Diskuze

Připravte se u penzijního připojištění na patnáctiprocentní daň

Penzijní připojištění se státním příspěvkem od svého vzniku získává větší a větší oblibu. Jak ale penzijní připojištění funguje a v čem jsou jeho přednosti a nedostatky? V určitých případech musíte například zaplatit daň nebo dokonce vrátit státní podporu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tam za vodou v rakosi

2. 5. 2008 19:30
Pripojisteni....

Snazil jsem se to cist pozorne, ale nejak me to prestalo ke konci bavit. Zda se to zbytecne slozite a same blablabla. Proc to neudelaji aspon trosku podobne jako v US, kdyz se radi po nekom opici. Tento system tu funguje mnoho let. Bud si muzete "sporit" k duchodu tim, ze to na konci roku odectete z celkoveho prijmu a zdaneno to budete mit az kdyz to zacnete vybirat po 62 letech veku (v te budouci danove forme, kolik% nekdo nevi...). Nebo to muzete ukladat uz zdanene dnes (Roth IRA) a pak vybirate osvobozene od dani po veku 62 let. Kazdy spusob ma limit, kolik muzete rocne ulozit (ktery se zvysuje kazdym rokem) u nekterych je to % vaseho prijmu u nekterych dana hranice $5000 rocne. Stat vam tady sice nic neprispiva (nekdy jsouto ale firmy pro ktere pracujete 401K), ale vypada to, ze mozna ani nikdy nic neprispi. Ale o tom se tu povida uz dlouho. Nejmene poslednich 30 let. At se to lidem libi nebo ne (asi ne), stejny zpusob bude brzi vsude na svete......

0 0
možnosti

nam

2. 5. 2008 8:44
Daň ze státní podpory

Z článku vyplývá, že se daň platí při jednorázové výplatě, po ukončení běžným způsobem, daň ze všech výnosů, tedy ze státní podpory, což se mi zdá přinejmenším divné.

0 0
možnosti

Rejpal

1. 4. 2008 20:59
Zavádějící název článku !!!

Mělo být "Reforma snižuje daně  při předčasném zrušení smlouvy a výplatě odbytného z 25% na 15%."

 

Protože ten, kdo se v tom neorientuje by si snad mohl myslet, že tam kde daň nebyla se nově zavádí. A ono je to přesně naopak, v tomto konkrétním případě se daň snižuje.;-D

0 0
možnosti

nam

2. 5. 2008 8:50
Re: Zavádějící název článku !!!

Nikdo by ale nepředpokládal, že je to daněné. Danit to je nesmyslné, stavebko je úplně bez daně.

0 0
možnosti

ka-boom

27. 3. 2008 11:47
Danit výnos z penzijního připojištění je nemorální

Takto dlouhodobá investice by vůbec neměla být předmětem daně, obzvlášť když to bude pro většinu lidí v důchodu podstatná část příjmů.

0 0
možnosti

Karel

28. 3. 2008 2:09
Re: Danit výnos z penzijního připojištění je nemorální

Správně, proto je dobré držet min 6 měsíců peníze v podílovém fondu který investuje v Číně. Za A) roste to, B) pak se neplatí daně. Tak proč přispívat našim nenzažrancům. když si tuto vlastní past odhlasovali ?

0 0
možnosti

ja

27. 3. 2008 11:21
pro ktery PF delate ?

PF byly zalozeny pro sporeni na duchod (oficielne). V podstate jde o to naakumulovat penize pro podnikani v cennych papirech a mozna nekdy se ulevi statu na danich, kdyz fond nekrachne, nevytuneluje atd. A ted chteji ulevit podminky pro podnikani, takze je velky zajem o nove fondy.

0 0
možnosti

Nelde

26. 3. 2008 18:50
Poplatky

Hlavní výhoda PF je, že tam nejsou žádné "rostoucí" poplatky jako u stavebního a dalších "bankovních" produktů.

0 0
možnosti

Kamil

26. 3. 2008 13:58
Jednoduché počty

Penzijní připojištění má zhruba 40% lidí, 60% je víc než 40%. Máme všeobecné hlasovací právo. Z toho mi jasně vyplývá, že platit si penzijní připojištění může jenom idiot, neboť dějiny se opakují. 

