Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při jednání zvítězíte, jen když se nedohadujete

aktualizováno 
Dovést obchodní jednání do úspěšného konce je velkým uměním. Důležitá je nejen obratnost a flexibilita v komunikaci, ale také znalost produktu, umění naslouchat nebo přijít s nabídkou v pravý čas. Jakékoliv odborné znalosti nebo nazpaměť naučená etiketa nenahradí osobní kouzlo, charizma a sympatie.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - Podání ruky | foto: Profimedia.cz

Vyhrajete jen tehdy, když se nepřete
Jakékoliv jednání začínejte přátelsky v příjemné atmosféře a chovejte se jako rovný "soupeř" . A to i v případě, cítíte-li blížící se prohru. Dejte protistraně pocit důležitosti. Také váš obchodní partner musí vědět, že to, o čem hovoří, je pro vás srozumitelné. Vyslechněte si trpělivě názor druhého, nebojte se zeptat, je-li vám něco nejasné.

Připravte si argumenty, kterými svého obchodního partnera přesvědčíte o vaší znalosti nejen nabízeného produktu, ale také o tom, že znáte svoji cenu. Toho se pak držte během celého jednání. Stůjte si za svými argumenty. Jakmile malinko v jednání zaváháte, jste na začátku prohry.

Važte si přesvědčení druhých
Na obchodním jednání nikdy neříkejte druhému, že se mýlí. Pokud uděláte chybu vy, rychle a ochotně ji uznejte a snažte se o co nejkvalitnější nápravu. Během rozhovoru se snažte vést svůj protějšek jednáním a způsobem komunikace k tomu, aby s vámi sám od sebe souhlasil.

Abyste měli co nejvíce argumentů a informací o nabízeném produktu, nechte hlavně hovořit svůj protějšek. Dozvíte se často informace, které jsou nad rámec obchodního jednání a které vám pomůžou se nejen lépe zorientovat, ale také možná zvítězit.

Po dobu obchodního jednání se snažte dívat na věci očima druhého
Pokud se vám podaří nejen na základě obratné komunikace, ale také pozitivní manipulace druhé přesvědčit, nechte je v domnění, že myšlenka, kterou jste jim podsunuli, je jejich.

Respektujte nejen názory, ale také přání a názory druhých
Během rozhovoru hovořte zajímavě. Mějte na paměti, že lidi více poslouchají tón vašeho hlasu, než přesně slova, která vyslovujete. Nezapomeňte tedy na zvýšení nebo snížení hlasu, pomlky ve chvíli, kdy chcete protistranu napnout. Rozhodně nemluvte rychle a pořád.

Vyzvěte k soutěživosti, pokud vyhrajete, nechte pocit výhry spíše druhým, jinak s vámi příště do dalšího obchodního jednání nepůjdou, protože se budou cítit poraženi a před vámi nejistě. Úspěch budete mít jen tehdy, když necháte ostatní vyniknout a dáte ostatním pocit jedinečnosti.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Ode dneška až do penze. Zážitky mladých a rady, jak přežít první práci

Je to šok. Jeden den sedíte ve školní lavici, druhý za pracovním stolem. Ve zcela novém světě. Musíte si zvyknout na pravidla, zodpovědnost, stereotypní režim...  celý článek

Ilustrační snímek
Srovnání: kdy má podnikatel zůstat OSVČ a kdy se mu vyplatí společnost

Asociace malých a středních podniků a živnostníků srovnala z právního a daňového pohledu, co je pro podnikatele výhodnější - zda nést titul osoby samostatně...  celý článek

Ilustrační snímek
Poradna: Mám být na mobilu, v pohotovosti. Kdy můžu říct šéfovi dost?

Zaměstnavatel mi nařídil držet pracovní pohotovost. Můžu to odmítnout, když se mi to nehodí? A dostanu peníze i za to, že nakonec do práce nepůjdu? Pokud jste...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy
Kdo tady lže? Lithium, aneb jak to bylo doopravdy

Publikováno: 17.10.2017 Autor: Odbor komunikace a marketingu 10500 Poslední dny hýbe českým mediálním prostorem kolem p... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.