Pro muzikanta je těžké být si manažerem, říká Felix Slováček

aktualizováno 
Saxofonista, klarinetista a dirigent v jedné osobě, to je Felix Slováček. Vedle hraní je ale také ředitelem hudební agentury Music Model Trust a vlastní i časopis pro děti Dáda.

Felix Slováček | foto: Marek Navrátil

Co vás vedlo k založení vlastní hudební agentury?
I v dřívějších dobách jsem chtěl nejen hrát, ale přinášet nové projekty. Přesto, že za totality jsme všichni byli zaštítěni agenturou Pragokoncert, někdo program musel vymyslet, věnovat se mu a dotáhnout ho do úplného konce. Tahle práce vždycky byla na mně. Tím, že jsem na každém představení hovořil s pořadateli, znal jsem jejich možnosti a představy. Myslím si, že je správné tyto zkušenosti zužitkovat, proto jsem založil vlastní agenturu.

Čím přesně se zabývá Music model trust?
MMT je umělecká agentura, která se zabývá zprostředkováním hudebních programů pro děti i dospělé. Často také zařizujeme vystoupení Big Bandu, kterého jsem šéfdirigent.

Jako šéfdirigent musíte zajisti orchestru činnost a příjmy. Je to těžké?
To je samozřejmě složitější, protože je nás dohromady 20, a to něco stojí. Koncertů jako takových je málo, i když teď máme koncerty na Slovensku. Jinak vystupujeme na různých gala večerech, firemních akcích, plesech a vánočních koncertech.

“Prodávat” druhé vám připadá lehčí?
Rozhodně ano. Lépe uděláte reklamu někomu jinému než sobě. Pokud prezentuji sám sebe, mohou to někteří lidé chápat jako samochválu. Pro muzikanta je někdy těžké a náročné být sám sobě manažerem. Naštěstí mám už dnes takové jméno a kredit, že pořadatelé mě oslovují sami.

. nenechte si ujít seriál o úspěšných podnikatelích

Připravili jsme pro vás seriál rozhovorů se zajímavými osobnostmi, které se pustily do netradičního podnikání a uspěly. V jednotlivých dílech se s vámi podělí o své zkušenosti ze světa byznysu mimo jiné i známí herci, zpěváci či modelky.

V předchozích dílech jste se mohli například dočíst, jaké to je, podnikat v showbyznysu, obchodovat s kávou či prodávat zbraně.

Čtěte další příběhy známých i méně známých podnikatelů

Je v tomto oboru velká konkurence?
Konkurence je obrovská, protože uměleckých agentur je dnes na tisíce a každý se snaží utrhnout z tohoto malého trhu co nejvíc. Samozřejmě, že my máme výhodu v tom, že jak Big Band, tak i Dáda jsme stálicí na našem trhu přes 30 let. Snažíme se dělat nejen absolutně profesionální představení, ale i nová CD či DVD, kterých je skoro dvacet. 

Co Vás přivedlo k tomu, že jste si pořídili vlastní časopis Dáda?
Vzhledem k tomu, že nemáme žádné fankluby, chtěli jsme, aby se k posluchačům dostávaly čerstvé informace o tom, co děláme a kde a kdy nás najdou.

Bylo těžké vybudovat a udržet časopis na trhu?
Ano, velmi těžké. Hlavně proto, že náklady jsou hodně vysoké. Distribuce nám v tomto směru nepomáhá a co se týká reklam, ty se do dětského časopisu hodí jen velmi málo. Navíc nechceme, aby časopis byl příliš drahý. Také se snažíme přibalovat různé maličkosti, které podporují větší zájem o tento časopis.  

Organizujete koncerty pro děti. Jaké jsou děti publikum, vyžadují stále něco nového?
Dáda Patrasová má pro děti obrovské charisma. Snažíme se dětem přiblížit to, co je na světě hezké a romantické, to, co jsme zažili my, když jsme byli malí. Naše písničky a pořady jsou také plné pohybu a tance. Děti na jevišti s Dádou tančí a aktivně se zapojují do různých soutěží a her.

Autor:

Nejčtenější

Naspořil 400 tisíc a zkusil podnikat. Už má 260 zaměstnanců a míří výš

Praha,24.10.2018, Petr Palas, SPECIÁL PRO IDNES, FOTO MAFRA DAN MATERNA

Petr Palas začal při studiích na vysoké škole pracovat. Sbíral zkušenosti a střádal vydělané peníze. Pak založil v Brně...

Zlomila si nohu v Alpách. Stálo to 355 tisíc korun

ilustrační snímek

Poranění kolenních vazů, zlomeniny končetin, zranění pánve, břicha a hlavy jsou nejčastější úrazy, které se stávají při...

Nejčastější triky obchodníků: jak je rozpoznat a nesednout jim na lep

Ilustrační snímek

Každému se může stát, že si koupí něco, co nemá hodnotu. A nemusí jít přímo o nákup u „obchodníků s teplou vodou“....

Zdražování pojistného se řidičům nelíbí, pojišťovny se proto snaží

Pojišťovny vědí, že klienti nesou zdražování nelibě, proto se snaží v povinném...

Asistenci zavoláte jedním zmáčknutím tlačítka. Na mobilu sledujete, jak k vám jede odtahové auto. Technik vám hned při...

Lidé bez práce volí raději brigádu, nově je v kurzu mikrozaměstnávání

Největší zájem je o administrativní výpomoc nebo kvalifikovanou brigádu v...

Pracovní trh aktuálně nabízí téměř 320 tisíc volných pozic, přesto je v České republice stále přes 200 tisíc lidí bez...

Další z rubriky

Odborník: Průměrní lidé tvoří masu, lépe se s nimi manipuluje

Praha 3.10.2018 iDnes finance Pavel Vosoba foto Mafra Tomáš Krist

Pavel Vosoba se více než čtvrt století věnuje firemnímu poradenství. O spolupráci s ním stojí mimo jiné lidé, kteří...

Mzdy v Česku rostou skoro všem, někdo šetří a jiný utrácí

Ilustrační snímek

Průměrná mzda v Česku meziročně vzrostla o sedm procent. Některým profesím se přidalo více, někomu naopak mzda klesla....

Bývalá špičková manažerka šije „cáklé“ kačeny a vydělává statisíce

Podnikavá Pavlína už zkusila kdeco. A je šťastná.

Když Pavlína Kropáčková před lety zjistila, že čeká dvojčata, praštila s prací špičkové manažerky a s rodinou se...

ČNB se v inflaci potřetí v řadě „sekla“. Sazby i tak dále porostou

ČNB se v inflaci potřetí v řadě „sekla“. Sazby i tak dále porostou

Kurzy.cz Tempo růstu tuzemských cen v listopadu zpomalilo na nejnižší hodnoty za posledních sedm měsíců dosahujících přesné úrov...

Najdete na iDNES.cz