Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přijímací pohovor napoví mnoho o firmě

  11:00aktualizováno  11:00
Přijímací pohovor je často nesprávně vnímán jako jednostranný akt. Nezřídka se stává, že se uchazeč o zaměstnání obává, že nebude přijat, a že se tedy musí velmi snažit o splnění všech nastavených vstupních kritérií.

Čím prestižnější je pozice, o kterou se uchází, tím silnější bývá takovýto pocit. Zástupci firem, kteří vedou vstupní pohovory s novými uchazeči o zaměstnání, dávají často nepokrytě najevo, že mají na volnou pozici v evidenci velký počet dalších uchazečů, a že si tedy chtějí vybrat opravdu toho nejlepšího. Každá společnost má jistě právo hledat toho nejkvalitnějšího uchazeče na volné místo. Mnohem důležitější však je, že každý uchazeč o zaměstnání musí přesně vědět, proč je právě on ten nejlepší ze všech.

Musí také znát, jaké výhody pro svého nového zaměstnavatele přináší, v čem je dobrý, jaké jsou jeho silné, ale i slabé stránky. Je pro něj velice důležité, aby takové informace uměl na přijímacím pohovoru přesně a efektivně předat. Přijímací pohovor není vhodný prostor na diskusi o dosaženém vzdělání nebo praxi. Tyto informace jsou jistě přesně popsány v životopise. Přijímací pohovor může novým uchazečům ukázat, do jaké společnosti vlastně hodlají nastoupit. Je velice vhodné sledovat již od prvních okamžiků, při příchodu do společnosti, jak se chovají zaměstnanci v recepci, jak rychle se dozví personalista, že na něj čeká návštěva, zda nabídnou návštěvě občerstvení. Máte-li možnost při čekání na svůj kontakt sledovat komunikaci ostatních zaměstnanců, mějte oči opravdu otevřené. Všimněte si, jestli vás absolutně ignorují, nebo jestli se snaží o příjemný neverbální kontakt, například úsměv, nebo zda vás dokonce pozdraví. To vše jsou prvky vnitrofiremní kultury, a jsou pro vás nesmírně důležité. Významným momentem celého přijímacího pohovoru je setkání s osobou, která s vámi pohovor povede. Je to osoba, kterou za vámi společnost "vyslala" k prvnímu kontaktu.

Vy máte v tuto chvíli možnost posoudit, jak si tady váží svých potenciálních zaměstnanců. Pokud se k vám zaměstnanec chová nepřátelsky, je arogantní nebo nepříjemný, mějte se na pozoru. Nemusí to být problém pouze jedné osoby, může to být problém celé firmy. Start v novém zaměstnání musí být výhodný pro obě strany. Zaměstnavatel by měl v novém zaměstnanci získat posilu do svého týmu, která mu bude aktivně pomáhat naplňovat jeho podnikatelské záměry. Zaměstnanec za to dostane možnost využít svých zkušeností a vzdělání v praktickém životě. Za svou práci by měl dostat odpovídající odměnu a jistotu, že má v zaměstnavateli partnera, který dokáže ocenit jeho loajalitu.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Studie: český pracovní trh je vyčerpán, potřebuje vzdělané migranty

Českým firmám docházejí zaměstnanci, nemají je kde brát, nezaměstnanost je minimální. Proto jsou otevřenější cizincům, stejně jako ostatní státy. Vyplývá to ze...  celý článek

Ilustrační snímek
Proč si před hledáním nové práce pořádně zamést internetovou stopu

Když jste během studií chodili „pařit“, přišlo vám možná docela vtipné dát si na Facebook pár fotek, jak se skvěle bavíte. Jenže teď hledáte zajímavou a dobře...  celý článek

Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu ČR a SR
Lidé nechtějí zaměstnání, ale smysluplnou práci, říká šéfka Microsoftu

Všeobecně se ví, že nejlepší benefity nabízejí zaměstnancům IT společnosti. Nad seznamem odměn v hodnotě i desítek tisíc měsíčně lidé z jiných oborů jen...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

21.10.2017 Výsledky voleb bychom mohli znát už dnes večer
21.10.2017 Výsledky voleb bychom mohli znát už dnes večer

21. října 2017 Výsledky voleb bychom mohli znát už dnes večer Ve 14 hodin se uzavřou volební místnosti a okrskové voleb... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.