0 0
možnosti

PJ.

26. 3. 2008 14:20
Re: Jednoduché počty - jak pro koho.

Pravda, počítat se musí umět, ale znát zákony a realitu taky. PP lze uzavřít až od 18 let a lidi po 70. většinou již PP nechtějí. Takže těch vašich 40 % je notně špatně ;-D, zkuste počítat ještě jednou, a to z práce schopného obyvatelstva, pak budou i jednoduché počty ještě jednodušší ;-).

0 0
možnosti

Aleš

26. 3. 2008 12:42
(Ne)Doporuceni penzijnich fondu

Vynosnost je garantovana statem, v soucasne dobe myslim 2,4 % p.a.

Nicmene se jedna o velmi konzervativni zpusob investovani. Vynos

penzijnich fondu za soucasne investicni strategie ocekavame na delsim

horizontu 3% p.a. 

0 0
možnosti

Aleš

26. 3. 2008 12:42
Re: (Ne)Doporuceni penzijnich fondu

Proto lidem mladsim 50 let penzijni pripojisteni jako

sporeni na penzi spise nedoporucuji a kdyz uz tak maximalne 100 Kc

mesicne (za predpokladu, ze na penzijni pripojisteni neprispiva

zamestnavatel)

0 0
možnosti

Bojovnik

26. 3. 2008 9:47
výsluhová penze

Tvrzení

Účastník může mít i dvě smlouvy penzijního připojištění, ale pouze v případě, že jen jedna je tzv. aktivní (je na ni nárokována státní podpora).

je zavádějící - slušelo by se upřesnit, že si výsluhovou penzi musí účastník sjednat a rovnou při sjednávání této penze musí účastník určit poměr mezi výsluhovou a starobní penzí. Z článku to vyznívá tak, že si účastník může vybrat až při výplatě VP, což není pravda.  

0 0
možnosti

Zdenál

26. 3. 2008 11:20
Re: výsluhová penze

patrně to bylo myšleno tak, že účastník může mít dvě (nebo i více smluv) PP, ale jen jedna může nárokovat státní příspěvek a posílat na ní platby - zbylé musejí být ve fázi přerušení penz. připojištění. Plus po přerušení PP u jednoho penz. fondu nutno jinou smlouvu otevřít u jiného penz. fondu, nelze mít více smluv u jednoho penz. fondu, i kdyby byla jedna přerušená.

S VP - souhlas.   

0 0
možnosti

Tonda Vykuk

26. 3. 2008 9:13
chcete penize ?

Rekneme, ze frma za rok zvysi zam.hruby plat o 17 778 Kc. K tomu musí odvest 35% soczdrav poj.tj. 6222 Kc–dohromady rocni naklady firmy 24000 Kc.

 

Zamest. sám odvede 3600 Kc tj.15% ze superhrube mzdy a 2400 Kc tj. 13,5% na soczdrav. Cisteho mu z tohoto navyseni mzdy zbude 17778 – 3600 – 2400 = 11778 Kc.

 

Pokud mu firma da tech 24000 Kc na penz. prip. místo na zvyseni platu po odpoctu odvodu( tj. ma stejne celkove naklady), zam. po roce uz muze smlouvu vypovedet a zaplati jednorazovou dan 15%, tj. 3600 Kc. Zbytek 20400 Kc je vejvar cista ruka – to samy jako kdyby si tech 11778 z te mzdy Kc dal na úrok 73 % term.vklad a bude na tech 20 400 Kc . Neberte to blbci – udelejte to klidne stylem opacnym - pokud je vedeni pro, necht si kazdy snizi hrubou mzdu tak, aby mohl dostavat tech 24 000 rocne formou penz. prip. - kdykoli po roce mate k tem penezum pridstup se zdanenim pouhych 15%. Nebo snad chcete Vy i firma davat radeji ty odvody a dane státu tupci ? rozdil pres 10000 cista ruka rocne.

0 0
možnosti

Tonda Vykuk

26. 3. 2008 9:18
Re: chcete penize ?

oprava, rozdil neco pod 9000 cisteho rocne ( 20400-11778)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...