vede internetové bankovnictví a starší lidé stále rádi využívají služeb pošty.

Podobné terminály plánují i ostatní banky. "V blízké době plánujeme umístění samoobslužného kiosku na pobočce České pošty, kde bychom zároveň chtěli umístit také depozitní bankomat a vytvořit tak jakési "self-service místo" umožňující výběry, vklady i bezhotovostní transakce," říká Denisa Salátková tisková mluvčí Poštovní spořitelny.

Chystáte se využít služeb transakčního terminálu?

celkem hlasů: 1415

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 sobota 6. března 2010. Anketa je uzavřena.

Ne, raději využívám internetové bankovnictví
Ne, raději využívám internetové bankovnictví 758
Ne, tato služba mě nezaujala
Ne, tato služba mě nezaujala 276
Ano, služba mě zaujala
Ano, služba mě zaujala 248
Ano, ale jen si to vyzkouším
Ano, ale jen si to vyzkouším 133