Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přineste zaměstnancům balík benefitů a připoutejte si je

aktualizováno 
Zaměstnanci už dnes nechtějí na přijímacím pohovoru slyšet směrem ke svému budoucímu ohodnocení jen a pouze výši platu. Zajímají se také o nefinanční benefity, které jsou ve velké části tuzemských firem samozřejmostí. Přineste je svým lidem bez jakýchkoli nákladů firmy, ocení to.
Bez benefitů pro vás nikdo pracovat nebude

Bez benefitů pro vás nikdo pracovat nebude | foto: Profimedia.cz

Většina firem si je vědoma, že benefity jsou běžnou složkou mzdy zaměstnanců, ovšem mají problém klasické benefity do firmy přinést. Vrcholový management některých společností není zrovna nakloněn zavádění takových benefitů, jako je penzijní připojištění či životní pojištění, firemní mobily pro všechny, popřípadě celý benefiční systém, který umožňuje zaměstnanci rozlévat si příspěvky zaměstnavatele do produktů, jež preferuje. A tak se stává, že se zaměstnanec jen smutně pousměje, když mu po výplatní pásce vloží personalista do ruky jen balíček stravenek.

Pokud je ve vaší kompetenci, popřípadě přímo ve vašem zájmu (jednak si napoutat kvalitní budoucí zaměstnance a jednak si ty kvalitní stávající udržet) zavedení jiné než mzdové formy odměny zaměstnance, máte celou řadu možností, po kterých lze snadno sáhnout. A nemusíte se přitom ani ohlížet na finanční situaci firmy. Jednoduše přineste zaměstnancům balík slev, ovšem těch, o které opravdu stojí.

Benefity formou obchodu
Pokud nepracujete zrovna v malé vísce v horách, určitě když se kolem sebe rozhlédnete, narazíte na řadu služeb, které vaši podřízení již využívají, nebo by je rádi využívali. Často se jedná na první pohled o tak samozřejmé věci, že vás hned nenapadne, že by se z toho mohl nakonec vyloupnout benefit. Celý systém se přitom nese v duchu jednoduché matematiky – vy potřebujete slevu pro určitý balík potenciálních klientů a daná firma, která vám má slevu poskytnout, zase zisk, který jim v podobě nových klientů – vašich lidí, nabízíte.

Nyní je tedy na vás, abyste rozhodli, které firmy s nabídkou oslovit. Mohli byste samozřejmě obejít všechna možná kadeřnictví, fitness kluby, masérské salóny, kavárny, restaurace, ale také prodejny jako květinářství, dárkové předměty, sportovní oblečení, domácí potřeby a další, které se nacházejí v blízkém okruhu vašich kanceláří, továrny apod. Bylo by chybou v tomto výčtu tipů opomenout finanční služby – běžné účty, úvěry, spořicí a investiční produkty.

Ovšem pokud budete postupovat tímto způsobem, může se stát, že si dáte práci s něčím, co nakonec nepřinese u vašich lidí dostatečný ohlas – tedy že jednoduše nebudou mít zájem o kadeřnictví, protože například chodí léta ke svým oblíbeným a osvědčeným kadeřníkům. Takových příkladů bychom si ovšem mohli naznačit celou řadu.

Ať zaměstnanci ukáží, co chtějí
Proto se vyplatí zapojit do výběru firmy se slevami coby benefity samotné zaměstnance. Připravte jim dotazník v elektronické nebo papírové formě. Nechte je, ať vám sdělí, o jakou službu či o jaké zboží mají stran slev největší zájem. Nabídněte jim možnosti se zaškrtávacími políčky, ať jim výběr zjednodušíte. Už jen samotný fakt, že je do výběru benefitů zapojíte, na ně bude mít pozitivní vliv. Navodíte jim tak příjemný pocit, že rozhodují o svých výhodách, že firma stojí o jejich názor atd., což komplexně podpoří jejich loajalitu vůči firmě, vůči vám.

Samotné slevy, které se vám podaří u vybraných firem, ke kterým se dostanete průnikem návrhů vašich podřízených a reálnými možnostmi ve vašem okolí, nejspíš nebudu příliš velké. Pokud se dostanete na slevy ve výši 10, 20 nebo 30 %, bude to určitě veliký úspěch. Konkrétní výše slev se bude samozřejmě mimo jiné odvíjet od množství lidí, kterými vaše společnost "disponuje". Ale sebemenší sleva může působit pozitivně, tím spíše, pokud vaši lidé danou službu již využívají. Pokud jim pak nasmlouváte ne jednu, ale celý balík zvýhodněných služeb, spokojenost bude nemalá.

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Dostali žárovky jako dárek, pak je měli draze zaplatit

Za žárovky jako dárek měl zaplatit skoro sedm tisíc. Ilustrační snímek

Žárovky jako dárek při podpisu smlouvy s novým dodavatelem energií jsou letitý šlágr. Smutné je, že si na takový dárek...



Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...

Zrušíme hotovost, sílí hlasy. Co by to přineslo, rozebírá ekonomka

Ilustrační snímek

Objem bezhotovostních plateb výrazně narůstá. Co se stane, když peníze budou jen virtuální a skutečné peníze přestanou...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...



Další z rubriky

Tři roky v práci a budu šéfem, myslí si mladí lidé. Jak to chtějí udělat?

Ilustrační snímek

Chtějí vést pracovní tým, být pro kolegy inspirativní osobností a vzorem. Takové kariérní plány mají mladí lidé nejenom...

Chtěl utáhnout nájem, tak začal podnikat a už má sedmičlenný tým

Radek Danč, provozovatel brněnské společnosti Internesto

Radka Danče dovedla k podnikání před pár lety tak trochu finanční nouze. Jako student bydlel v centru Brna a kamarád z...

Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Další nabídka

Kurzy.cz

Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...
Mediální expertka: Prodej TV Nova otřese televizním trhem. Důležitá bude strateg...

Prodej skupiny kolem TV Nova může zásadně ovlivnit celý český televizní trh. Především bude záležet na tom, zda bude No... celý článek



Najdete na iDNES.cz