Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příběh čtenáře: šel do restaurace jen kvůli slevě, tu mu ale nepřiznali

aktualizováno 
Pavel v listopadu dostal do schránky seznam partnerů, u kterých je možné díky platbě Citi kreditní kartou získat různé slevy. Zašel do restaurace z přiloženého letáčku, ale o slevě nikdo nevěděl.
Při placení kartou můžete získat bonus. Někdy si o něj ale musíte říct. Ilustrační foto

Při placení kartou můžete získat bonus. Někdy si o něj ale musíte říct. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Pavel koncem listopadu pozval svou rodinu na oběd do restaurace V Kolkovně. Vybral si ji kvůli tomu, že při platbě kartou měl dostat desetiprocentní slevu. Obsluha restaurace mu odmítla slevu přiznat s tím, že žádné informace o poskytování slevy nemají.

Čtenář Pavel se s nepřiznanou slevou nesmířil. V restauraci utratil něco přes tři tisíce korun, takže sleva měla být tři stovky. Obrátil se tedy na banku, aby mu částku, která měla být odečtena při placení, vrátili. Po dvou měsících mu 300 korun banka opravdu na účet připsala.

O slevu je tedy dobré se přihlásit, a pokud ji někdo neuzná, ptát se proč. "Slevu našim zákazníkům, kteří zaplatí Citi kreditní kartou, běžně poskytujeme, ale jen v jedné ze sítě restaurací Kolkovna," sdělil iDNES.cz pracovník restaurace. To, že Pavel slevu nedostal zapříčinily neshody banky s restaurací. V té době, kdy chtěl Pavel uplatnit slevu, se totiž měnily restaurace, které se do akce zapojily.

"Na konci minulého roku došlo ze strany provozovatele restaurací Kolkovna ke změnám, které zapříčinily, že Citibank svým klientům nadále poskytuje desetiprocentní slevu pouze v jedné restauraci této sítě," vysvětluje Branislav Cehlárik, manažer pro vnější vztahy Citibank Europe.

Cehlárik dodává, že klienty o změně banka informovala na webových stránkách. K úpravě slevy v Kolkovnách došlo až po rozeslání informačního bulletinu Citi News. Citibank láká nové klienty právě na to, že s kreditní kartou mohou ušetřit, díky slevám, které dostanou při platbě jejich kartou.

Peníze jsou zpátky na účtě

Dnes už Pavel na svém účtě peníze má. "Reklamovaná částka byla klientovi připsána na účet. Klient byl zároveň informován emailem o vyřízení jeho reklamace, a že připsanou částku uvidí na svém následujícím výpise nebo v internetovém bankovnictví v následujících dnech," uvádí Cehlárik.

"Klient nárok na slevu bezesporu měl a je dobře, že si o své peníze řekl bance," chválí čtenáře Lucie Petránková ze sdružení obrany spotřebitelů Spotřebitel.net. V podstatě je to podobná situace, jako kdyby obchodní dům lákal na zlevněné zboží a u pokladny by věc byla za plnou cenu.

jak správně postupovat

  • Jako první by měl klient uplatnit reklamaci u toho, kdo inzeroval poskytnutí slevy (v tomto případě u banky).
  • Reklamace má být uplatněna neprodleně a nejlépe písemně.
  • Pokud bude klient s reklamací neúspěšný, zbývá se dožadovat slevy u soudu. V tomto případě je vhodné si rozmyslet, zda stojí za to žalovat.
  • Většinou je lepší informovat ostatní spotřebitele, to bývá pro společnosti mnohem větší ostuda a i motivace dostát svým závazkům.

Lucie Petránková ze Sdružení obrany spotřebitelů Spotrebitel.net

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Falešná advokátka je okradla, ale trestný čin se prý nestal

Ilustrační snímek

Asi všichni známe postavu falešného vrchního Vrány z oblíbené české komedie. Úsměv na tváři nám ovšem ztuhne, pokud se...

Kvíz: volno na svatbu či stěhování. Kdy ho musí firma proplatit?

Ilustrační snímek

Pokud jste zaměstnaní, pak určitě víte, že máte nárok na dovolenou. Jak je to ale v případech, kdy do práce nemůžete...

Víte jak ušetřit na nákupu v zahraničním e-shopu? Otestujte se

Ilustrační snímek

Nakupování přes internet je pro většinu z nás docela běžnou záležitostí. Když nakupujeme v rámci Evropské unie, je to...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz