Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Přicházejí měsíce hubené na práci

Průzkumy dokazují, že práci obtížněji hledají například lidé starší nebo s nízkým vzděláním, ženy po mateřské dovolené či zdravotně postižení. Někdy však mají potíže i vysokoškoláci, což nebývá běžné. Záleží totiž na nabídce práce v regionu, kde člověk žije. Nebo na tom, jestli ji hledá v březnu, či prosinci a zda dost usilovně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

studentka

12. 12. 2003 17:45
pardon
pardon za překlepy, píšu rychle
0 0
možnosti

no comment

11. 12. 2003 21:25
důchodci
Nemám nic proti důchodcům, ale kolik je u nás pracujících v důchodovém věku, nezřídka pobírající dva platy (důchod + plat) ? A to na místech, která by mohla být obsazena mladšími ročníky. Ale Svaz známých je u nás nejsilnější stranou. Ti, co mladé , do tohoto stavu přivedli, si spokojeně rozdělují pracovní mista navzájem stále. Jen když jsou stále u koryt.
0 0
možnosti

studentka

11. 12. 2003 20:55
Bojíte se mladších
Vážení , má tu vůbec někdo ponětí o složité situaci absolventů?
Studuju prestižní obor na VŠ, umím anglicky, trochu německy, mám praxi a úspěchy ve dvou kreativních (ovšem ne příliš výdělečných) oborů, podílím se na ekonomickém mezinárodním projektu atd. Dá se tedy říct, že jsem oproti 90% svých vrstevníků úspěšná. Jenže...
...rodiče mě po škole "nedoporučí" na manažerskou pozici odpovídající mým schopnostem
...a přestože jsem pro své uplatnění na trhu práce udělala maximum, jistě se stane, že i ty líné dětičky Top manažerů, konzultantek a vyšších státních úředníků budou mít lepší práci než já.
TOMU říkám problém: V ČR se lidé neumí chovat k tzv. "mozkům" a radši si na vedoucí místa dosadí ovladatelné debílky... Strach té starší generace je obrovský. Strach z konkurence.
 
 
 
 
 
0 0
možnosti

Dumbíček

11. 12. 2003 22:41
Re:
Ono máš vlastně pravdu, ale opravdu si myslíš, že jsi tak dobrá a nenahraditelná? Budeš se muset naučit žít s tím, že každý je nahraditelný a nikdo není nepostradatelný. Jinak řečeno na trhu práce je spousta tobě rovnocených lidí a tudíž při konečném výběru rozhodují známosti a příbuzenské stavy. To platí všude na světě a pokud ne, jde v daném případě o světlou vyjímku. Takový je holt život.
0 0
možnosti

fr-mottl

11. 12. 2003 17:50
..se snad vsichni zblaznili
Vyplach mozku panem profesorem se skutecne vydaril. Jak to ctu, tak je velka vetsina toho nazoru, ze delat se musi a prace je dost. Tak predne, s rustem produktivity prace bude v budoucnu pracovnich mist, tak jak je dnes zname rapidne ubyvat. Dale ten pojem prace. Zena, starajici se o deti ma prace nad hlavu, ale podle teto diskuze je to flink. Prosim o presnost - nejde o praci, jde o zavisly zamestnanecky pomer. Je nekdo, kdo se vali na urade ( ma smlouvu, protoze mel zname) hodnotnejsi clovek, nez ten, ktery tuto smlouvu neziskal? A pak ta predstava, ze ti nezamestnani budou uklizet na namesti. Misto toho , aby to delala firma profesionelne a vyhodne, tak to budou delat demotivovani nezamestnani. Casto se namita, aby tito lide nepracovali na cerno. K smichu. Kdo takove na cerno zamestnava a plati. Jini nezamestnani? Ano. pan profesor se skutecne na tomto lidu podepsal, kdyz se mu podarilo skoro vsem namluvit, ze kapitalismus je prirodni zakon.
0 0
možnosti

Laci

11. 12. 2003 19:14
Re:
Kapitalismus jako takovy asi ne, ale jeho principy stoji na prirodnich zakonech (zejmena prirodni vyber), proto je to take v soucasnosti jediny spolecensky system ktery efektivne funguje.
Nechapu co je vyhodne na tom, kdyz namesti bude uklizet firma, ktera si za to necha pochopitelne (tucne) zaplatit, misto nezamestnanych, coz nestoji NIC. Rovnez privlastek "demotivujici" u nezamestnanych je zavadejici: nezamestnany bude prave motivovan tim, ze kdyz se nebude snazit si najit praci, zadarmo mu nikdo nic neda a on si bude muset na sve davky vydelat zametanim. Pokud to bude presne naopak, bude demotivovany.
Na cerno by tyto lidi zamestnaval kazdy, komu se nechce sypat statu za zdravotni, socialni atd. (tedy vetsina podnikatelu v CR).
Flinku na uradech je opravdu strasne moc, s tim beze zbytku souhlasim.
0 0
možnosti

ASICSAK

11. 12. 2003 17:44
10-TI PROCENTNÍ NEZAMĚSTNANOST.......
.......JE HROZIVÁ A BOHUŽEL ŽÁDNÉ ZLEPŠENÍ NA OBZORU. SPÍŠE SI MYSLÍM, ŽE SITUACE BUDE JEŠTĚ HORŠÍ A PROCENTO NEZAMĚSTNANÝCH DO 2-3 LET STOUPNE NA 13-15 PROCENT. BUDE TO POTÉ CO ZLATOKOPOVÉ ZE ZÁPADNÍ EVROPY A ASIE PŘESUNOU SVÉ VÝROBY DO JEŠTĚ CHUDŠÍCH ZEMÍ, VIZ. FLEXTRONICS, DURKOPFF, CELESTICA, ATD. A PONĚVADŽ SE U NÁS PO ROCE 1989 ANI NÁHODOU NEPODAŘILO ROZVINOUT TZV. TERCIÁLNÍ SFÉRU, TZN. HLAVNĚ SLUŽBY LIDÉ PROSTĚ PRÁCI MÍT NEBUDOU. DÁLE JE POTŘEBA VELICE RAZANTNĚ ZASÁHNOUT PROTI STATISÍCŮM ILEGÁLŮ, HLAVNĚ Z UKRAJINY, RUSKA A SLOVENSKA. JEJICH POČET JE ALARMUJÍCÍ.  
0 0
možnosti

fr-mottl

11. 12. 2003 18:00
Re:
tak predne k tem ilegalum. Toto se snazi vyresit Evropa jiz 20 let. Obehnat se zdi bohuzel nic nevyresi. V zaostalych zemich stoupne kvuli bide terorismus a ochrana proti nemu stoji zrovna tolik, kolik se usetri tim, ze se nejdrive ilegalni vyzenou. Souhlasim s tim, ze to bude horsi i ty procenta bych tipnul. jeste k tem sluzbam - i tato predstava je zcela zcestna, kdyby to melo fungovat, tak se vsichni vyskolime na holice a budeme se vzajemne strihat. Ne ne, tudy cesta nevede. Musime neco produkovat, co ti ostatni nedokazou vyrobit a potrebuji to. A potom si muzeme dovolit zvysit ceny a ne se snazit cenove konkurovat s tim srotem z vychodni asie.
0 0
možnosti

krvave_koleno

11. 12. 2003 16:42
hodně pamatuji!
Dost často kolem sebe slyším, že to za totáče bylo lepší, že každý měl jistotu, že bude pracovat a nebyl stres z toho, že zůstanu bez práce. Jenomže za totáče byly některé ženy v domácnosti, nebraly žádnou podporu, prostě nedělaly. Buď se staraly o děti nebo měly bohatého manžela (taxikář, vekslák, řezník,zelínář, atd.). Když měly věk na důchod dostaly 400,- Kčs. Dnes tvoří procenta nezaměstnaných a pobírají podporu. Je fakt, že nezaměstnaných je dost, ale můj názor je takový, že hodně zaměstnavatelů straší své lidi s propouštěním, aby drželi hubu, že nedostatnou žádné odměny, aby pracovali 10 hodin, aby přišli do práce v neděli i v sobotu, atd. Kdo se bojí o práci udělá všechno, pro to, aby nedal zaměstnavateli záminku, aby ho propustil
0 0
možnosti

blabla

11. 12. 2003 16:27
nezamestnanost
Pokud uvážím, že je opravdu jen na každém jednotlivci jak se k problému že "přišel o práci" postaví, tak si pořád nedokážu vysvětli výši nezamestnanosti. Vždyť přece zájmem každého člověka musí být nějak si vydělat aspon na základní věci...  Všechno je věcí nabídky a poptávky. sociální dávky, podpoa v nezaměstnanosti...podle mě a je to jen můj názor, by měla být jen na minimální výši. Tohle by snad donutilo každého aby si tu práci našel a pokud je někdo nezaměstnaný po dobu jednoho roku a víc, tak fakt nevím jestli bych jim ještě nějaké dávky vyplácel... Je to asi drsný, ale ono by se snad ukázalo že se nakonec práce najde pro každého, ať už jsou to potom nějaké služby pro město, čištění ulic..atpod.  Sory, ale nezaměstnaný už jsem byl a setsakramentsky jsem se oháňěl abych si něco našel a nějak se uživil. Je to totiž celý o aktivitě nezaměstnaných lidí.
 
0 0
možnosti

Scholastikus

11. 12. 2003 17:05
Re:
No, ten problém je trochu širší, nelze se na to dívat tak moc jednostranně. Je skupina lidí, kteří prostě pracovat nechtějí; v každém státě je to určité procento. Problém je, a to si prosím přečtěte ve statistice ČSU, že pracovní trh místa prostě nemá!!! Například v Rokycanech 350 uchazečů na 2 pracovní místa apod. Čili nelze všechny dnešní nezaměstnané hodit do jednoho pytle!!! Podpora je dnes nižší, než ve vyspělích státech v míře své kupní síly, není tedy co kritizovat, spíše by se měla zvyšovat minimální mzda, aby nebyla tak moc minimální!!! A v tom je problém, dnes jsou v mnoha firmách zaměstnanci vykořisťováni nejen neplacenými přesčasy, ale stagnací platů apod. To způsobuje také to, že reálné kupní síla za bývalého režimu "byla" vyšší. Zkrátka by něco měli dělat také zaměstnavatelé a firmy, není to jen chyba nezaměstnaných.  
0 0
možnosti

Ares952

11. 12. 2003 15:36
socialismus
ja to reknu takhle: nejvetsi brzdici jsou v nasi vlade, protoze: a) diky nim roste nezamestnanost b) praci si musime hledat jinde (coz pro me neni problem, osobne pracuju 150km od domova) ale musim z neceho zaplatit podnajem a to pri soucasnem stavu regulovanych najemnych je docela problem
0 0
možnosti

milan

11. 12. 2003 14:19
věk 50 a výš
kdo zkusil v tomto věku hledat,sic má praxi,dobrou minulost,vzdělání a vždy narází na věk,zvláště na moravě,škoda,že ten chytrolín na ministerstvu pindá nesmysli....
0 0
možnosti

venomacek

11. 12. 2003 14:50
Re:
ano, člověk s dobrým vzděláním obvykle nepíše nesmysli.
0 0
možnosti

kango

11. 12. 2003 14:08
co to
clanek o nicem, bud tu mely bejt opravdu statistiky jakou ma kdo kde a na co sanci, pokud mel byt clanek o tom co se slibuje v nadpisu, anebo tu melo byt aspon velkym pismem napsano kdo si stezuje, ze nemuze sehnat praci, ten si ji ani nezaslouzi, aby to melo aspon trochu vychovnej efekt
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...